volvonisse440 skrev:
BULLIS87 skrev:
volvonisse440 skrev:
håller med dig fullständigt, varför inte ytnyttja sina 45 min å lasta istället för att sitta och nöta sätet i bilen ? finns inget tråkigare än att sitta och vänta ut minuterna, sen är ju faktiskt rast "tid som föraren själv förfogar över" jag kanske vill lasta på min fritid
som du även sa, man har inte så mycket å välja på, spec nu med leverans tider som ska klaffa för vidare transport. det beror ju aldelens på vad man får för returgods, man håller ju körtiderna men oftast är det ju arbetstiden per dygn som spökar.
Jo precis de låter på många som att de är bara ta rast man ska ha! men så funkar de ju inte direkt ute i verkligheten!
sen är de inte varje dag man måste hålla på och "fiffla" med tiderna heller för de brukar ofta stämma!
Sen är jag väldigt noga med att inte köra över max körtiden på dagarna heller för de straffar sig bara i längden.
Och man kan ju även betona att de är olagligt att ha för mycket lampor eller att köra för fort oxå, Finns väldigt mycke som är olagligt men folk kanske inte tycker är så farligt.
Så fort man sätter sig i en lastbil och kör så blir man fan betraktad som yrkeskriminell. Så känns de många gånger när man blir stoppad iaf, men ha klarat mig ifrån att få nå böter när jag kört lastbil iaf.
ja fy fan vad nervös jag är varenda gång jag ska iväg och på hemvägen förbi armsjön i s-vall. även om jag gör allt jag kan för att försöka vara laglig med tiderna så är jag nervös för jag blir inte riktigt klok på den digitala färdskrivaren, annars med den analoga kan man ju kolla sedan om man inte missat något så att kortet är grönt, nu är man helt ovis, kanske kanske inte,
jag är rätt ny överhuvudtaget, men vissa säger att man måste slå på vila innan man tar ut kortet och på endel färdskrivare så stoppar man in kortet och får frågan vila tills nu ?
jag hoppas jag har gjort rätt för jag vill helst inte strula till det för mig, åkeriet, eller smurfarna.
Skrivaren sätter alltid kortet "på vila" när du tar ut det, du ska bara ange undantag när du stoppar i det (Alltså om du har kört bil med analog skrivare t ex.)
Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.