4041
Sök

Kamrem på BMW 523i -98 ?

35 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
Är det kamrem på dom?

om, När ska den bytas någon som vet? vad finns det för saker man bör tänka på när man köper en beg sådan?

/Mvh

3 354 Inlägg
8 februari 2012
ingen kamrem på den.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

1 938 Inlägg
8 februari 2012
Och den behöver du nog inte byta om den inte gått extremt långt, 50 000 mil ++

35 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
tackar!

Är det någe speciellt man bör tänka på när man köper en 523 98a ?

3 354 Inlägg
8 februari 2012
rost på bagagelucka, under bakrutan på kombin. bussningar i bakvagn beroende på hur tidigare ägare verkar.
se över kylet så det inte läcker. har för mig det är plastanslutningar till kylarslangar
Senast redigerat av Seth (8 februari 2012)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

1 938 Inlägg
8 februari 2012
Seth skrev:
rost på bagagelucka, under bakrutan på kombin. bussningar i bakvagn beroende på hur tidigare ägare verkar.
se över kylet så det inte läcker. har för mig det är plastanslutningar till kylarslangar

Så sant som du säger, bussningarna i bakvagnen brukar vara slut mer som regel än undantag på bilar som gått normala 20 000 mil, på hårt körda bilar kan bussningarna säkert vara slut på tidigare.

Kylproblemet verkar vara som mest knutet till v8modellerna, kylet böjer sig som en banan, det jäser så att säga på höjden.

Bagageluckan på kombi i all ära, underkant och under fönstret som tidigare sagt är ett mycket drabbat ställe.

Annars kan jag bara säga kalasbilar, högre försäkring på bmw än tex volvo dock, men det är ett rätt modellknutet dilemma, köper du en m5 så har du en premie som kallas dyyyyr, en 525 eller 530 behöver inte kosta alls mycket.

Sök