4466
Sök

Taktande och ryckande audi a3 1.8T 98

6 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
Tjena jag köpte min a3a för några månader sen och nu när man är van vid den så letar man ju alltid missljud och förändringar i effekten.Det jag har märkt är när jag kör plattan i mattan spelar ingen roll om det är från stilla stående i ettan eller 120 i femman... så märker jag att han inte hänger med riktigt han hackar väldigt lite men ändå störigt. Där är inget i felminne eller något sånt.När motorn är varm och jag står typ vid rödljus så har han tendenser till att takta lite små varvdimpar kan det ha något samband med hackningarna?
och vad kan det vara för fel? tänkte kanske att det kan vara någon vakumslang eller något?Några förslag?
Tack på förhand
Mvh Simon
Senast redigerat av Audimeck (9 februari 2012)

Jasså så det finns andra märken än Audi!!!??? :S

Administratör
11 960 Inlägg
9 februari 2012
Beskriv problemet bättre redan i rubriken. Det hjälper avsevärt om du ska få någon hjälp. "Några idéer?" är en usel rubrik så sätt. Se forumreglerna och avsnittet rubriksanvisningar för mer information om hur en rubrik ska se ut.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

579 Inlägg
9 februari 2012
Min mors bil var exakt lika dan som du beskriver din. Och då var det tomgångsmotorn. Inte svårt att byta och kostar ca 1500 smile

6 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
Men skulle det ha med gasresponsen att göra? låter ju som att det taktandet kan vara tomgångsmotor men hackandet???

579 Inlägg
9 februari 2012
Audimeck skrev:
Men skulle det ha med gasresponsen att göra? låter ju som att det taktandet kan vara tomgångsmotor men hackandet???

Hackandet hade med det att göra med smile Trodde själv inte på de först tongue Jag bytte bara tomgångsmotorn sen var de bara att tuta och köra igen smile Men kan säkert va något annat med..

6 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
tack för tipset ska kolla med gubbarna på jobb vad dom tror också smile

579 Inlägg
9 februari 2012
Audimeck skrev:
tack för tipset ska kolla med gubbarna på jobb vad dom tror också smile

Annars kan du ju felsöka den och se vad dom får upp på datan och skriva här smile

6 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
det är det som är problemet jag får inte upp några felkoder när jag kopplar datorn så första anhalten blir nog att kolla alla vakumslangar och sånt för 1500kr slänger man inte bara upp för att det kan vara det om du förstår vad jag menar smile

579 Inlägg
9 februari 2012
Audimeck skrev:
det är det som är problemet jag får inte upp några felkoder när jag kopplar datorn så första anhalten blir nog att kolla alla vakumslangar och sånt för 1500kr slänger man inte bara upp för att det kan vara det om du förstår vad jag menar smile

Nej man gör ju inte det. Vi hade tur att min flickvän hade en lika dan bil så var bara att flytta över grejor tills den gick bra smile Du känner ingen med en lika dan bil?

6 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
nej tyvär gör jag inte det men jag kollar runt lite *smile

Sök