Att den klipper vid ca 5000 beror på, som det redan sagts, att den går i "felsäkert läge". Nu känner jag INTE till just 1.6 från -01, men på en VW 2.0 typ 96-99 (motorkod AGG) så går den i felsäkert om kamgivaren inte ger "rätt" signal vid start, i sådana fall räcker det med en omstart. Om vevgivaren ryker så startar inte motorn, samma borde gälla din motor kan man tycka. Iaf börja med att radera alla felkoder. Kör sedan e sväng med bilen, läs av felkoderna. För att läsa av feloderna behöver du VAG-Com, alternativt betala för att en verkstad gör detta åt dig.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure