Min bmw 320D som jag ägt sedan jag var 18 år, får sig en renovering. Bilen har rullat närmare 40.000 mil och renoveringen fortsätter, hittils fixat upp karossen och lagat rost folierat och sänkt med mera =)
Igår började vi provlacka en framskärm som inte kommer användas eftersom den är bucklig..bra att ha ngt att testa på Medans min sambo lackade så började jag pilla bort plastidipen från fälgen.. inte så lätt som jag trodde Så satte jag tillbaka allt som legat huller om buller inne i coupén
Även diskuterats hur vi skall göra nu när vi lackar om vi ska foliera sen, både jag och sambon tycker att den skulle bli fet då, så troligen kommer vi beställa hem folie om ett tag får se Ikväll ska vi åka ut och kolla hur det ser ut från igår.. Håller tummarna
Snart har min sambo påsklov och då ska han få bo i garaget, eftersom jag jobbar hela tiden just nu så blir jag aldrig klar!
Vad använder ni för klarlack? burk? Såg ut att va rätt mycke "apelsinskal" Ser bra ut annars!
jag har köpt all lack hos lackerings firma gick på några tusen färgen är inte torkad på bilden och som sagt bara prov, såg bra ut på bilen idag allafall
Idag vart det ett litet äventyr idag i all snöyra! Fick med mig min fina vän Jenny och låna hennes audi för att hämta dörrar till min bil det var lite trångt men allt går om man vill!
Ny har jag fyra rostfria dörrar, kommer bli kanon Lite skitiga, blir till att åka och fixa de och kanske montera i helgen
Jag åkte till garaget idag igen för att fortsätta med de som krånglade igår... Till slut fungerade de men jäklar va den satt... haha
Lade ner "auxdosan" lite smidigare och sen så fick jag in allt utan att krångla jätte mkt. Gjorde ju om allt sen förra helgen eftersom det lät skit! kabel som klämdes och var glapp.
Idag lät det en aningens bättre och en glad Erika åkte hem från garaget
Vart lite avrbuten av en vän som skulle åka och kolla på bil så jag följde med som råd ! vad gör man inte för sina vänner Får kanske åka dit nån dag i veckan sjukt taggad på att bara få ut bilen ur garaget helst nyss !
Hur fick du loss luftgallerna? jag försökte få loss mina igår men det gick inte alls, tänkte höra om du har något bra tips på att få loss dom.
Jag åkte till garaget idag igen för att fortsätta med de som krånglade igår... Till slut fungerade de men jäklar va den satt... haha
Lade ner "auxdosan" lite smidigare och sen så fick jag in allt utan att krångla jätte mkt. Gjorde ju om allt sen förra helgen eftersom det lät skit! kabel som klämdes och var glapp.
Idag lät det en aningens bättre och en glad Erika åkte hem från garaget
Vart lite avrbuten av en vän som skulle åka och kolla på bil så jag följde med som råd ! vad gör man inte för sina vänner Får kanske åka dit nån dag i veckan sjukt taggad på att bara få ut bilen ur garaget helst nyss !
Hur fick du loss luftgallerna? jag försökte få loss mina igår men det gick inte alls, tänkte höra om du har något bra tips på att få loss dom.
Ja, de sitter klips ivarje hörn och skruvar vid sterion om jag inte minns fel... Sen får man dra rätt hårt. Använd en skruvmejsel pch bänd försiktigt!
Vart en del tid över efter att varit ner på Elmia och den spenderades så klart i garaget. Började med att byta förar dörren eftersom jag måsta byta alla kablar oxå, eftersom bilen dörrarna kommer ifrån är höger styrd. Men nu sitter tre av dörrarna på plats allafall, galet skönt att få bort den rosten som var där!
Nu har de några små ställen kvar som skall fixas och det ska vi fixa med i helgen.
Jag satsar på att få ut bilen kring den 25de april så ska den besiktigas och sen ska den in å fixas lite smått som andra fälgar och montering av dimljus och sänkas
Jag har även fått lånat och provat ett par andra fälgar, får se hur det blir med de behöver massa spacers och så för att det ska se fett ut 18" såg litet ut när man hade haft 19 innan
Jag har fixat lyktorna för att montera dem med de svarta insatserna och nya glas blev så bra! Ikväll blir det yttligare lite fix, sambon jobbar till 17 och då blir de direkt ut till garaget
Den gamla halogen och nya xenon lyktorna , kommer sitta som en smäck! längtar