3855
Sök

Körtider BE/CE

170 Inlägg
19 februari 2012
#21
volvonisse440 skrev:
BULLIS87 skrev:
volvonisse440 skrev:

nä privat bil är fritid och är tillhörande dygnsvilan, kör man firmans b-reggade bil så är det annat arbeteoch kör man tung lastbil är det körtid,,

Jo de vet jag oxå, att om man kör tex företagets bil så räknas de in i ramtiden,
De va ju två andra som påstår att de ska räknas in till och från arbetet,

Ha kört lastbil i 6år så har full koll på alla dem där tiderna själv.

hmm ja då kan du nog din grejj, lite lustigt bara vad folk som bara slänger ur sig något totalt befängt utan att ha en aning om vad dom pratar om tongue typ svara bara för att svara lixom tongue

Jo man ha ju varit tvungen att lära sig dem där reglerna:)
sen e de bra med gamla färdskrivaren oxå;)
Jo skulle gärna se vad de står att man ska räkna tid till och från arbete!
Om man tex ska vara någon stans och rensa diken och du har lastbilen hemma och kör
dit, ja då ska de självklart räknas men inte med personbil.


yrkeschaufför
709 Inlägg
19 februari 2012
Trådstartare
#22
BULLIS87 skrev:
volvonisse440 skrev:
BULLIS87 skrev:

Jo de vet jag oxå, att om man kör tex företagets bil så räknas de in i ramtiden,
De va ju två andra som påstår att de ska räknas in till och från arbetet,

Ha kört lastbil i 6år så har full koll på alla dem där tiderna själv.

hmm ja då kan du nog din grejj, lite lustigt bara vad folk som bara slänger ur sig något totalt befängt utan att ha en aning om vad dom pratar om tongue typ svara bara för att svara lixom tongue

Jo man ha ju varit tvungen att lära sig dem där reglerna:)
sen e de bra med gamla färdskrivaren oxå;)
Jo skulle gärna se vad de står att man ska räkna tid till och från arbete!
Om man tex ska vara någon stans och rensa diken och du har lastbilen hemma och kör
dit, ja då ska de självklart räknas men inte med personbil.

jo sant så sant,, vad kör du då?
det jag menade med att ta ut vila under lastningen OBS (Ibland) är ju för att jag ska lyckas komma hem innan arbetstidslagen träder in, "15" timmar,
kör själv fjärr och går mellan sundsvall-grådö-sundsvall,

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

170 Inlägg
19 februari 2012
#23
volvonisse440 skrev:
BULLIS87 skrev:
volvonisse440 skrev:

hmm ja då kan du nog din grejj, lite lustigt bara vad folk som bara slänger ur sig något totalt befängt utan att ha en aning om vad dom pratar om tongue typ svara bara för att svara lixom tongue

Jo man ha ju varit tvungen att lära sig dem där reglerna:)
sen e de bra med gamla färdskrivaren oxå;)
Jo skulle gärna se vad de står att man ska räkna tid till och från arbete!
Om man tex ska vara någon stans och rensa diken och du har lastbilen hemma och kör
dit, ja då ska de självklart räknas men inte med personbil.

jo sant så sant,, vad kör du då?
det jag menade med att ta ut vila under lastningen OBS (Ibland) är ju för att jag ska lyckas komma hem innan arbetstidslagen träder in, "15" timmar,
kör själv fjärr och går mellan sundsvall-grådö-sundsvall,

Jag är ett Trailer slusk som kör till Norge jag smile
Utgår ifrån Nordingrå, brukar för de mesta lasta virkespaket I Bollsta som körs till ett ställe ett par timmar nedanför Oslo.
Eller lasta papper på Tunadal te Oslo sen brukar jag för det mesta lasta ihop pressat brännbart material tebax till Södertälje
Och sen blir de väl olika lass hemåt!
Ja du de där med att stå på rast medan man lastar de brukar man behöva gör för att kunna hinna med att lasta på 5-6 olika ställen samma dag! sen får väl folk säga va dem vill!
Brukar


Kapten på disco!
1 729 Inlägg
20 februari 2012
#24
BULLIS87 skrev:
volvonisse440 skrev:
BULLIS87 skrev:

Jo man ha ju varit tvungen att lära sig dem där reglerna:)
sen e de bra med gamla färdskrivaren oxå;)
Jo skulle gärna se vad de står att man ska räkna tid till och från arbete!
Om man tex ska vara någon stans och rensa diken och du har lastbilen hemma och kör
dit, ja då ska de självklart räknas men inte med personbil.

