4196
Sök

Denniz - Volvo 745 "Turbo" GLE | Drifting bygge, SISTA updaten 24/7

Rent och skärt drifting bygge på budget nivå. Ett försök till att skapa något "nytt" med en 740 :)

Turbo?
180 638 Visningar
Projektet avslutat 11 augusti 2014
Himma skruare
1 250 Inlägg
16 februari 2013
#101
Denniz_ skrev:
Update 16/2

Äntligen uppstart!

http://www.youtube.com/watch?v=NO_X7kHUD3g

Så nu ska den ut på isen och testas! big_smile

Kul projekt. smile Lät gött när den gick igång.

Men vill du ha Youtube filmen direkt i tråden så skriv
[youtube] Länken [/youtube]

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar

Turbo?
440 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
#102
allenalle skrev:
kul att den gick igång,har de blivit några katastrofala följder än eller har de gått fint?

Tackar! :DDet läckte soppa lite här och var i skarvar men de löstes och detva inte helt tätt till turbon med olja.Men med de fixat så funka de fint! smile

Gizmo_ skrev:
Kul projekt. smile Lät gött när den gick igång.

Men vill du ha Youtube filmen direkt i tråden så skriv
[youtube] Länken [/youtube]

Kul att höra! big_smile Tack för tipset! smile

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing

Turbo?
440 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
#103
Update 18/2

Får väl ursäkta dåligt med updates. Men har varit så ivrig att få igång den, så nu kommer en stor ist big_smile

Efter att ha lagat läckor i bränslesystemet och olje läckan på tryck sidan av turbon så va de bara att testa! big_smile
Det gick fint först när man körde relativt lungt, gick mycke bättre än orginal som tur va iaf. Sen när man skulle klämma ur den rejält så märkte jag att laddet skenade iväg satan. Släppte av när laddtrycket stog i 1,5-1,6 bar i ren panik.

Konstaterade sen att wastegaten inte funka som den skulle och att den inte funkade som tänkt. Som tur va så hade en kompis en 38mm wastegate liggandes som han inte behövde för tillfället som jag fick köpa. bara att byta wastegate och ut och tukta! Nu höll sig laddet på 0,8-1,0 bar som duger gott på isen smile

Efter ett antal repor på isen så händer de som troligtvis händer alla som envisas med m46 lådor... Tänkte att jag skulle dra iväg lite inspirerat, vilket inte lådan gillade.... Han precis få i 3:an och gasa på, direkt när laddet kom så rasa jag 3:an.... Surt! Men nu vet jag vad gränsen går för m46, bara att ragga upp en bmw låda wink

http://i47.tinypic.com/2j662ok.jpg
Som man kan se finns inte mycke kvar av 3an wink

http://i46.tinypic.com/zwaqdg.jpg
Efter en dag med massa strul och lite isåka wink Men nu verkar dom flesta bekymren vara borta för tillfället. Åka 30min skruva 5timmar... tongue Ny låda uppe och bara väntar på nästa isåka dag!


En liten film när 3an precis hade slängt in handduken, så de är därför de låter så fruktansvärt illa om lådan. Därför jag inte åker direkt fort heller då jag bara kan åka på 2:an tongue

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing

4 198 Inlägg
19 februari 2013
#104
Med 1 bar så borde du ha runt 250 hk lr? Trodde jag skulle klara att ladda ca 1 bar med min och köra m46 men får kanske tänka om då:(


110 Inlägg
19 februari 2013
#105
de där med volvo lådor är inget o ha ja har rasat 4st 1or en 3a o en 4a big_smile

Turbo?
440 Inlägg
19 februari 2013
Trådstartare
#106
Ja zemet runt 250hk skulle nog kunna stämma. Med 1,5bar när laddet skena stack de ännu mer, dock hängde inte lambda än med. Så hade tur och inte paja nått tongue blir att labba lite med att ställa bränsletryck och öka ladd mer få se.

Lådan verkade hålla lite iaf när jag väntade ut ketchupeffekten och sen tryckte fullt. De blir väl för mycket på engång om man gör värsta kamikaze starten. De va väl typ så jag gjorde.... smile

Runezon, kan tänka mig de wink

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
19 februari 2013
#107
Måste säga, av alla lådor jag testat så vart jag riktigt överaskad hur bra m45:orna håller. 300whp och gick i 2 år utan problem. Men vid dom här effekterna duger det gott och väll med en svetsad m90 låda tongue
Senast redigerat av _Performance_ (19 februari 2013)

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

4 198 Inlägg
19 februari 2013
#108
_Performance_ skrev:
Måste säga, av alla lådor jag testat så vart jag riktigt överaskad hur bra m45:orna håller. 300whp och gick i 2 år utan problem. Men vid dom här effekterna duger det gott och väll med en svetsad m90 låda tongue

Är m45 någon 240 låda eller skrev du fel och menade m46/47?


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
19 februari 2013
#109
zemet skrev:
_Performance_ skrev:
Måste säga, av alla lådor jag testat så vart jag riktigt överaskad hur bra m45:orna håller. 300whp och gick i 2 år utan problem. Men vid dom här effekterna duger det gott och väll med en svetsad m90 låda tongue

Är m45 någon 240 låda eller skrev du fel och menade m46/47?

Japps 140/240:i låda, 4 växlad.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

Turbo?
440 Inlägg
19 februari 2013
Trådstartare
#110
Att m45 skulle hålla bättre tror jag inte på, sen att man kan fått tag på ett exemplar som lyckts hålla är en sak tongue Då de är exakt samma låda som m46 bara att m46 har en od hänger där.

