4314
Sök

4 kanal steg för att driva hatthylla och dörrar

88 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
Hej!
har en 240 med 2st 8" i hattyllan ( högtalare), och sedan har jag dörrsidor med 4 stycken i varje, Dörrarna är paralell kopplade.
Detta slutsteg skall altså driva allt detta hade jag tänkt : http://www.autohifi.se/?category_id=173 … m_id=HXA45
tror ni att detta klarar sig?
Eller ska jag driva hatthyllan med stereon och sedan brygga o spela på 2 stycken kanaler?

har en bas och steg som funkar bra vid sidan av detta

tack

3 187 Inlägg
8 februari 2012
Robhansson skrev:
Hej!
har en 240 med 2st 8" i hattyllan ( högtalare), och sedan har jag dörrsidor med 4 stycken i varje, Dörrarna är paralell kopplade.
Detta slutsteg skall altså driva allt detta hade jag tänkt : http://www.autohifi.se/?category_id=173 … m_id=HXA45
tror ni att detta klarar sig?
Eller ska jag driva hatthyllan med stereon och sedan brygga o spela på 2 stycken kanaler?

har en bas och steg som funkar bra vid sidan av detta

tack

antar att det är singel 4 ohms spole på högtalarna?
då kan du inte parallell koppla 2 högtalare och sen brygga steget, för steget är inte stabilt i 2 ohm bryggat.
det du kan göra är att köra dom 4a du har i dörrarna på varsin kanal. sen dom andra på stereon.

vad är det för högtalare vi pratar om?

88 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
tror du stereon pallar driva de andra då? 4x50 watt står det på stereon

Kommer inte ihåg namnet, inga värstingar skulle jag tro, låg pass filter e monterat iaf.

3 187 Inlägg
8 februari 2012
Robhansson skrev:
tror du stereon pallar driva de andra då? 4x50 watt står det på stereon

Kommer inte ihåg namnet, inga värstingar skulle jag tro, låg pass filter e monterat iaf.

på första frågan, hur ska jag (vi) kunna svara på det när vi inte vet vad det är för högtalare?
watt antalet på steroen kan du glömma den ger MAX ut 10watt rms per kanal.

sen lågpass fiter är inget du monterar, det sitter i slutsteget eller om du delar aktivt med hjälp av stereon.

88 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
okej, tack för hjälpen

Sök