Jag var ute och lekte lite för ett par dagar sen då det var blött. Allt funkade som det skulle tills jag skulle köra där ifrån. Ca 500m efter parkeringsplatsen dör bilen bara rakt av. När jag sedan försökte starta den lät den mycket lustigt.
När man vred om nyckeln gick startmotorn ca 2ggr snabbare nästan.. Det är svårt att förklara. Men det var någon som sa att kamremmen kan ha gått av, och nja, den hade delvis gått av, en bit på ca 1 X 80cm hade trillat bort, så jag bytte den.. själv.. Jag tror att jag ställt alla hjulen till kamremmen rätt, i alla fall nästan helt rätt. Gör det något om det är en kugg hit eller dit?
Hur som hellst.. Bilen funkade fortfarande inte, och jag pratade vidare med folk.
Så nu har jag bytt kamrem, tändstift, fördelarlock, och den lilla grejen som snurrar däri (rotor?). Tändkablar hade jag ingen lust att köpa då dem kostade över 400kr, men dem ser fina ut.
Bilen låter vanligt igen när man försöker starta den. Men den vill inte starta, inte ens en puff. Den bara står och tuggar.
Kanske ska lägga till att det luktar bensin från motorn när man försökt starta den så det verkar inte vara soppapumpen.
EDIT: Efter en uppladdning av batteriet är motorn (startmotorn) lika dan igen.. ca 2ggr snabbare
Så nu vänder jag mig till proffsen på Garaget
kan ni ge mig förslag på vad det kan vara / vad jag ska testa. (Jag kan yttest lite om motorer, så förklara så gott ni kan är ni snälla)
MvH // Krille