3646
Sök

240 GLT "orkeslös" vid låga varv! Hjälp?

60 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Min 240 GLT (b23E) gick från en början inte alls. Skiftade om tändföljden och den startade, dock misstände den på alla varvtal. Bytte då stift, tändkablar & fördelarlock och helt plötsligt misständer den inte mer än någon gång på tomgången. Fördelarlocket köpte jag nytt på Volvo i Östersund och det visade sig då att fördelarlocket som satt på bilen var ett helt annat än det jag köpte.

Nu när delarna är bytta så går bilen med misständning ibland på tomgång. Har inte bytt rotor men kan tänka mig att den kan spela in en aning. Sen är den orkeslös från tomgång och upp till 3-3500rpm. Känns som att det blir för tungt för den. Undrar då vad detta kan bero på? Den tänder på alla 4 men jag blir inte mycket klokare. Suttit & kollat i Haynes-boken också men hittar ingenting på vad det kan vara. Tack för svar!

MvH

Bil plåtslagare
70 Inlägg
4 januari 2012
du bör nog kolla tändningen så den står rätt ?

/ Karvonen / Das Auto

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
4 januari 2012
Och kamremmen!

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

60 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
Tändningen har jag försökt ställt in, men det blir ingen skillnad.
Om kamremmen kuggat över? Har varit lite lur på det faktiskt, men den borde väl spika vid lite hårdare belastning, t.ex i motlut då?

2 403 Inlägg
5 januari 2012
AlBoner skrev:
Tändningen har jag försökt ställt in, men det blir ingen skillnad.
Om kamremmen kuggat över? Har varit lite lur på det faktiskt, men den borde väl spika vid lite hårdare belastning, t.ex i motlut då?

Det behöver inte vara så smile  Min audi 80 gick bara allmänt kasst då jag satte remmen fel

Sök