2902
Sök

Fälgar + Plastidipspray = Byt färg på fälgarna lätt!

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
30 juli 2012
Ricky skrev:
scalare skrev:
Ja, vi har också testat denna. Bilder kommer upp på hemsidan inom kort.
Denna är lika som alla andra plasti dip, matt.
Vill man ha en blank yta så lägger man på ett lager glossifier: http://www.dipit.se/Plasti-dip-Spray/pl … r-klarlack

och det funkar med att tona först och sedan glossifier?

Varför inte bara köra vanlig toningsspray om man nu vill ha det blankt? Snabbare, enklare och billigare. Nästan lika lätt att ta bort. Trodde man körde smoke plastidip för att man ville ha dom matta? :p är väll oxå samma som att köra vanlig svart dip på lysena i tunnare lager så blir det samma sak smile

25 Inlägg
30 juli 2012
Ricky skrev:
scalare skrev:
Ja, vi har också testat denna. Bilder kommer upp på hemsidan inom kort.
Denna är lika som alla andra plasti dip, matt.
Vill man ha en blank yta så lägger man på ett lager glossifier: http://www.dipit.se/Plasti-dip-Spray/pl … r-klarlack

och det funkar med att tona först och sedan glossifier?

Det fungerar utmärkt. Ska försöka få upp lite bilder på detta i veckan så kan du få se hur slut resultatet blir.

11 Inlägg
5 augusti 2012
Piratstikin skrev:
BlauMes skrev:
Har funderat rätt mycket på det här med plastidip och jag tror det blir skitstort!
Man tyckte det var ballt när man började foliera bilar, nu kan man spreja på folieringen.

Man kanske ska öppna Plastidip firma som dippar bilar tongue Fort och billigt! big_smile

Sant. Håller redan på själv & öppnar tongue tror som sagt det kommer bli stort iallafall nått år, som foliering. snabbare, enklare & billigare för både företag & konsument smile

Du kan alltså Plasti Dippa hela bilar? Vad tar du i betalt ungefär för att måla t.ex. en sedan i mattvitt?

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
5 augusti 2012
Marcus-k skrev:
Piratstikin skrev:
BlauMes skrev:
Har funderat rätt mycket på det här med plastidip och jag tror det blir skitstort!
Man tyckte det var ballt när man började foliera bilar, nu kan man spreja på folieringen.

Man kanske ska öppna Plastidip firma som dippar bilar tongue Fort och billigt! big_smile

Sant. Håller redan på själv & öppnar tongue tror som sagt det kommer bli stort iallafall nått år, som foliering. snabbare, enklare & billigare för både företag & konsument smile

Du kan alltså Plasti Dippa hela bilar? Vad tar du i betalt ungefär för att måla t.ex. en sedan i mattvitt?

det är billigt wink betala materialet så löser sig resten. kommer väll köra en hemsida senare när allt blir 100 klart.

1 801 Inlägg
5 augusti 2012
Piratstikin skrev:
Marcus-k skrev:
Piratstikin skrev:

det är billigt wink betala materialet så löser sig resten. kommer väll köra en hemsida senare när allt blir 100 klart.

Skriv här i tråden då det är klart för jag är grymt intresserad!

512 Inlägg
7 augusti 2012
Man får vara försiktig med att torka av där man lackat typ efter man tvättat bilen. Blev skit av de ja gjort på kromet så he va bara åh ta bort. va typ 4 lager tongue

177 Inlägg
8 augusti 2012
Specialraggarn skrev:
Man får vara försiktig med att torka av där man lackat typ efter man tvättat bilen. Blev skit av de ja gjort på kromet så he va bara åh ta bort. va typ 4 lager tongue

Har tvättat och gnuggat på mina fälgar flertal gånger, har inte släppt än. Rengjorde du riktigt innan?

512 Inlägg
8 augusti 2012
Dissection skrev:
Specialraggarn skrev:

Har tvättat och gnuggat på mina fälgar flertal gånger, har inte släppt än. Rengjorde du riktigt innan?

Ohja det gjorde jag smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
8 augusti 2012
Specialraggarn skrev:
Dissection skrev:
Specialraggarn skrev:

Ohja det gjorde jag smile

tvättar taket med microfibertrasa & torkar liknande duk sitter ändå kanon smile kanske är lite från färg till färg eller från olika tillverkare? sitter kanon iallafall smile

Race For Fun!
379 Inlägg
8 augusti 2012
Vet inte om detta är rätt tråd men jag gör ett försök, det finns tydligen transparent plastidip? Kan man inte använda det på tex. Skärmkanter och dyl. på bilen för att förhindra rostangrepp av saltet på vintrarna smile ?

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
8 augusti 2012
race skrev:
Vet inte om detta är rätt tråd men jag gör ett försök, det finns tydligen transparent plastidip? Kan man inte använda det på tex. Skärmkanter och dyl. på bilen för att förhindra rostangrepp av saltet på vintrarna smile ?

