3443
Sök

Volvo 855. byta övre motorfäste.

496 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
#1
hej. nu är det så att jag måste byta övre motorfästet på min 855 och undrar  rekommenderar. ska jag köpa ett original  gummi eller power flex? sedan på undrar jag även vilket som är lättast att få  på plats då jag  sett att det att det kan vara lite svårt med i alla fall med du ett original. tacksam för all hjälp.  mvbillyh


496 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
#2
Billy__bob skrev:
hej. nu är det så att jag måste byta övre motorfästet på min 855 och undrar  rekommenderar. ska jag köpa ett original  gummi eller power flex? sedan på undrar jag även vilket som är lättast att få  på plats då jag  sett att det att det kan vara lite svårt med i alla fall med du ett original. tacksam för all hjälp.  mvbillyh

ursäkta skrivning. skrivit med mobil hoppas ni förstås ändå.


Plåtslagarn
194 Inlägg
28 januari 2012
#3
jag skulle köpa powerflex då du får samma komfort men det ända som händer är att motorn vrider sig mindre så du skonar alla andra bussningar och även lädan.

och powerflex är inte så svåra att trä på som man tror men skulle den jävla sig är det bara åka till närmsta verkstad kan dom pressa den åt dig.

så powerflex enligt min åsikt!.


2 452 Inlägg
28 januari 2012
#4
poverflex eller annan typ...jag köpte min på mpre.se

döden kommer tillbaka

Fri fart för ett fritt folk!
14 126 Inlägg
28 januari 2012
#5
virre_t4 skrev:
jag skulle köpa powerflex då du får samma komfort men det ända som händer är att motorn vrider sig mindre så du skonar alla andra bussningar och även lädan.

och powerflex är inte så svåra att trä på som man tror men skulle den jävla sig är det bara åka till närmsta verkstad kan dom pressa den åt dig.

så powerflex enligt min åsikt!.

samma komfort får du aldrig
blir märkbart mer vibrationer i bilen
har det på båda mina turbosar
och det skakar satan när man har bytt övre

på min första turbo körde jag orginal fästet och hade inte det störande fenomenet att bilen skakar rejält på framför allt tongång och låga varv

känns som att sitta i en traktor när t.o.m min 740 skakar  mindre så är det tydligt att bussningen gör större påverkan än vad man tror

värst är om man även har försärkta fästet på lådan oxå

sen att man kan överleva skakningarna så märks det stor skillnad

ska man göra det hemma utan special verktyg så bör man plocka loss fästet
powerflex bussningarna är riktigt svåra att få in i hålet

har dock aldrig bytt till orginalbussning så det vet jag inte riktigt om det är lättare att göra på plats

Kör fort så hinner inget hända...

689 Inlägg
28 januari 2012
#6
Jag montera min powerflex förra fredagen. Va inga som helst problem att trycka in den för hand och den tog ett par minuter att montera. Upplerver oxå mer vibrationer på tomgång och jämt när man kör iväg. Annars så e det ingen skillnad

865 Inlägg
28 januari 2012
#7
min 855a vibrera som bara den dock endast på tomgång när jag bytte endast översta när jag bytte resten märkte man knappt av att den vibrera


496 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
#8
så powerflex ska alltså vara lättare att montera om jag förstått rätt. Sett folk som bytt till ett orginal och det är ett par jävla lösningar de har fått göra för att få på skiten. Men som många skrivit med skakningar då man monterar powerflex. Är det så att man stör sig riktigt mycket på det eller man kan leva med det utan några bekymmer? hur stor marginal tycker att man ska köra powerflex? Om man endat byter det övre till powerflex påverkar det någon annan del av bilen? Alltså sliter det ut något annat istället då?
Fast det kan ju knappast bli mer vibrationer än vad det är nu hahah

Mvh Billy
Senast redigerat av Billy__bob (28 januari 2012)


Fri fart för ett fritt folk!
14 126 Inlägg
28 januari 2012
#9
Fisse skrev:
jag har monterat powerflex till min någon skilland kan Jà inte berätta om då bilen står i garaget. men de va inte alls så svårt att montera tog mig ca 5 min,använde en skruvtving så gick de lätt.

köpte från skruvat.se och deras var inte lätt att montera iallfall
fick jobba som en galning innan jag fick i bussningarna

vet inte om det var powerflex eller något annat märke

fick dels fasa kanterna och sen tvinga i den med skruvstyke och skruvmejsel och polygrip
annars vägrade den att åka i ordenkligt

Kör fort så hinner inget hända...


Sök