4578
Sök

Boost controller

135 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
#1
Jag försöker att ställa upp laddet på min passat 1,8T med hjälp av en boost controller, och jag har fått klart för mig hur den ska kopplas in men ingenting händer! sitter sitter ju en massa olika saker där nere som magnetventil, egr, m.m. Det fungerade EN gång, så laddade den 1,2 bar men sedan hörde man en "pys" och sedan gick den ner till 0,5 bar, sitter det kanske en övertrycksventil någonstans? man hör att det inte är dumpen som ger vika för den pyser efteråt..  jag har provat att koppla ur magnetventilen för att prova men det blev inget bättre..

så jag tänkte om det är någon som har en sådan boost controller som vet EXAKT hur den ska kopplas in med T-kors och själva pysventilen. tackar för svar.smile

jag har en sådan: http://www.ridetech.se/pysventil-typ-in-cabin/122-0


Team Lawless Racing
169 Inlägg
17 januari 2012
#2
Jag har en lika dan fast en lila... jag har exakt samma problem med min. och jag venne hur många gånger jag har försökt att ställa in det där. prövade med kortare slangar o längre.. kanske inte ska göra nån större skillnad eftersom man vrider upp hur mkt man vill ladda men var bara tvungen att pröva. till slut fick jag idee'n och skicka skiten åt fanders!!!  så nu köra jag bara med ett vanligt t-kors och laddar 0,7.    utan boost controllern!


Kan inte passat satt ska inte säga så mkt men jag antar att den kanske inte mår så JÄTTE bra av att ladda 1,2bar om den är orginal???


Lycka till! och om du kmr på hur man gör så skicka iväg ett mail till mig tack!

Drive it like you stole it..
Lawless Racing
Gilla oss på Facebook!

7 277 Inlägg
17 januari 2012
#3
Varför inte bara chippa så att bilen gör det automatiskt plus att det blir mer effekt och hållbarare.


135 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
#4
Jimmy- skrev:
Jag har en lika dan fast en lila... jag har exakt samma problem med min. och jag venne hur många gånger jag har försökt att ställa in det där. prövade med kortare slangar o längre.. kanske inte ska göra nån större skillnad eftersom man vrider upp hur mkt man vill ladda men var bara tvungen att pröva. till slut fick jag idee'n och skicka skiten åt fanders!!!  så nu köra jag bara med ett vanligt t-kors och laddar 0,7.    utan boost controllern!


Kan inte passat satt ska inte säga så mkt men jag antar att den kanske inte mår så JÄTTE bra av att ladda 1,2bar om den är orginal???


Lycka till! och om du kmr på hur man gör så skicka iväg ett mail till mig tack!

ja, jag har provat den på alla sätt som finns tror ja! man kanske skulle köpa en annan istället.

tack och det ska jag göra om jag kommer på smile


135 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
#5
Brains skrev:
Varför inte bara chippa så att bilen gör det automatiskt plus att det blir mer effekt och hållbarare.

Den frågan är ganska enkel att lista ut svaret på.. alla kanske inte har råd? och det lättaste och billigaste sättet att trimma en turbomotor på är att köpa en pysventil för 149kr..
Senast redigerat av Niilsson6 (17 januari 2012)


1 679 Inlägg
17 januari 2012
#6
Niilsson6 skrev:
Brains skrev:
Varför inte bara chippa så att bilen gör det automatiskt plus att det blir mer effekt och hållbarare.

Den frågan är ganska enkel att lista ut svaret på.. alla kanske inte har råd? och det lättaste och billigaste sättet att trimma en turbomotor på är att köpa en pysventil för 149kr..

Kan även vara det dyraste som du skaffar om man tänker på saker som lätt kan rasa med pysventil smile
Fast att fixa brända kolvar osv kanske inte är så dyrt smile
Tycker du borde vänta tills du kan chippa bilen istället smile


135 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
#7
Det verkar som att alla fått detta om bakfoten, jag ville ha hjälp av någon om hur man kopplar in den.. det är ingen racemaskin jag ska bygga utan tänkte bara ställa upp laddet till ca 0,6-0,7 och vitt jag vet så skadar inte de mer än ett chip?..


7 277 Inlägg
18 januari 2012
#8
Ett chip ökar bränslemängden också. Inte bara laddtrycket.

Det bör hålla men man vet aldrig.

Ta bort orginal magnetventilen och koppla in den istället.


135 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
#9
Brains skrev:
Ett chip ökar bränslemängden också. Inte bara laddtrycket.

Det bör hålla men man vet aldrig.

Ta bort orginal magnetventilen och koppla in den istället.

ja jo så mycket är jag med! det har jag redan provat..



Sök