Tja Allihopa Kände att det var dags för ett nytt projekt. Denna gång blir det inte någon mer familjebil utan jag och min tvillingbror har nu investerat i en väldigt fin och välvårdad Golf MK2 1.8 GL utav 91:års modell som gått... Visa mer
1. Avsaknad av midjelist på framskärmen. 2. Gula blinkers bak som färgar insatsen. Skaffa Philips SilverVision eller Osram Diadem.
Enkla åtgärder så därför jag gnäller lite.
Tackar
Jag håller på o letar efter ett par vettiga ledlampor, sitter LED's Från F-parts i hela bilen, dock har han inte skaffat fram ett par starka blinkers ännu , men det kommer, jag kan ju köra Chromade lampor istället för diadem då jag inte gillar det blåa det ger i en lampinsats, därav jag kör på oranga
jag shaevade just dem hålen till den lilla listen, tyckte nästan det ser bättre ut så , har dock andra planer till nästa säsong
Tjaaah Tänkte det var dags att visa ett utav mina nya köp jag gjorde för ett tag sedan, men var osäker på om jag skulle ha dem till golfen. Kom över ett par OZ Racing Turbo's med flush centre caps, 15"x7" (original 1" Alu bana) Samt 15"x8" (Radinox 2" bana)
Dessa är ju tattigt lackade men i väldigt bra skick,jag skal lacka om dessa i vilket fall men även byta fälgbanor, skruvar samt ventiler har jag tänkt.
Provade ett utav mina gamla däck på 8":arna, blev ju lagom med stretch
Jag kikade lite på ebay och beställde två stycken 12-kants hylsor då jag inte hade några hemma i verkstan (endast 10-kants) och så fort dem kommer så skall jag splitta fälgarna och börja sakta men säkert med renoveringen utav dem.
Dem gamla splitbultarna samt fälgbanorna är till salu så är det någon som är intresserad utav 30-håls 15" banor så är det bara att säga till.
Då var hylsorna äntligen här ! Dem både känns och ser välbyggda ut, skall bli kul o se ifall dem gör jobbet. Nu kan man äntligen börja splitta fälgbanorna och beställa nya !
Mer om när jag splittar fäl garna kommer senare, Ha det gött så länge !
tänk att man har missat detta projektet! precis kollat igenom hela o helvete vilket jobb du lägger ner! bra jobbat. Lycka till med projektet! kommer säkert lägga någon kommentera på vägen
Halloj Allihopa ! Det var ett tag sedan jag gjorde en uppdatering, men det kommer att börjas mer och mer nu. Håller på och fixar lite i mitt garage då det skall byggas en platform/lager så vi kan ha alla våra saker där uppe istället för överallt nere i lokalen då det bara tar en massa plats och har skapat kaos hittils, man vill ju kunna få plats med sin bil och kanske en till då platsen för det faktiskt finns. sen blir det och börja jobba som dårar på bilen då vi även har anmält bilen till Elmia - Bilsport Performance & Custom Motor Show 2016.
Jag har börjat splitta på fälgarna nu, Försöker även få sålt på fälgbanorna så jag kan köpa bredare och nästa steg blir väl o bestämma om fälgarna skall blästras eller ej.
Sen är det ju detta G60-kit man har köpt hem är som nytt !
Man kan ju lugnt säga att man saknar sommaren
Polarens FD MK2 Jetta och min MK2 Golf
Bilder på testfit med fälgar och breddre kommer så fort jag hittat bilderna
tänk att man har missat detta projektet! precis kollat igenom hela o helvete vilket jobb du lägger ner! bra jobbat. Lycka till med projektet! kommer säkert lägga någon kommentera på vägen
Hallå allihopa, tänkte ge er en pre-christmas-update denna eftermidda
Lyckades hitta bilderna på testfit utav fälgar, tog även och öppnade lite paket på det jag köpt
Tog även en titt på G60-Kittet
Ännu mer godis och ännu en prick avbokad från listan Äkta singeltork från AP CAR Design
Våran MK2 Vägg växer sakta men säkert
Jag skulle vilja uppmana er om att jag finns på Instagram under namnet @veniib Där jag bland annat ger förhandsvisningar på projektets gång Följ mig så har ni tillgång att se det som kommer allra näst, det kommer hjälpa oss att få det jävligt clent i motorutrymmet iaf
Det var alles för nästa gång, nästa uppdatering kommer på tors-fredag då jag vid tillfället håller på och hjälper tvillingen på hans mk4 med ljuddämpning i hans mk4:a Vill ni se en projektlogg från hans sida så kan jag nog tvinga han att göra en
Klart beni ska göra en projekttråd! Ska du köra med spacers på turbo fälgarna?
Då säger jag till honom isf Det kommer nog inte behövas med 3" banorna sen, men allt beror väl på hur mycket poke jag vill ha, är inte så mycket för det igentligen men får se hur det blir helt enkelt.
SpendeX skrev:
Ah så porrigt! Jag har inga ord.... oerhört bra jobbat! Som vanligt !!!!