Även på vänstersidan måste listhålen tas upp på nytt.
Eftersom vi ersatt förardörren med en original så utgår vi från den när vi placerar ut höjden på listhålen.
Ett av listhålen går inte att borra upp: Vi har träffat mitt en svets, och måste flytta hålet i sidled
Att borra i en svets är nästan omöjligt med vanliga borr…
Så här träffar övriga borrhål – strax jämte det gamla hålet
Efter lite slipning på insidan blir det riktigt snyggt även där!
Passagerardörren behåller vi, och även den får nya hål…
När vi ändå håller på med dörrarna kan vi konstatera att ett par av gångjärnen är mer än lovligt glappiga
. Vi beslutar oss för att pressa ut sprintarna ur dessa och beställa nya:
Vi använder oss av ett dörrsprintsverktyg från Biltema. På det undre gångjärnet går det mycket smidigt.
På det övre gångjärnet vill verktyget ta emot dörrspegeln och vi lägger en bricka emellan verktyg och dörrsida för att förhindra plåtskador. Sedan går det hela mycket smidigt
!
Nu är karossen i stort sett upplagad och därför handlar nästa uppdatering om
soltak…