4045
Sök

Mercedes C180 -02 W203 Gaspedalen far i botten!?

5 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
Hej, idag började mercan att bråka.. Det är gaspedalen som jävlas, har kännt de lite förut och då genom att när man gasar så upp till halvgas är det normalt men därifrån så går pedalen mycket lättare, känns nästan som att den gasar själv? Och idag när tjejen skulle iväg så kunde hon gasa till halvgas sedan bara "ramlade" pedalen ner i botten på full gas och stannade där, det gick att dra tillbaka pedalen upp igen men trampade man så for den igen och stannade igen. testade lite själv när jag kom hem och då fastnade den först för mig med men sedan som släppte det och den blev som tidigare istället att den gick normalt till halv sedan gick den lättare, detta oavsett om bilen var igång eller inte.. Kan det vara någon wire som är slak eller något? kan det bero på att de varit så kallt? Tänkte först att de var farthållaren som spökade men då borde ju pedalen åkt upp igen när man tryckte ner bromsen tycker jag..
Vore väldigt trevligt om någon kunnde hjälpa mig med detta!
Mvh Jens
Senast redigerat av easy360s (10 januari 2012)

Namn: Jens Lund
Född: 1991
Intressen: Jänkare, tatueringar, gammla volvoar och veteran Ski-doos!
Arbete: Jobbar som Rörmockare åt YIT Östersund

606 Inlägg
13 januari 2012
låter som att farthållaren hänger sig på något vis :o tvivlar på att någon wire hakar sig  skulle vara att fjädern där wiren slutar har snurrat sig eller är lös så den hamnar i fel läge ?

testa ta ur säkringen för farthållaren
Senast redigerat av jottosson (13 januari 2012)

Kan det lagas ska det lagas! :)

133 Inlägg
13 januari 2012
Hehe, farthållaren håller inte nere gaspedalen på det viset.
Är det vajergas eller drive by wire på den bilen?
Är det vajergas kan fjädern i gasspjället gått av eller hoppas lös, är det drive by wire kan själva gaspedalen vara trasig.

606 Inlägg
13 januari 2012
i vissa bilar har jag varit med om att gaspedalen åker ner av sig själv när man gasar via farthållaren och detta har varit på mercor...

precis det jag menade med fjädern på gas spjället :p men du formulerade det lite bättre ^^

Kan det lagas ska det lagas! :)

Sök