Hej! Jag funderar på att slänga in en baslåda i S60n, en 2011 med high performance systemet i. Jag har läst att man kan skarva på högnivåkablar i bak och pilla lite, men att det är en jätte dålig lösning. Jag har också hört att det skall finnas en lösning på detta problemet med nyare volvo bilar, vet någon vad denna lösning handlar om?
För att du ska få ut lågnivå på en nyare volvo måste du köpa volvos egna "omvandlare" kostar 10 000. Skulle kört på den smidigare lösningen tills du fixat ny stereo..
För att du ska få ut lågnivå på en nyare volvo måste du köpa volvos egna "omvandlare" kostar 10 000.
Volvo har och det finns annat, men kostnaden är inte i hand med att bara få fart på sub. Därför räcker det med en bra hög-till-lågnivå omvandlare. Ska man däremot även trimma ljudet i övrigt så behövs bättre boxar, från 5000:- och uppåt.
Pierre
Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
För att du ska få ut lågnivå på en nyare volvo måste du köpa volvos egna "omvandlare" kostar 10 000.
Volvo har och det finns annat, men kostnaden är inte i hand med att bara få fart på sub. Därför räcker det med en bra hög-till-lågnivå omvandlare. Ska man däremot även trimma ljudet i övrigt så behövs bättre boxar, från 5000:- och uppåt.
Tack för alla svar!! Ja jag tror jag ska köra på en bra kvalitets hög-låg omvandlare faktiskt. Alternativt om det går att dra en lågnivå från stereon (vilket jag inte tror går) och låta en firma göra det.
Det sitter väl ett steg till det paketet, som drivs av lågnivå från stereon. Borde man inte kunna skarva sig in här på något sätt? Har ingen som helst aning om hur steget ser ut...
Det sitter väl ett steg till det paketet, som drivs av lågnivå från stereon. Borde man inte kunna skarva sig in här på något sätt? Har ingen som helst aning om hur steget ser ut...
Nyare bilar har ofta bara en "panel" där knappar och CD-läsare sitter. På annan plats i bilen sitter själva förstärkaren/radion/osv Kommunikationen mellan enheterna sker via fiber eller annat dataöverföringsgränssnitt. Därför använder man sig av högnivån. Eftermarknaden har följt efter och antalet produkter har ökat och blivit bättre.
Pierre
Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
Det sitter väl ett steg till det paketet, som drivs av lågnivå från stereon. Borde man inte kunna skarva sig in här på något sätt? Har ingen som helst aning om hur steget ser ut...
Nyare bilar har ofta bara en "panel" där knappar och CD-läsare sitter. På annan plats i bilen sitter själva förstärkaren/radion/osv Kommunikationen mellan enheterna sker via fiber eller annat dataöverföringsgränssnitt. Därför använder man sig av högnivån. Eftermarknaden har följt efter och antalet produkter har ökat och blivit bättre.
Pierre
Jo jag vet hur interiören på bilen ser ut
Det jag menar är att det ofta sitter ett steg t.ex under passagerarstolen. Tänkte om det var något man kunde utnyttja
Det sitter väl ett steg till det paketet, som drivs av lågnivå från stereon. Borde man inte kunna skarva sig in här på något sätt? Har ingen som helst aning om hur steget ser ut...
Nyare bilar har ofta bara en "panel" där knappar och CD-läsare sitter. På annan plats i bilen sitter själva förstärkaren/radion/osv Kommunikationen mellan enheterna sker via fiber eller annat dataöverföringsgränssnitt. Därför använder man sig av högnivån. Eftermarknaden har följt efter och antalet produkter har ökat och blivit bättre.
Pierre
Jo jag vet hur interiören på bilen ser ut
Det jag menar är att det ofta sitter ett steg t.ex under passagerarstolen. Tänkte om det var något man kunde utnyttja