Det är till som "klarlack" då alla färger i plastidip är matta & du har på transparent plastidip så blir en matt röd tex blank smile

Sen fungerar den precis som vilken färg som helst. så det skulle fungera fint som ett vinter lackskydd om man vill det och ha originalfärgen kvar. eller så tar man en rolig färg på köpet om det bara ska vara lackskydd under vintern smile

1 777 Inlägg
8 augusti 2012
Piratstikin skrev:
race skrev:

Det är till som "klarlack" då alla färger i plastidip är matta & du har på transparent plastidip så blir en matt röd tex blank smile

Sen fungerar den precis som vilken färg som helst. så det skulle fungera fint som ett vinter lackskydd om man vill det och ha originalfärgen kvar. eller så tar man en rolig färg på köpet om det bara ska vara lackskydd under vintern smile

'
Njjja!!  Det finns ju klarlack till Plasti dip. Den transperanta ska inte användas som klarlack va jag vet.

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
8 augusti 2012
ts007 skrev:
Piratstikin skrev:
race skrev:

'
Njjja!!  Det finns ju klarlack till Plasti dip. Den transperanta ska inte användas som klarlack va jag vet.

jasså? finns endast "clear" när man köper färg varesig det är på sprayburk eller i lös färg. iallafall därifrån jag köper. Hur ser klarlacken ut då? är det i lös färg eller på sprayburk?

Just ja.. nu tänkte jag lite fel,, glossifier är ju "klarlack och sen finns ju metalizer som "metallic" tänkte eftersom det bara står clear där jag är handlar så tänkte jag därefter oxå tongue

Ja men då blir det inte blankt av transparent men funkar i vilket fall som helst som en vanlig färg om man vill skydda lacken under vintern tex smile
Senast redigerat av Piratstikin (8 augusti 2012)

1 777 Inlägg
8 augusti 2012
Piratstikin skrev:
ts007 skrev:
Piratstikin skrev:

'

jasså? finns endast "clear" när man köper färg varesig det är på sprayburk eller i lös färg. iallafall därifrån jag köper. Hur ser klarlacken ut då? är det i lös färg eller på sprayburk?

Just ja.. nu tänkte jag lite fel,, glossifier är ju "klarlack och sen finns ju metalizer som "metallic" tänkte eftersom det bara står clear där jag är handlar så tänkte jag därefter oxå tongue

Ja men då blir det inte blankt av transparent men funkar i vilket fall som helst som en vanlig färg om man vill skydda lacken under vintern tex smile

Ja precis så hette den, glossifier. Har testat det och det blev bra resultat dock får man tänka att det e som vanlig klarlack och vara lite försiktig annars får man riningar:-( Den finns bara som spray va jag vet men det lär säkert komma på burk:-)  BTW så ska jag o svågern heldippa en bil snart så det ska bli kul!!

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
8 augusti 2012
ts007 skrev:
Piratstikin skrev:
ts007 skrev:

'

Ja precis så hette den, glossifier. Har testat det och det blev bra resultat dock får man tänka att det e som vanlig klarlack och vara lite försiktig annars får man riningar:-( Den finns bara som spray va jag vet men det lär säkert komma på burk:-)  BTW så ska jag o svågern heldippa en bil snart så det ska bli kul!!

kul kul smile lycka till, är riktigt roligt att göra.
Såg nu att det finns som lös färg i liter form och även som sprayburk där jag handlar så måste beställa hem en 5 liters och testa lite nu jag med big_smile

1 777 Inlägg
8 augusti 2012
Piratstikin skrev:
ts007 skrev:
Piratstikin skrev:

Såg nu att det finns som lös färg i liter form och även som sprayburk där jag handlar så måste beställa hem en 5 liters och testa lite nu jag med big_smile

Nice, e det Performix du kör med?

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
8 augusti 2012
ts007 skrev:
Piratstikin skrev:
ts007 skrev:

Nice, e det Performix du kör med?

Står då på hemsidans burkar iallafall, har köpt dessa i 3,75L hinkar i Sverige & då är det dom blåa, men när jag beställer 5 Liters utomlands kommer dom i hel vita hinkar. har inte tänkt på vad det står på dom smile

Race For Fun!
379 Inlägg
8 augusti 2012
Ok. Så vad jag förstår så borde detta fungera då, men ska jag ha spray eller penselform? Samt klarlack eller transparent? hmm
Var någonstans på nätet är smidigast att handla på/hos??

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

1 777 Inlägg
8 augusti 2012
race skrev:
Ok. Så vad jag förstår så borde detta fungera då, men ska jag ha spray eller penselform? Samt klarlack eller transparent? hmm

Jag köper allt mitt på Racedäck.com, han har grymma priser o service:-)

1 777 Inlägg
8 augusti 2012
ts007 skrev:
race skrev:

Jag köper allt mitt på Racedäck.com, han har grymma priser o service:-)

Ocj ska du skydda typ fronten o sånt så kör på det transperanta så kan du bara riva bort det till våren, jag ska köpa det själv till min front till vintern:-)

Sök