2600
Sök

Knakar (gnäller) när man vrider ratten

55 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
nu har min mitsubishi galant -99 sedan v6 börjat att gnälla när man vrider ratten,spelar ingen roll åt vilket håll eller om jag står stilla eller rullar. den för ett j###a liv. folk vänder sej om när man kommer åkandes och blänger ut en så det börjar bli lite pinsamt nu. låter även om man kör över fartgupp och liknande. det låter ungefär som att gummi ligger på gummi (det lätet är det jag ville komma fram till) . förra ägaren sa att det är fjäderbenslagret men hur vet man det? kan det även vara något annat? lätet är endast på vä sida i framvagnen om man sitter i bilen. jätte tacksam för svar smile
Senast redigerat av jaymjay (8 februari 2012)

Svetsare
1 174 Inlägg
8 februari 2012
hade precis samma gnäll i min 190:a men de va höger spindel.

(Bara fantasin sätter gränserna)

55 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
tack för svaret. så då behöver det inte endast vara fjäderbenslagret som förra ägaren sa? kanske får hissa upp den först och gå igenom alla leder och sånt först?

Svetsare
1 174 Inlägg
8 februari 2012
ja trodde oxå de va fjäderben först men bytte båda utan resultat så ja fuska me wd40 el om de va 5-56 å spruta på spindeln då vart de tyst iaf ett tag så bytte den sen va allt frid å fröjd tes ja sålde den. Men de kan ju va fjäderben ändå. Hissa upp å se om du ser nå min spindel va bara nån månad gammal så såg fin ut men ändå förde den ett jäkla liv :s

55 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
då ska jag göra det innan jag byter lagret. tusen tack för svaret smile

Svetsare
1 174 Inlägg
8 februari 2012
klart man kan svara smile men återkom med resultat så man får höra vad som va fel smile

55 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
smile självklart ska jag göra detta smile

Svetsare
1 174 Inlägg
8 februari 2012
låter kanon smile

55 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
nu har jag lyft upp bilen och sprutat del för del med smörjmedel och det stämde, var spindeln som bussningarna va lite torra så den får bytas ut till ny. tack åter igen för svaren smile

Svetsare
1 174 Inlägg
10 februari 2012
Va bra att du hitta de iaf å e kul när man kan hjälpa te smile

Sök