3503
Sök

Baslåda/lösning till S60 -11

DatorPhreak
94 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
#1
Hej!
Jag funderar på att slänga in en baslåda i S60n, en 2011 med high performance systemet i. Jag har läst att man kan skarva på högnivåkablar i bak och pilla lite, men att det är en jätte dålig lösning.
Jag har också hört att det skall finnas en lösning på detta problemet med nyare volvo bilar, vet någon vad denna lösning handlar om?


1 107 Inlägg
18 januari 2012
#2
Dra en lågnivå. Det går ändå ganska smidigt smile


1 727 Inlägg
18 januari 2012
#4
Hush skrev:
Hej!
Jag har läst att man kan skarva på högnivåkablar i bak och pilla lite, men att det är en jätte dålig lösning.

Med rätt produkter blir det en bra lösning, nya bilar är inte "bara".
Så snåla inte på omvandlaren, minst 795:- wink

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Bas För Ditt As!!!!!!
353 Inlägg
18 januari 2012
#5
För att du ska få ut lågnivå på en nyare volvo måste du köpa volvos egna "omvandlare" kostar 10 000. Skulle kört på den smidigare lösningen tills du fixat ny stereo..

Följ gärna mitt projekt! "Volvo S40N"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=236594

1 727 Inlägg
18 januari 2012
#6
NeckBreaker skrev:
För att du ska få ut lågnivå på en nyare volvo måste du köpa volvos egna "omvandlare" kostar 10 000.

Volvo har och det finns annat, men kostnaden är inte i hand med att bara få fart på sub.
Därför räcker det med en bra hög-till-lågnivå omvandlare.
Ska man däremot även trimma ljudet i övrigt så behövs bättre boxar, från 5000:- och uppåt.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Bas För Ditt As!!!!!!
353 Inlägg
18 januari 2012
#7
Horsyhorse skrev:
NeckBreaker skrev:
För att du ska få ut lågnivå på en nyare volvo måste du köpa volvos egna "omvandlare" kostar 10 000.

Volvo har och det finns annat, men kostnaden är inte i hand med att bara få fart på sub.
Därför räcker det med en bra hög-till-lågnivå omvandlare.
Ska man däremot även trimma ljudet i övrigt så behövs bättre boxar, från 5000:- och uppåt.

Pierre

Det var ju precis det jag skrev...

Följ gärna mitt projekt! "Volvo S40N"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=236594

1 727 Inlägg
18 januari 2012
#8
NeckBreaker skrev:
Det var ju precis det jag skrev...

Njae, du skrev att man måste handla Volvos omvandlare.
(alla kanske inte vill/kan hosta upp 10k för den sortens lågnivå)

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

DatorPhreak
94 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
#9
Tack för alla svar!! Ja jag tror jag ska köra på en bra kvalitets hög-låg omvandlare faktiskt. Alternativt om det går att dra en lågnivå från stereon (vilket jag inte tror går) och låta en firma göra det.

Men tack så mycket för svaren, jätte snällt big_smile


1 727 Inlägg
18 januari 2012
#10
Hush skrev:
Tack för alla svar!! Ja jag tror jag ska köra på en bra kvalitets hög-låg omvandlare faktiskt.

Kör på det.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
18 januari 2012
#11
Det sitter väl ett steg till det paketet, som drivs av lågnivå från stereon. Borde man inte kunna skarva sig in här på något sätt? Har ingen som helst aning om hur steget ser ut...

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

1 727 Inlägg
18 januari 2012
#12
F4S4N skrev:
Det sitter väl ett steg till det paketet, som drivs av lågnivå från stereon. Borde man inte kunna skarva sig in här på något sätt? Har ingen som helst aning om hur steget ser ut...

Nyare bilar har ofta bara en "panel" där knappar och CD-läsare sitter.
På annan plats i bilen sitter själva förstärkaren/radion/osv
Kommunikationen mellan enheterna sker via fiber eller annat dataöverföringsgränssnitt.
Därför använder man sig av högnivån.
Eftermarknaden har följt efter och antalet produkter har ökat och blivit bättre.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
18 januari 2012
#13
Horsyhorse skrev:
F4S4N skrev:
Det sitter väl ett steg till det paketet, som drivs av lågnivå från stereon. Borde man inte kunna skarva sig in här på något sätt? Har ingen som helst aning om hur steget ser ut...

Nyare bilar har ofta bara en "panel" där knappar och CD-läsare sitter.
På annan plats i bilen sitter själva förstärkaren/radion/osv
Kommunikationen mellan enheterna sker via fiber eller annat dataöverföringsgränssnitt.
Därför använder man sig av högnivån.
Eftermarknaden har följt efter och antalet produkter har ökat och blivit bättre.

Pierre

Jo jag vet hur interiören på bilen ser ut big_smile

Det jag menar är att det ofta sitter ett steg t.ex under passagerarstolen. Tänkte om det var något man kunde utnyttja smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

DatorPhreak
94 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
#14
F4S4N skrev:
Horsyhorse skrev:
F4S4N skrev:
Det sitter väl ett steg till det paketet, som drivs av lågnivå från stereon. Borde man inte kunna skarva sig in här på något sätt? Har ingen som helst aning om hur steget ser ut...

Nyare bilar har ofta bara en "panel" där knappar och CD-läsare sitter.
På annan plats i bilen sitter själva förstärkaren/radion/osv
Kommunikationen mellan enheterna sker via fiber eller annat dataöverföringsgränssnitt.
Därför använder man sig av högnivån.
Eftermarknaden har följt efter och antalet produkter har ökat och blivit bättre.

Pierre

Jo jag vet hur interiören på bilen ser ut big_smile

Det jag menar är att det ofta sitter ett steg t.ex under passagerarstolen. Tänkte om det var något man kunde utnyttja smile

yikes ska kolla!



Sök