3516
Sök

Ang elfläkt saab 9-5

3 182 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
på min 9-5a  som jag haft 1månad nu har jag aldrig hört elfläktarna gå, tempen går upp som den ska, termostaten är bytt och säkringarna är hela. nån som vet när dom ska börja gå eller om det går att testa dom på nått sätt.

Himlalinjen
38 Inlägg
8 januari 2012
Det är ju vinter nu... låt den stå på tomgång så startar den nog efter ett tag.

Glädje ligger alltid en kurva före...

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
8 januari 2012
Snabbe skrev:
Det är ju vinter nu... låt den stå på tomgång så startar den nog efter ett tag.

Eller helt enkelt, "If it isn't broken, don't fix it!".

Ut och kör en runda, parkera bilen och vänta någon minut så startar den rätt fort...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

3 182 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
har vart ute och kört mycket och rätt hårt o länge men inte startar fläkten.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
8 januari 2012
pukan2 skrev:

Låt den stå på tomgång en stund efter det så kommer den förmodligen starta. Så länge mätaren inte är en bit över det "normala" läget så kommer den inte starta då givaren till den inte aktiveras förrän det blir varmare vatten än normalt. Detta för att elfläkten inte behövs vid normal körning utan endast när det inte finns nån fartvind. (typ rödljus, bilkö osv)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

3 182 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
henke_99 skrev:
pukan2 skrev:

Låt den stå på tomgång en stund efter det så kommer den förmodligen starta. Så länge mätaren inte är en bit över det "normala" läget så kommer den inte starta då givaren till den inte aktiveras förrän det blir varmare vatten än normalt. Detta för att elfläkten inte behövs vid normal körning utan endast när det inte finns nån fartvind. (typ rödljus, bilkö osv)

den stog i 20min efter jag kom hem idag på tomgång och den startar inte, tempen går till ungefär halva lite innan. ska inte fläkten gå igång när man drar igång acc. eller det kanske den bara gör på sommaren.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
8 januari 2012
Som sagt, går inte tempgivaren upp längre än där den står när man är ute o kör så kommer den inte starta. Börjar den däremot närma sig rött o det fortfarande inte händer nånting så får man börja felsöka.

Ac:n brukar på många bilar inte starta under 5 plusgrader.
Senast redigerat av henke_99 (8 januari 2012)

3 182 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
henke_99 skrev:
Som sagt, går inte tempgivaren upp längre än där den står när man är ute o kör så kommer den inte starta. Börjar den däremot närma sig rött o det fortfarande inte händer nånting så får man börja felsöka.

Ac:n brukar på många bilar inte starta under 5 plusgrader.

oki då vet jag vart bara nervös då jag aldrig hört den/dom gå har visslingen aldrig testat acc heller.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
8 januari 2012
Under dom tre somrarna jag körde min kadett gick fläkten aldrig på den heller, förutom en gång när jag satt i bilkö.

Sök