3806
Sök

Låter som en båtmotor från höger sida A4 1,8T -97

Varför Rimmar PJ På Bäst?
85 Inlägg
21 januari 2012
Trådstartare
Har haft olika fel med min Audi genom åren men nu så har den funkat kanon i nästan 2 år.
Besiktade för ca 4 månader sen och fick 2a på att byta spindelled på vänster sida - Check och OK
Sen har den rullat å rullat sen des tills häromdan då jag fick ett skumt ljud från höger sida om bilen.
Kan inte riktigt lokalisera vart det är ifrån om det är fram eller bak och låter inte som ett stag (fått bytt några).
Det låter som en 4-takt båtmotor på inte allt för hög volym.

När jag kör rakt fram eller svängar vänster låter det (inte mer eller mindre) men när jag svängar höger försvinner det.
Det spelar heller ingen roll om jag har växel i eller inte bara bilen rullar.

Såg det var väldigt lite olja som sipprat ut vid packningen på höger dämpare bak men va så lite så svårt att tro det är det.
Fått för mej att det är fram men som sagt hör inte riktigt vart det är.

Skumt fel och helt fel årstid för att ligga ute på parkeringen å kolla.

Kan det vara ett stag ändå?
är fjädern av?
hur låter det när  hjullager är paj?
Blev rekommenderad å byta spindelleden på höger sida med till nästa år men kan den låta så? inte gjorde den det på vänstersida iaf som var helt slut.

MVH PJ

"Den första bilen i livet glömmer man lika lite som den första kvinnan."
"Med en liten bil hittar man snabbare en parkeringsplats. Men det tar desto längre tid att hitta bilen."

2 924 Inlägg
21 januari 2012
Låter som en båtmotor??? Kan du utveckla det lite ?

~ Life is short, have FUN! ~

85 Inlägg
21 januari 2012
Trådstartare
svårt å förklara ett ljud tongue tänkte på typ en 4-takt utombordare men spelade upp flera för frun å hon höll inte med. Däremot när jag började spela upp ljud från hjullager som skurit börja hon tycka mer och mer att det var likt ju fler klipp jag spelade så kanske e det då som jag trodde (men inte ville) men kan även vara samma fel som detta

för 0:20 och fram lät bra likt.
"frihjulsnavet är inte riktigt i läge" skrev nån i kommentarerna

svårt å höra om det är exakt lika ljud då bilen rullar på snö och inte torr inne i luften men bra likt på slutet.
Senast redigerat av pj87 (21 januari 2012)

"Med en liten bil hittar man snabbare en parkeringsplats. Men det tar desto längre tid att hitta bilen."

85 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Hittade nu att det var damasken till drivknuten som fått en spricka.

Sök