Fan va less ja blir,var till en bil mekaniker igår för att jag skall vill ha hjälp med en motorvärmare han kollar lite snabbt på bilen startar den osv, osså säger han : ja det är ju ingen pärla.
han sa även att rosten som jag tänkte laga var helt meningslöst eftersom den ändå kommer att komma tillbaka eftersom två rost angrepp sitter intill fönster listen så har det krupit in där under och då behövde jag tydligen lyfta ur hela rutan för att laga rosten. Jag som knappt kan tanka, fy fan va lessen ja blir, första bilen och det är bara skit.
Sen säger han: men du kommer ju ändå inte ha bilen längre än två år, hur fan kan han veta det? Jag är inte typen som har oändligt med pengar vart ju tvungen att ta lån för att köpa en bil för 9000:- och bilen skall även besiktigas innan December.
Jag gillar ju bilen och jag lägger hellre ut resten av pengarna jag tog lån på , på att reparera det som behövs och jag vet ju att det blir billigare att göra det själv. Rosten som var på skärmarna var han helt säger på att var massor av små rosthål. Om jag skulle följa hans råd så skulle jag kasta på plast skärmar från en GTI och inte göra nått åt rosten. Eftersom jag ändå skulle köpa ny bil senare.
Han rekommenderade även att jag INTE skulle använda spray när jag målade på rostlagade områden eftersom det skulle bli så fula stänk,det vart snyggare att pensla på färg. Han tyckte även att rostskydd var onödigt eftersom att glasfiber spacklet var ypperligt rostskydd. Jag är så jävla less att det inte går att beskriva.
Han erbjöd mig dock att få låna hans slip och verktyg om jag gjorde jobbet själv(med rostlagning alltså) men det är fortfarande så jävla tungt har jag åkt på en sånn jävla nit ?
Som detkänns nu så hade det nästan kännts bättre och skitit i körkortet och cykla istället.
vore väldigt tacksam för råd. Jag tänker mot hans inrådan dock laga den rost jag kan. Den vid rutorna vet jag inte hur jag skall göra med