2717
Sök

Hur svårt är de att sälja en bil i delar?

538 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
Tja!

som rubriken lyder så undrar jag hur svårt de är att få delar sålda, om man plockar isär bilen?
De är en E36 325 med väldigt mycke M3 godis och även andra eftermarknads saker!
Xyz coilovers med ställbara topplagrinngar
M3 bakaxel (komplett) 188 hus med lamell diff
Alpina skinn inredning i bra skick Bak/Fram säte dörrsidor osv
Momo racing 17" fälgar med bra däck fram och dugliga bak till 5-serie
ZF 5-växlad låda från M3 3.0
Möjligtvis M3 bromsar (Skivor och ok)
M paket (Lister, speglar, Front, Kofångare bak och sidokjolar)
Mätarhus
Fräscha plåtdetaljer (dörrar, skärmar, huv och bagagelucka)
osvosv!

Lite tråkig fråga egentligen, men ja vill inte plocka isär den och sen bara stå där med alla delar och inte bli av med dom, så därav frågar jag före:)
Så Är de värt att ens försöka?

Mvh Robin

61 Inlägg
30 januari 2012
bättre ja köper karossen av dig

Tyskt eller svenskt

538 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
Lexell skrev:
bättre ja köper karossen av dig

Turbo bygge på G igen?wink

Men ja de går nog att ordna de också, bara att ge mig ett bud och en lista på vad du inte vill ha med:)

Dock så blir en del saker kvar i min ägo från den bilen, så som motor, E46 bromsarna, avgasröret, Sinterkopplingen, ratten, kardan, fast du får ju med en annan kardan såklart:)

12 086 Inlägg
30 januari 2012
Att sälja i delar lönar sig oftast inte och medför mycket merjobb. Nu har du faktiskt en del saker som går att sälja.
Alla M3 grejor du listar är förhållandevis lättsålda grejor.

Men fungerar bilen i övrigt och utan större fel gissar jag att du får mer för bilen komplett.

538 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
JapMax skrev:
Att sälja i delar lönar sig oftast inte och medför mycket merjobb. Nu har du faktiskt en del saker som går att sälja.
Alla M3 grejor du listar är förhållandevis lättsålda grejor.

Men fungerar bilen i övrigt och utan större fel gissar jag att du får mer för bilen komplett.

Tack för de svaret:) Jodå den funkar i dagsläget, trasig bakaxel infästning och jag själv ska ha motor, kardan, bromsar och lite andra saker! så just av den anledningen så funderar jag på att sälja i delar..

Att jag kommer gå plus på de har jag redan insett att jag inte göra, men iomed att jag behåller relativt dyra saker själv, då de är M50B30 från en alpina med donad topp och diverse andra saker, M3 kardan den med stora infästningen vid bakaxeln och E46 330 bromsar så är jag nöjd om jag får tillbaka lite av de jag gav för bilen:)

16 Inlägg
31 januari 2012
Bakaxeln är min det vet du tongue

538 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
dubbel_a skrev:
Bakaxeln är min det vet du tongue

Giefs cash då:)

538 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
dubbel_a skrev:
Noo problems smile

good, meen hur blev de med Arnes motor? ska du köpa den nästa månad?smile

12 086 Inlägg
31 januari 2012
Har du redan bestämt dig för att ta motorn förstår jag inte frågan? Du lär inte få många kronor för en bil utan motor. Bara skruva ner skiten och ut på blocket smile

538 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
JapMax skrev:
Har du redan bestämt dig för att ta motorn förstår jag inte frågan? Du lär inte få många kronor för en bil utan motor. Bara skruva ner skiten och ut på blocket smile

Bestämt och bestämt, allt handlar ju om hur lättsålt allt är som sagt:) men som du sa så verkar ju M3 prylar gå som smör så de borde väl inte väl inte va nå större problem!

16 Inlägg
1 februari 2012
Golf2freak skrev:
dubbel_a skrev:
Noo problems smile

good, meen hur blev de med Arnes motor? ska du köpa den nästa månad?smile

Som det ser ut i dagsläget JA..  Det kommer bli brutalt med min "nya" vision smile

Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
1 februari 2012
beror på vad det är för bil. en 740 som du köper för 2500 kan du tjäna 4-5 tusen på been there smile men bmw vet jag inte...

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök