Förra setupen man hade var, 2 st Nad C272 som gav 300 NAD W st i bryggat läge , Försteget var ett NAD C114, och en NAD cd-spelare också, högtalarna jag lirade detta med var Dali Lektor 8.
Tror inte jag hört något i den ljudvägen än sålänge iallafall
Nu kör man H/K 5.1... surt när man vill tillbaka till 2 kanals igen
Dina C272 hade du ju kunnat ge till mig istället
- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Ooh nice Farsan har en Pioneer-anläggning i liknande look, från 1982 eller så, som man har lekt med genom tiderna Lite bättre än dagens grejer när man kanske eventuellt har ett vred i aluminium och resten i plast på förstärkare i normal prisklass
Precis. Farsans datastol kollapsade underredet på, fick skapligt tag runt tre stycken vred på AKAI:en, och höll sig i så han inte åkte i backen, tror du plastvreden hade hållt?
Growe skrev:
inte konstigt att en nya stärkare slår av den har kretsar som skyddar förstären och stänger av den om du tex lastar ner den för lågt medans en gammal stereo spelar tills den går sönder
men rent allmänt låter oftast äldre förstärkare bättre
märkt det när man håller på med bilstereo det kvittar om förstärkaren är digital och är på 1000watt endå har jag inte lyssnat på ett bättre steg än mitt gamla Lanzar optidrive 50c på helt otroliga 2*25watt vid 4ohm stereo stabilt ner till 0.25ohm stereo och 0.50ohm mono
vet inte varför det är så tekniken borde gå framåt inte bakåt?!
Skyddkretsarna kanske helt enkelt "håller in" ljudet så det inte kan blomma ut riktigt. "Nej nej så lågt går det inte gå i frekvens med dom högtalarna påkopplade då kan nått brinna..."
Äger även en Tandberg HIFI-FM, 1967 års modell nånting, 2*15W kopplade till gamla Fisher. Tror det är skapliga datorhögtalare va?
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Förra setupen man hade var, 2 st Nad C272 som gav 300 NAD W st i bryggat läge , Försteget var ett NAD C114, och en NAD cd-spelare också, högtalarna jag lirade detta med var Dali Lektor 8.
Såldes för ungefär ett år sedan, bara för-förstärkaren kvar av sakerna
Såldes för ungefär ett år sedan, bara för-förstärkaren kvar av sakerna
Aha Hade varit roligt med lite extra kraft hemma
Technics gick väl i princip i konkurs för att deras prytlar nästintill aldrig går sönder, så det är väl att rekommendera. Hade jag köpt begagnat hade jag slagit till på en sådan!
Technics gick väl i princip i konkurs för att deras prytlar nästintill aldrig går sönder, så det är väl att rekommendera. Hade jag köpt begagnat hade jag slagit till på en sådan!
OM så är fallet, är jag inte förvånad...
Deras gamla grejer är sjukt bra, och tål nästan vad som helst...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
OM så är fallet, är jag inte förvånad...
Deras gamla grejer är sjukt bra, och tål nästan vad som helst...
Har en gammal Technics EQ från början på 80-talet som fortfarande fungerar som den ska. Till och med varenda liten lysdiod i knappar o.s.v fungerar! Ganska imponerande egentligen.
4750euro för en stärkare på 2*15watt är lite väl dyrt
vill påstå att det är dax att söka hjälp om man köper ett slutsteg för dom pengarna för så jävla stor skillnad är det inte så det är värt dom pengarna
Ljudkvalité min vän Effekt är inte allt! Kan tillägga att det är saker för audiofiler
men det kan aldrig låta tillräckligt bra.. då lär man inte ha mycket till liv om man orkar sitta och lyssna på kvaliten..
Många gör så.
Förutom en sån stärkare har dom oroljekylda kablar, försteg, slutsteg och uträknat rum sett till mått, placeringar av högtalare och akustik.
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
25 januari 2012
Growe skrev:
Thunderbird88 skrev:
Growe skrev:
vill påstå att det är dax att söka hjälp om man köper ett slutsteg för dom pengarna för så jävla stor skillnad är det inte så det är värt dom pengarna
Ljudkvalité min vän Effekt är inte allt! Kan tillägga att det är saker för audiofiler
men det kan aldrig låta tillräckligt bra.. då lär man inte ha mycket till liv om man orkar sitta och lyssna på kvaliten..
Fast är det ens hobby så är det. Jag gillar att ha lite ljudkvalité men framförallt att det ska vara högt Jag menar, mosa på med ett bara logitech skit saker går ju inte. Låter ju förjävligt.
Inte alls avundsjuk Hur upplevde du Lektor 8orna? Ska byta högtalare framöver när ekonomin tillåter, och valet står för tillfället mellan just Dali Lektor 8 och B&W DM683. Kul att höra lite vad andra tycker också
(jag vet att de är dyra utav helvete, men de är tuffa som fan none the less )
exakt, det är audiofil-utrustning, polarens farsa har en (i 60 000+ klassen, han vägrar säga exakt hur mycket den kostade) kan meddela att det är brutalt massiva grejor...
edit: och ska man prata pengar så finns det ju många som lägger flera hundra tusen på en racemotor för att sedan gasa satan och höra ett högt massivt RAAAAAAAS från motorn mitt i andra repan på sätt och vis lika mycket logik i det som att bränna några hundra k på en ljudanläggning
Senast redigerat av TS_quattro (25 januari 2012)
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Vad tycker ni om denna? Bäst i test och tydligen mycket effektstark. 2x53w rms 8 ohm. Dock är det ju DUX men det ska väl vara philips som gör dem =P Har en mindre dux som fungerar finfint.
Ska man slå till om den blir billig?
Nja det där hade jag aktat mig för! Den här är bättre, tyvärr lite krångel med volympotten men det är nog bara att spraya lite elektronikrengöring.