virre_t4 skrev:
jag skulle köpa powerflex då du får samma komfort men det ända som händer är att motorn vrider sig mindre så du skonar alla andra bussningar och även lädan.
och powerflex är inte så svåra att trä på som man tror men skulle den jävla sig är det bara åka till närmsta verkstad kan dom pressa den åt dig.
så powerflex enligt min åsikt!.
samma komfort får du aldrig
blir märkbart mer vibrationer i bilen
har det på båda mina turbosar
och det skakar satan när man har bytt övre
på min första turbo körde jag orginal fästet och hade inte det störande fenomenet att bilen skakar rejält på framför allt tongång och låga varv
känns som att sitta i en traktor när t.o.m min 740 skakar mindre så är det tydligt att bussningen gör större påverkan än vad man tror
värst är om man även har försärkta fästet på lådan oxå
sen att man kan överleva skakningarna så märks det stor skillnad
ska man göra det hemma utan special verktyg så bör man plocka loss fästet
powerflex bussningarna är riktigt svåra att få in i hålet
har dock aldrig bytt till orginalbussning så det vet jag inte riktigt om det är lättare att göra på plats