2840
Sök

Skoda pickup -98 tempratur fel

93 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
var och köpte mig en skoda pickis idag, en  -98 med 1.3 liters bensin motor.
notera på vägen hem att tempmätaren inte röde sig?  men de blev varmt i bilen så då borde man väl kunna strycka termostaten?

å rikta in sig på tempgivaren? eller är jag helt fel ute?

tips å tankar tas i mot:)

292 Inlägg
7 januari 2012
sänk ner termostaten i vatten/koka upp o se om den öppnar sig? dock kör jag volvo men det behövdes en ny termostat får o få det att funka.. hade värme i bilen ändå trots det.. smile O kostar inte många 10or o köpa...

93 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
RobbanForsell skrev:
sänk ner termostaten i vatten/koka upp o se om den öppnar sig? dock kör jag volvo men det behövdes en ny termostat får o få det att funka.. hade värme i bilen ändå trots det.. smile O kostar inte många 10or o köpa...

hmm de är ju en ide,frågan är vara var den sitter, googlade lite å de verkar finns bra med info på skoda klubben, men den ligger ner så där kan jag inte kolla vidare:(

292 Inlägg
8 januari 2012
berne88 skrev:
RobbanForsell skrev:

hmm de är ju en ide,frågan är vara var den sitter, googlade lite å de verkar finns bra med info på skoda klubben, men den ligger ner så där kan jag inte kolla vidare:(

hittade denna länk på garaget.org
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=2719244

antar att ni har samma motor..typ i mitten av 1a sidan visar han en bild på hur det ser ut och hur termostaten ser ut...

93 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
Kalas, då ska jag testa den, har dock väldigt svårt att tänka mig att de är fel på den,
Tror mer på trmpgivaren, ska försöka hitta den och.

Sök