M90 är guldklimpar i volvoraggares ögon, därför jag köper en getrag låda ist som både håller bättre och kostar lika mycket tongue Blir något mer jobb, men de är de värt för att slippa m90.

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
19 februari 2013
#111
Denniz_ skrev:
Att m45 skulle hålla bättre tror jag inte på, sen att man kan fått tag på ett exemplar som lyckts hålla är en sak tongue Då de är exakt samma låda som m46 bara att m46 har en od hänger där.

M90 är guldklimpar i volvoraggares ögon, därför jag köper en getrag låda ist som både håller bättre och kostar lika mycket tongue Blir något mer jobb, men de är de värt för att slippa m90.

Måste haft lotto när jag kört med mina m45:or då (Y)

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

4 198 Inlägg
19 februari 2013
#112
Denniz_ skrev:
Att m45 skulle hålla bättre tror jag inte på, sen att man kan fått tag på ett exemplar som lyckts hålla är en sak tongue Då de är exakt samma låda som m46 bara att m46 har en od hänger där.

M90 är guldklimpar i volvoraggares ögon, därför jag köper en getrag låda ist som både håller bättre och kostar lika mycket tongue Blir något mer jobb, men de är de värt för att slippa m90.

Ganska gött med m90 om man ska ha bilen på gatan så man slipper varva så jävla mycket eller byta utväxling i bakaxeln. . Men klart dom är guldklimpar om man jämför med m46 och m47:)


Turbo?
440 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
#113
Tror du nu tänker på zf och inte getrag. Getrag har 1:1 på 4:an, zf 1:1 5:an.

m90 klara ca: 350
getrag 260 ca 500-550
zf (328/m3) ca 800+

Så med en getrag är man rätt säker på att de håller tongue
Senast redigerat av Denniz_ (21 februari 2013)

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing

Turbo?
440 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
#114
Update 21/2

När man väl fått igång den och fått bukt på dom flesta problem så kommer de nya... tongue

http://i50.tinypic.com/1yc6u.jpg
Ingen jättre bra bild, men man ser att impellen är total förstörd och har kläckt ur sig rätt mycket olja. Även är de en stor spricka i avgashuset . Troligen va turbon slut sen innan och har slagit emot väggarna och lekt rövare... big_smile Med en ny turbo ska den nog rulla igen smile

http://i49.tinypic.com/1eqosg.jpg
Blev visst en ny låda... smile Först fick jag ett riktigt bra pris på en m90 som jag tänkte köpa, dock va säljaren oseriös och vägrade svara sen osv. blir så less på folk som håller på så...
Så nu fick de bli en getrag 260 istället som tänkt från början av en seriös säljare big_smile

http://i47.tinypic.com/8xsjrp.jpg
Rasad m46 vs. Getrag 260 smile

http://i48.tinypic.com/2wcpksg.jpg
Fick även med en okej 325 lamell, den lär nog bita i dugligt smile

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing

876 Inlägg
4 198 Inlägg
21 februari 2013
#116
Dokumentera noga hur du för för att få getragen att passa osv:)


Turbo?
440 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
#117
Ja, de kan jag väl göra smile

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing

Turbo?
440 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
#118
Update 24/2

Efter turbo haveriet lyckades jag få tag på en ny turbo. Jag åkte först 12 mil för att köpa en turbo jag har bokat, när jag väl kommer fram så hittar dom inte turbon. Sen säger dom att att de finns ett ställe lite längre bort som har turbon jag söker. Då kan jag betala den billigare hos dom och sedan bara hämta ut den. Men dom säger inget om att de står stort om den turbon i informations rutan GLAPP I AXELN.... Tack för den du Kungsåra bildemontering utanför västerås, er ska jag akta mig för i framtiden!

Så istället fick jag dundra ner till örebro en ca: 12mil och köpa en turbo där som va glapp fri för nästan samma pris... Slutade med en lätt resa på ca: 45mil för att hitta en turbo. Dock fick jag inte en exakt samma turbo utan en kkk k24. Nästan identiska turbos och lär funka ett tag för mig iaf!


http://i45.tinypic.com/30n7mrr.jpg
En heldag på sjön! Barnsligt kul big_smile Men alltid kommer de problem efter såna roliga dagar wink Downpipen har spruckit, kofångaren vill inte sitta kvar, avgassystem hänger löst och laddtrycket svajar nu konstigt vid belastning tongue

Gränsen för saab spridare för mig går vid ca: 1.1 bar. Då är de farligt nära spikning. Vid 1.2bar spikar det. Så 1 bar är optimalt med saab spridarna smile Så ett spridar byte väntar!

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing

snickare
612 Inlägg
25 februari 2013
#119
varför var du in till kungsåra när returbilen ligger precise bredvid? yikes har alltid vart på returbilen,fasta priser på allting och då kollar man skicket sj. Ja var in till kungsåra en gång och skulle ha relä för jag hitta de inte inne på returbilen (dom ligger ju bredvid varandra) fick ett relä som dom sa att dom hade testat betala 250,när jag kom hem o pröva funka inte bilen i alla fall,pröva och drog direktström mellan kontakterna i kontakt stycket där relät ska sitta,pumpen funka så åkte och köpte ett helt nytt relä på meca (som dessutom kosta 220kr :@ ) åkte hem o satt de i bilen och den starta utan problem. Så aldrig mer kungsåra..

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

Turbo?
440 Inlägg
25 februari 2013
Trådstartare
#120
Därför att jag inte hade tid att skruva eller leta på om dom hade någon bil, jag hann precis ner till örebro innan dom stängde tongue

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing


Sök