3248
Sök

Kamrem slak

194 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
hej! 

har en volvo 740 glt 16v -88 med en b234f motor.

har nyss plockat ihop toppen men får inte kamremmen att bli riktigt spänd.  finns ju några hjulspännare men finns det något mer man kan göra? mvh

Forummoderator
26 349 Inlägg
22 januari 2012
Hur mycket är toppen planad..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

194 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
planad?  alltså jag har bara plockat ner blocket som kamaxlarna ligger i för jag skulle lägga ny flytande rosa packning.
Senast redigerat av casto (22 januari 2012)

Forummoderator
26 349 Inlägg
22 januari 2012
casto skrev:
planad?

Ja..är den nya toppen planad, eller så kallad "riktplanad"?

194 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
alltså .  jag vet inte?  är inte så bra på sånt.    men vadå de kvittar väl?  har satt på remmen 100 gånger innan men nu den här gången vill den inte bli riktigt spänd.

695 Inlägg
22 januari 2012
casto skrev:
planad?  alltså jag har bara plockat ner blocket som kamaxlarna ligger i för jag skulle lägga ny flytande rosa packning.

"blocket som kamaxlarna ligger i" ? "flytande rosa packning"?. Du vet väl om den är planad?..
Dehär va intressant..

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

Isoleringsplåtslagare
173 Inlägg
22 januari 2012
Nu förstår jag inte riktigt men du har lossat toppen från motorblocket och det är där du ska ha den flytande rosapackningen?

194 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
alltså skitsamma de är inte det som är problemet.    kamremmen är inte spänd!?    allt är ihopplockat nu!

Offroad Racing
3 122 Inlägg
22 januari 2012
casto skrev:
alltså skitsamma de är inte det som är problemet.    kamremmen är inte spänd!?    allt är ihopplockat nu!

jo det kan mycket väl ha blivit ett problem beroende på vad du har lyckats göra

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

695 Inlägg
22 januari 2012
casto skrev:

Jasså? jag tänker som så, om nu toppen är planad 2 milimeter plus att toppackningen ersatts av "rosa packning" så tycker iaf inte jag de är konstigt att remmen inte passar!....

®™ Nuclear Performance

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
22 januari 2012
Hur slapp är den då? För den ska ju gå att vrida ca 1/2 varv. Alltså man ska kunna vrida den på högkant typ.
Den får ju inte vara för spänd

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Forummoderator
26 349 Inlägg
22 januari 2012
nesum skrev:
casto skrev:

"blocket som kamaxlarna ligger i" ? "flytande rosa packning"?. Du vet väl om den är planad?..
Dehär va intressant..

Ja nog var det intressant alltid..

5 198 Inlägg
22 januari 2012
flytande packning,,,,, topplock,,,hmm

194 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
men herregud!!   har jag sagt att jag har lagt flytande packning som topplockspackning!?!   näe , de har jag inte, fan läs!!!!!      klart som fan jag har en topplockspackning, jag har inte ens öppnat upp så långt, alltså herregud.   toppen går att dela i 3 delar om ni inte visste det!

695 Inlägg
22 januari 2012
casto skrev:
men herregud!!   har jag sagt att jag har lagt flytande packning som topplockspackning!?!   näe , de har jag inte, fan läs!!!!!      klart som fan jag har en topplockspackning, jag har inte ens öppnat upp så långt, alltså herregud.   toppen går att dela i 3 delar om ni inte visste det!

Då får du juh utveckla va du har trollat med så vi kan hjälpa dig, kanske till och med en liten bild.

®™ Nuclear Performance

Forummoderator
26 349 Inlägg
22 januari 2012
casto skrev:

Så dålig som du är på att förklara, så är i alla fall jag  - tydligen - missförstådd med att du var nere i blocket och grävde runt, och för att vara där nere så måste hela topplocket lös.
Men hey..lycka till.

7 274 Inlägg
22 januari 2012
nesum skrev:
casto skrev:

Då får du juh utveckla va du har trollat med så vi kan hjälpa dig, kanske till och med en liten bild.

Han kapade nog av toppen på mitten och drog ihop den med packningsklister och silvertejp cool

194 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
ja klart jag kapade av toppen på mitten o lagade med silvertejp.  alla kan ju inte vara lika duktig som du

767 Inlägg
22 januari 2012
Toppen är 2 delad på 16ventilarna.. Överst på topplocket sitter ventilkåpan. Är det den du är plockat bort och lagt flytande packning? Varför tog du bort remmen? Har du rätt rem?

5 198 Inlägg
22 januari 2012
gissningslekar kommer man långt på,,

Sök