jo sant så sant,, vad kör du då?
det jag menade med att ta ut vila under lastningen OBS (Ibland) är ju för att jag ska lyckas komma hem innan arbetstidslagen träder in, "15" timmar,
kör själv fjärr och går mellan sundsvall-grådö-sundsvall,

Jag är ett Trailer slusk som kör till Norge jag smile
Utgår ifrån Nordingrå, brukar för de mesta lasta virkespaket I Bollsta som körs till ett ställe ett par timmar nedanför Oslo.
Eller lasta papper på Tunadal te Oslo sen brukar jag för det mesta lasta ihop pressat brännbart material tebax till Södertälje
Och sen blir de väl olika lass hemåt!
Ja du de där med att stå på rast medan man lastar de brukar man behöva gör för att kunna hinna med att lasta på 5-6 olika ställen samma dag! sen får väl folk säga va dem vill!
Brukar

Är det du som tjänar på det eller är det din åkare?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
20 februari 2012
#25
discokapten skrev:
BULLIS87 skrev:
volvonisse440 skrev:

jo sant så sant,, vad kör du då?
det jag menade med att ta ut vila under lastningen OBS (Ibland) är ju för att jag ska lyckas komma hem innan arbetstidslagen träder in, "15" timmar,
kör själv fjärr och går mellan sundsvall-grådö-sundsvall,

Jag är ett Trailer slusk som kör till Norge jag smile
Utgår ifrån Nordingrå, brukar för de mesta lasta virkespaket I Bollsta som körs till ett ställe ett par timmar nedanför Oslo.
Eller lasta papper på Tunadal te Oslo sen brukar jag för det mesta lasta ihop pressat brännbart material tebax till Södertälje
Och sen blir de väl olika lass hemåt!
Ja du de där med att stå på rast medan man lastar de brukar man behöva gör för att kunna hinna med att lasta på 5-6 olika ställen samma dag! sen får väl folk säga va dem vill!
Brukar

Är det du som tjänar på det eller är det din åkare?

vad tror du händer om man helt plötsligen tar dygnsvila på en körning som alltid fungerat förut?

man får kicken så det sjunger om det
betalat har man oavsätt så det kvittar väll

eller är ni iväg och jobbar utan betalt smile
själv satt jag i lördags i 5timmar i arboga med fullt betalt hann både äta och kolla på 2st dvd filmer under tiden smile
fick nog ihop 8timmar på 1.30minuters jobb då

Kör fort så hinner inget hända...

170 Inlägg
20 februari 2012
#26
discokapten skrev:
BULLIS87 skrev:
volvonisse440 skrev:

jo sant så sant,, vad kör du då?
det jag menade med att ta ut vila under lastningen OBS (Ibland) är ju för att jag ska lyckas komma hem innan arbetstidslagen träder in, "15" timmar,
kör själv fjärr och går mellan sundsvall-grådö-sundsvall,

Jag är ett Trailer slusk som kör till Norge jag smile
Utgår ifrån Nordingrå, brukar för de mesta lasta virkespaket I Bollsta som körs till ett ställe ett par timmar nedanför Oslo.
Eller lasta papper på Tunadal te Oslo sen brukar jag för det mesta lasta ihop pressat brännbart material tebax till Södertälje
Och sen blir de väl olika lass hemåt!
Ja du de där med att stå på rast medan man lastar de brukar man behöva gör för att kunna hinna med att lasta på 5-6 olika ställen samma dag! sen får väl folk säga va dem vill!
Brukar

Är det du som tjänar på det eller är det din åkare?

Ja de beror väl på hur man ser på de hela,
hinner man inte last så är de någon utlänning som får lasset iställe. Och då ska man ragga upp ett nytt lass och de e inte så jävla lätt! sen kan de mycke väl bli så att man inte hinner lossa på fredagen och de e inte så jävla kul att inte komma hem över helgen, så vem som tjänar på de? Chefen tjänar pengar och jag hinner alltid hem över helgen! Och de e då jag nöjd över! sen när jag vet att jag ligger bra till kan jag sitta och äta i en timme om jag känner för de! och varje dag är inte lika stressig heller, men ibland måste man se till att få ihop dagen när man får en massa tattar lass!
Kör du lastbil själv?


yrkeschaufför
709 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
#27
BULLIS87 skrev:
discokapten skrev:
BULLIS87 skrev:

Jag är ett Trailer slusk som kör till Norge jag smile
Utgår ifrån Nordingrå, brukar för de mesta lasta virkespaket I Bollsta som körs till ett ställe ett par timmar nedanför Oslo.
Eller lasta papper på Tunadal te Oslo sen brukar jag för det mesta lasta ihop pressat brännbart material tebax till Södertälje
Och sen blir de väl olika lass hemåt!
Ja du de där med att stå på rast medan man lastar de brukar man behöva gör för att kunna hinna med att lasta på 5-6 olika ställen samma dag! sen får väl folk säga va dem vill!
Brukar

Är det du som tjänar på det eller är det din åkare?

