4013
Sök

Audi a4 1.8t quattro 03a. Chippad men går inte som den ska.

572 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
Hallåj. Jag har en Audi A4 1,8t Quattro med rostfri halvsats och öppet filter samt chippad.. Jag tycker inte att den går som den ska. Min kompis har en audi 100 2,6 v6a på 150 hk och hans bil hänger på min bil. Kan turbon vara kass på den?? Bilen har gått 20000 nu.. Och jag tror att det läcker olja från tubon men är inte säker.. Kan vara någon slang nära turbon med.. Någon som vet vad 0-100 ligger original samt bsr:s steg 2 trim?? Och vad laddtrycket ligger på original och steg 2

Tackar för svar.

DZ Design På Facebook

572 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
Ska tillägga att det känns som att turbon laddar bra sen känns det som den slutar ladda och den går segt.. Den laddar bra i bland och ibland segt. Mest i starten så laddar den bra. Kommer som den ska men sen i högre hastigheter känns det som den bara slutar och inte orkar mer.. Trots varvtalet är lika som när den laddar i starten.

En fråga är. Kan det vara vevhusventilationen som är igen satt som kan orsaka detta?? Och finns det bilder på vart den sitter? Har hittat bilder men dom förklarar olika.

DZ Design På Facebook

Scania Euro 6 Trucker
219 Inlägg
6 januari 2012
Har för mig att Membranet till turbon(westgaten) kan ge upp på dom ibland, va med om de fenomenet på en polares 1,8t, då ladda den bra ibland o sen ladda den sämre helt plötsligt
Dannz0 skrev:
Ska tillägga att det känns som att turbon laddar bra sen känns det som den slutar ladda och den går segt.. Den laddar bra i bland och ibland segt. Mest i starten så laddar den bra. Kommer som den ska men sen i högre hastigheter känns det som den bara slutar och inte orkar mer.. Trots varvtalet är lika som när den laddar i starten.

En fråga är. Kan det vara vevhusventilationen som är igen satt som kan orsaka detta?? Och finns det bilder på vart den sitter? Har hittat bilder men dom förklarar olika.

Laddtryck är beroende framkallande, speciellt i en 16liters Turbo diesel V8;)

572 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
Aha.. Får jag kolla upp.. alltid en början.. smile

DZ Design På Facebook

48 Inlägg
6 januari 2012
Får du ingen felkod? LMM och klockor till vevhusventilationen kan spöka ibland ...

572 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
Jag ska få fatt i en felsökare sen ska jag se om jag får en felkod..

DZ Design På Facebook

572 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
Hallå igen.. Jag kände idag att när bilen går som sämst så är det precis som varvtalsstoppet kommer till den pludrar lite smått. Men jag kan köra med den.. Det känns bara när jag drar på.. Kör jag normalt så känns det inte alls..

Har fixat kabel nu så jag kan göra felkoder så jag ska ut i morgon och göra det... Kommer med svar om felkoder i morgon...

DZ Design På Facebook

Sök