Kära följare av denna projekttråd – en bild säger mer än tusen ord:
*Host, host* Här har trådskaparen inte varit inne och postat på mycket, mycket länge (”
Sågs senast: 2012-07-23 22:35” enligt min användarprofil) … AJA BAJA
!! (Jo, jag tycker nog det är lite pinsamt faktiskt…)
Men forumet heter ju
GARAGET, och i mitt garage brukar jag faktiskt inte hänga under sommarmånaderna. Jag är ute och kör istället
. Men det kommer förhoppningsvis att bli bättring framöver.
Lite då om våren/”sommaren” som varit:
Jag och min grabb Andreas bygger på Bubblan tillsammans, men Andreas har även hjälpt till (edit:styrt upp) ett bygge hos sin kompis Freddan. Jag tror inte jag överdriver om jag säger att han hjälpt honom cirka 20 timmar i månaden mellan januari och augusti – tid då jag alltså mekat lite förstrött på VW:n i min ensamhet…
Andreas och Freddans bygge blev riktigt bra, med många snygga lösningar och med mycket hög finish ända ner på detaljnivå. Resultatet blev full pott på Vallåkraträffen nu i augusti:
Sveriges Häftigaste EPA/A-traktorResultatet av ansträngningarna bådar ju riktigt gott inför fortsättningen av Bubbla-projektet, eller hur
?!
Jag har suttit och plockat fram några bilder från slutet av maj…
Andreas testar om det går att slipa bort en gamla cellulosalacken med sliprondell. Det går – men det tar låååång tid
Hela karossen lyfts ut på gårdsplanen för att bättre komma åt att slipa – här är det vänstersidan som får sig en omgång…
Här är bagagehuven färdigslipad och ytan är indränkt med ”Smedjans” rostlösare som skydd innan det blir dags att blåsa på färg