jag tror att min låda också passar för jag har fått byta min låda och då hörde jag med min fader som har jobbat på mercedes och som höll på med dom och han sa att de va samma låda till alla
jag hörde också detta från far min Har var galen i merca förr och har bytt nån låda. Iaf på äldre kunde man byta fritt mellan alla modeller, bensin som diesel
201 karossen o 124an har inte backen på samma ställe e vad jag vet som skiljer så alla lådor e inte likadan men hur sprängkåpan passar vet jag dock inte.
jag hörde också detta från far min Har var galen i merca förr och har bytt nån låda. Iaf på äldre kunde man byta fritt mellan alla modeller, bensin som diesel
201 karossen o 124an har inte backen på samma ställe e vad jag vet som skiljer så alla lådor e inte likadan men hur sprängkåpan passar vet jag dock inte.
Samma bultcirkel på 2.3L (M102) och 6an (M103).. det är samma motor i princip plus 2 burkar! Även 300motorn 24v (M104) är samma block, bara toppen som skiljer.
M103 Fanns både som 2.6 och 3.0. Alla lådor går att flytta sinsimellan.
2.3an är ingen dålig motor att bygga på! Är den fräch hade jag satsat på den! Grenrörsfläns och bygga själv är de som gäller. CP-service och KL racing säljer flänsar. Grenrör.se har fina kitt med rör.
201 karossen o 124an har inte backen på samma ställe e vad jag vet som skiljer så alla lådor e inte likadan men hur sprängkåpan passar vet jag dock inte.
Samma bultcirkel på 2.3L (M102) och 6an (M103).. det är samma motor i princip plus 2 burkar! Även 300motorn 24v (M104) är samma block, bara toppen som skiljer.
M103 Fanns både som 2.6 och 3.0. Alla lådor går att flytta sinsimellan.
2.3an är ingen dålig motor att bygga på! Är den fräch hade jag satsat på den! Grenrörsfläns och bygga själv är de som gäller. CP-service och KL racing säljer flänsar. Grenrör.se har fina kitt med rör.
de där tackar jag för jag hoppas att de går att få tag på
Samma bultcirkel på 2.3L (M102) och 6an (M103).. det är samma motor i princip plus 2 burkar! Även 300motorn 24v (M104) är samma block, bara toppen som skiljer.
M103 Fanns både som 2.6 och 3.0. Alla lådor går att flytta sinsimellan.
2.3an är ingen dålig motor att bygga på! Är den fräch hade jag satsat på den! Grenrörsfläns och bygga själv är de som gäller. CP-service och KL racing säljer flänsar. Grenrör.se har fina kitt med rör.
inte nån av motorerna som e direkt dåliga att bygga på i 190 serien dock hade jag valt en sexa för o få ut mer effekt för pengarna man slänger ut och lite lättare att gå ett steg längre med en motor som e allmänt känd att turbokonventera när de gäller mercedes och finns en del delar till dom motorerna som är lätta o fåtag på. svårare o hitta turbo prylar till fyrorna om man inte kör 16 vippare förstås
Samma bultcirkel på 2.3L (M102) och 6an (M103).. det är samma motor i princip plus 2 burkar! Även 300motorn 24v (M104) är samma block, bara toppen som skiljer.
M103 Fanns både som 2.6 och 3.0. Alla lådor går att flytta sinsimellan.
2.3an är ingen dålig motor att bygga på! Är den fräch hade jag satsat på den! Grenrörsfläns och bygga själv är de som gäller. CP-service och KL racing säljer flänsar. Grenrör.se har fina kitt med rör.
inte nån av motorerna som e direkt dåliga att bygga på i 190 serien dock hade jag valt en sexa för o få ut mer effekt för pengarna man slänger ut och lite lättare att gå ett steg längre med en motor som e allmänt känd att turbokonventera när de gäller mercedes och finns en del delar till dom motorerna som är lätta o fåtag på. svårare o hitta turbo prylar till fyrorna om man inte kör 16 vippare förstås
hmm jag tror att jag ska antingen köpa en 190 2,6 och trycka ner en 3,0 liters motor i eller så gör jag med det med min men då kommer jag att behöva blocka ur motorn innan besiktningen eller hur ligger de till med de?
Samma bultcirkel på 2.3L (M102) och 6an (M103).. det är samma motor i princip plus 2 burkar! Även 300motorn 24v (M104) är samma block, bara toppen som skiljer.
M103 Fanns både som 2.6 och 3.0. Alla lådor går att flytta sinsimellan.
2.3an är ingen dålig motor att bygga på! Är den fräch hade jag satsat på den! Grenrörsfläns och bygga själv är de som gäller. CP-service och KL racing säljer flänsar. Grenrör.se har fina kitt med rör.
inte nån av motorerna som e direkt dåliga att bygga på i 190 serien dock hade jag valt en sexa för o få ut mer effekt för pengarna man slänger ut och lite lättare att gå ett steg längre med en motor som e allmänt känd att turbokonventera när de gäller mercedes och finns en del delar till dom motorerna som är lätta o fåtag på. svårare o hitta turbo prylar till fyrorna om man inte kör 16 vippare förstås
hmm jag tror att jag ska antingen köpa en 190 2,6 och trycka ner en 3,0 liters motor i eller så gör jag med det med min men då kommer jag att behöva blocka ur motorn innan besiktningen eller hur ligger de till med de?
Enligt min erfarenhet så kommer besiktningspersonalen aldrig märka nån skillnad så länge det ser original ut och de står mecha på motorn (De hade troligtvis inte ens reagerat om de stod BMW på kåpan!!)
De verkar nästan som de som jobbar på bilprovningen saknar den mest grundläggande av fordonskunskap. Är man själv påläst och står på sig, så ifrågasätter dom ytterst sällan något ombyggt. Man kommer långt med att skratta och säga "Haha, de det är ju orginal på dom här, det är en så å sån modell bla bla bla "
inte nån av motorerna som e direkt dåliga att bygga på i 190 serien dock hade jag valt en sexa för o få ut mer effekt för pengarna man slänger ut och lite lättare att gå ett steg längre med en motor som e allmänt känd att turbokonventera när de gäller mercedes och finns en del delar till dom motorerna som är lätta o fåtag på. svårare o hitta turbo prylar till fyrorna om man inte kör 16 vippare förstås
hmm jag tror att jag ska antingen köpa en 190 2,6 och trycka ner en 3,0 liters motor i eller så gör jag med det med min men då kommer jag att behöva blocka ur motorn innan besiktningen eller hur ligger de till med de?
Enligt min erfarenhet så kommer besiktningspersonalen aldrig märka nån skillnad så länge det ser original ut och de står mecha på motorn (De hade troligtvis inte ens reagerat om de stod BMW på kåpan!!)
De verkar nästan som de som jobbar på bilprovningen saknar den mest grundläggande av fordonskunskap. Är man själv påläst och står på sig, så ifrågasätter dom ytterst sällan något ombyggt. Man kommer långt med att skratta och säga "Haha, de det är ju orginal på dom här, det är en så å sån modell bla bla bla "
haha de va inte så dummt igentligen hmm jag undrar ja om du ens vet om att 2,3 är 4 cylindrig och att 3,0 är en rak sexa