Får väl ursäkta dåligt med updates. Men har varit så ivrig att få igång den, så nu kommer en stor ist
Efter att ha lagat läckor i bränslesystemet och olje läckan på tryck sidan av turbon så va de bara att testa! Det gick fint först när man körde relativt lungt, gick mycke bättre än orginal som tur va iaf. Sen när man skulle klämma ur den rejält så märkte jag att laddet skenade iväg satan. Släppte av när laddtrycket stog i 1,5-1,6 bar i ren panik.
Konstaterade sen att wastegaten inte funka som den skulle och att den inte funkade som tänkt. Som tur va så hade en kompis en 38mm wastegate liggandes som han inte behövde för tillfället som jag fick köpa. bara att byta wastegate och ut och tukta! Nu höll sig laddet på 0,8-1,0 bar som duger gott på isen
Efter ett antal repor på isen så händer de som troligtvis händer alla som envisas med m46 lådor... Tänkte att jag skulle dra iväg lite inspirerat, vilket inte lådan gillade.... Han precis få i 3:an och gasa på, direkt när laddet kom så rasa jag 3:an.... Surt! Men nu vet jag vad gränsen går för m46, bara att ragga upp en bmw låda
Som man kan se finns inte mycke kvar av 3an
Efter en dag med massa strul och lite isåka Men nu verkar dom flesta bekymren vara borta för tillfället. Åka 30min skruva 5timmar... Ny låda uppe och bara väntar på nästa isåka dag!
En liten film när 3an precis hade slängt in handduken, så de är därför de låter så fruktansvärt illa om lådan. Därför jag inte åker direkt fort heller då jag bara kan åka på 2:an
Ja zemet runt 250hk skulle nog kunna stämma. Med 1,5bar när laddet skena stack de ännu mer, dock hängde inte lambda än med. Så hade tur och inte paja nått blir att labba lite med att ställa bränsletryck och öka ladd mer få se.
Lådan verkade hålla lite iaf när jag väntade ut ketchupeffekten och sen tryckte fullt. De blir väl för mycket på engång om man gör värsta kamikaze starten. De va väl typ så jag gjorde....
Måste säga, av alla lådor jag testat så vart jag riktigt överaskad hur bra m45:orna håller. 300whp och gick i 2 år utan problem. Men vid dom här effekterna duger det gott och väll med en svetsad m90 låda
Senast redigerat av _Performance_ (19 februari 2013)
Måste säga, av alla lådor jag testat så vart jag riktigt överaskad hur bra m45:orna håller. 300whp och gick i 2 år utan problem. Men vid dom här effekterna duger det gott och väll med en svetsad m90 låda
Är m45 någon 240 låda eller skrev du fel och menade m46/47?
Måste säga, av alla lådor jag testat så vart jag riktigt överaskad hur bra m45:orna håller. 300whp och gick i 2 år utan problem. Men vid dom här effekterna duger det gott och väll med en svetsad m90 låda
Är m45 någon 240 låda eller skrev du fel och menade m46/47?
Att m45 skulle hålla bättre tror jag inte på, sen att man kan fått tag på ett exemplar som lyckts hålla är en sak Då de är exakt samma låda som m46 bara att m46 har en od hänger där.
M90 är guldklimpar i volvoraggares ögon, därför jag köper en getrag låda ist som både håller bättre och kostar lika mycket Blir något mer jobb, men de är de värt för att slippa m90.
Att m45 skulle hålla bättre tror jag inte på, sen att man kan fått tag på ett exemplar som lyckts hålla är en sak Då de är exakt samma låda som m46 bara att m46 har en od hänger där.
M90 är guldklimpar i volvoraggares ögon, därför jag köper en getrag låda ist som både håller bättre och kostar lika mycket Blir något mer jobb, men de är de värt för att slippa m90.
Måste haft lotto när jag kört med mina m45:or då (Y)
Att m45 skulle hålla bättre tror jag inte på, sen att man kan fått tag på ett exemplar som lyckts hålla är en sak Då de är exakt samma låda som m46 bara att m46 har en od hänger där.
M90 är guldklimpar i volvoraggares ögon, därför jag köper en getrag låda ist som både håller bättre och kostar lika mycket Blir något mer jobb, men de är de värt för att slippa m90.
Ganska gött med m90 om man ska ha bilen på gatan så man slipper varva så jävla mycket eller byta utväxling i bakaxeln. . Men klart dom är guldklimpar om man jämför med m46 och m47:)
När man väl fått igång den och fått bukt på dom flesta problem så kommer de nya...
Ingen jättre bra bild, men man ser att impellen är total förstörd och har kläckt ur sig rätt mycket olja. Även är de en stor spricka i avgashuset . Troligen va turbon slut sen innan och har slagit emot väggarna och lekt rövare... Med en ny turbo ska den nog rulla igen
Blev visst en ny låda... Först fick jag ett riktigt bra pris på en m90 som jag tänkte köpa, dock va säljaren oseriös och vägrade svara sen osv. blir så less på folk som håller på så... Så nu fick de bli en getrag 260 istället som tänkt från början av en seriös säljare
Rasad m46 vs. Getrag 260
Fick även med en okej 325 lamell, den lär nog bita i dugligt
Efter turbo haveriet lyckades jag få tag på en ny turbo. Jag åkte först 12 mil för att köpa en turbo jag har bokat, när jag väl kommer fram så hittar dom inte turbon. Sen säger dom att att de finns ett ställe lite längre bort som har turbon jag söker. Då kan jag betala den billigare hos dom och sedan bara hämta ut den. Men dom säger inget om att de står stort om den turbon i informations rutan GLAPP I AXELN.... Tack för den du Kungsåra bildemontering utanför västerås, er ska jag akta mig för i framtiden!
Så istället fick jag dundra ner till örebro en ca: 12mil och köpa en turbo där som va glapp fri för nästan samma pris... Slutade med en lätt resa på ca: 45mil för att hitta en turbo. Dock fick jag inte en exakt samma turbo utan en kkk k24. Nästan identiska turbos och lär funka ett tag för mig iaf!
En heldag på sjön! Barnsligt kul Men alltid kommer de problem efter såna roliga dagar Downpipen har spruckit, kofångaren vill inte sitta kvar, avgassystem hänger löst och laddtrycket svajar nu konstigt vid belastning
Gränsen för saab spridare för mig går vid ca: 1.1 bar. Då är de farligt nära spikning. Vid 1.2bar spikar det. Så 1 bar är optimalt med saab spridarna Så ett spridar byte väntar!
varför var du in till kungsåra när returbilen ligger precise bredvid? har alltid vart på returbilen,fasta priser på allting och då kollar man skicket sj. Ja var in till kungsåra en gång och skulle ha relä för jag hitta de inte inne på returbilen (dom ligger ju bredvid varandra) fick ett relä som dom sa att dom hade testat betala 250,när jag kom hem o pröva funka inte bilen i alla fall,pröva och drog direktström mellan kontakterna i kontakt stycket där relät ska sitta,pumpen funka så åkte och köpte ett helt nytt relä på meca (som dessutom kosta 220kr :@ ) åkte hem o satt de i bilen och den starta utan problem. Så aldrig mer kungsåra..
Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull