3496
Sök

Uppgradera med "The big three" samt nya kablar till steg och bas. Vilken storlek? Hjälp!

367 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Tja!

Efter många om och men har jag äntligen fått tillbaka min baslåda och slutsteg från tjuvarnas lilla roliga och väntar nu endast på att beslaget ska släppa tillbaka sakerna till mig. Men innan dess så tänkte jag passa på att uppgradera det nödvändiga för att vara på den säkra sidan.

Min tanke är att dra en The Big Three och ny jord samt kabel till slutsteget.
Bilen är en Mitsubishi galant v6 från 93" och slutsteget är ett MDS Audiophile class D MONO på 1200W/1 Ohm.
Basarna är 2 st Kicker Comp 12" (gamla versionen, Finns i bild i mitt saab galleri under gamla bilar) som just nu sitter i nån färdig byggd historia men ska bygga ny portad låda.

Hur som helst! Det jag vill ha hjälp med är att få hjälp med rätt storlek på kabelaget. Har redan kablar dragna i bilen men det är 8mm2 kabel och.... ja, tror inte jag behöver säga mer ^^
Och sist jag hade nått inkopplat så drog det tjuvström så måste endå dra om allt.

Så kom med tips på kablar till rätt pris och rätt storlek! 33mm2/50mm2 eller vad? jordkabel, säkringar osv. You name it!

PS. Ska ev. ha in extra batteri sen också. DS

Mvh
Danny

More Bass To The People!

29 Inlägg
4 januari 2012
Ja du ska du ha ett extra batteri så drar du utan tvekan 50mm2 kablar till baken. Snacka med din lokala svets frima var de får tag på svets kablar. Billiga och bra kablar som leverar ström och inga alu/koppar blandnings skit hehe big_smile

367 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Tackar! Hörde i nån tråd om nån "hollywood" kabel som också skulle vara bra och kostade ca 60:- metern för 50mm2 på nått ställe och såg riktigt bra ut. Har hört talas om den innan men kan inte hitta sidan längre! hmm

Vad ska man köra för säkringar i bygget? och lika så behöver jag säkringsblock.

More Bass To The People!

367 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Jag har kollat på dom och det blir nog ANL säkringar. bra pris på dom också, dock är den lilla plastbiten till säkringsblock 3 gånger så dyr haha.

More Bass To The People!

6 851 Inlägg
4 januari 2012
Warsore skrev:
Tackar! Hörde i nån tråd om nån "hollywood" kabel som också skulle vara bra och kostade ca 60:- metern för 50mm2 på nått ställe och såg riktigt bra ut. Har hört talas om den innan men kan inte hitta sidan längre! hmm

Va det då CCA eller OFC kabel? 60:- för OCF kabel är riktigt billigt.

Såg den bra ut..men ska du titta på den, eller ska den leda stöm?

367 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Warsore skrev:

Den ska ju leda ström ^^ Har kollat på denna http://www.autohifi.se/?category_id=179 … id=HE-3100
nedsatt från 129:- till 65:-
Sen vet jag att koppar är bättre, men ska som sagt inte driva 3000W så tror detta räcker.
Vad blir bästa jord kabel till detta?
Senast redigerat av Warsore (5 januari 2012)

More Bass To The People!

3 187 Inlägg
5 januari 2012
Warsore skrev:
TT-Avant skrev:
Warsore skrev:

Den ska ju leda ström ^^ Har kollat på denna http://www.autohifi.se/?category_id=179 … id=HE-3100
nedsatt från 129:- till 65:-
Sen vet jag att koppar är bättre, men ska som sagt inte driva 3000W så tror detta räcker.
Vad blir bästa jord kabel till detta?

http://www.autohifi.se/?category_id=192 … id=HE-3020

Sök