3338
Sök

Byta från M46 till M90 Volvo 940 turbo -93? Dubbelmasse enkelmasse svänghjul

95 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
#1
Tjena!
Vet att det finns massa trådar om detta men får inte fram det svar jag vill ha...
Ja ska alltså stoppa upp en M90 istället för M46 då jag rasat ett gäng...
Så min egentliga fråga är Måste jag byta till dubbelmasse svänghjulet, eller kan jag ha kvar enkelmasse o stoppa dit en 228 mm lammel? Behöver jag annan Tryckplatta?
Tackar för svar!

Mvh

95 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
#2
Eller nån som vet nån annan bra tråd för den delen med smile

95 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
#3
Problemet är löst ändå smile

SKÅNING
1 215 Inlägg
4 februari 2012
#4
vad bra men du kanske kan dela med dig av svaret så att det finns en tråd med svaret till nästa som har samma fråga?

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

95 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
#5
B20B230f skrev:
vad bra men du kanske kan dela med dig av svaret så att det finns en tråd med svaret till nästa som har samma fråga?

Ja jag visste att det svaret skulle komma wink
Så jag kan säga att jag kör med B230 FT som har ett kilo i laddtryck,  original enkelmasse svänghjul, 228 mm 6 puckars fjädrad sinterlammel från KL Racing med 1mm Distans mellan svänghjul och tryckplatta även den från KL. Original M228 tryckplatta. Det ska även funka med en M90 diesel lamell, då behöver man inte distanserna mellan tryckplatta och svänghjul.
Och detta funkar hur bra som helst! Var ute o körde idag på is med riktiga isdäck och inte ett slirande på kopplingen, och då har jag ändå en ganska sliten tryckplatta. Så man behöver inte det hemskt tunga dubbelmasse svänghjulet smile


Sök