Ja de beror väl på hur man ser på de hela,
hinner man inte last så är de någon utlänning som får lasset iställe. Och då ska man ragga upp ett nytt lass och de e inte så jävla lätt! sen kan de mycke väl bli så att man inte hinner lossa på fredagen och de e inte så jävla kul att inte komma hem över helgen, så vem som tjänar på de? Chefen tjänar pengar och jag hinner alltid hem över helgen! Och de e då jag nöjd över! sen när jag vet att jag ligger bra till kan jag sitta och äta i en timme om jag känner för de! och varje dag är inte lika stressig heller, men ibland måste man se till att få ihop dagen när man får en massa tattar lass!
Kör du lastbil själv?

håller med dig  fullständigt, varför inte ytnyttja sina 45 min å lasta istället för att sitta  och nöta sätet i bilen ? finns inget tråkigare än att sitta och vänta ut minuterna, sen är ju faktiskt rast "tid som föraren själv förfogar över"  jag kanske vill lasta på min fritid tongue

som du även sa, man har inte så mycket å välja på, spec nu med leverans tider som ska klaffa för vidare transport. det beror ju aldelens på vad man får för returgods, man håller ju körtiderna men oftast är det ju arbetstiden per dygn som spökar.

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

170 Inlägg
20 februari 2012
#28
volvonisse440 skrev:
BULLIS87 skrev:
discokapten skrev:

Är det du som tjänar på det eller är det din åkare?

Ja de beror väl på hur man ser på de hela,
hinner man inte last så är de någon utlänning som får lasset iställe. Och då ska man ragga upp ett nytt lass och de e inte så jävla lätt! sen kan de mycke väl bli så att man inte hinner lossa på fredagen och de e inte så jävla kul att inte komma hem över helgen, så vem som tjänar på de? Chefen tjänar pengar och jag hinner alltid hem över helgen! Och de e då jag nöjd över! sen när jag vet att jag ligger bra till kan jag sitta och äta i en timme om jag känner för de! och varje dag är inte lika stressig heller, men ibland måste man se till att få ihop dagen när man får en massa tattar lass!
Kör du lastbil själv?

håller med dig  fullständigt, varför inte ytnyttja sina 45 min å lasta istället för att sitta  och nöta sätet i bilen ? finns inget tråkigare än att sitta och vänta ut minuterna, sen är ju faktiskt rast "tid som föraren själv förfogar över"  jag kanske vill lasta på min fritid tongue

som du även sa, man har inte så mycket å välja på, spec nu med leverans tider som ska klaffa för vidare transport. det beror ju aldelens på vad man får för returgods, man håller ju körtiderna men oftast är det ju arbetstiden per dygn som spökar.

Jo precis de låter på många som att de är bara ta rast man ska ha! men så funkar de ju inte direkt ute i verkligheten!
sen är de inte varje dag man måste hålla på och "fiffla" med tiderna heller för de brukar ofta stämma!
Sen är jag väldigt noga med att inte köra över max körtiden på dagarna heller för de straffar sig bara i längden.
Och man kan ju även betona att de är olagligt att ha för mycket lampor eller att köra för fort oxå, Finns väldigt mycke som är olagligt men folk kanske inte tycker är så farligt.
Så fort man sätter sig i en lastbil och kör så blir man fan betraktad som yrkeskriminell. Så känns de många gånger när man blir stoppad iaf, men ha klarat mig ifrån att få nå böter när jag kört lastbil iaf.


yrkeschaufför
709 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
#29
BULLIS87 skrev:
volvonisse440 skrev:
BULLIS87 skrev:

Ja de beror väl på hur man ser på de hela,
hinner man inte last så är de någon utlänning som får lasset iställe. Och då ska man ragga upp ett nytt lass och de e inte så jävla lätt! sen kan de mycke väl bli så att man inte hinner lossa på fredagen och de e inte så jävla kul att inte komma hem över helgen, så vem som tjänar på de? Chefen tjänar pengar och jag hinner alltid hem över helgen! Och de e då jag nöjd över! sen när jag vet att jag ligger bra till kan jag sitta och äta i en timme om jag känner för de! och varje dag är inte lika stressig heller, men ibland måste man se till att få ihop dagen när man får en massa tattar lass!
Kör du lastbil själv?

håller med dig  fullständigt, varför inte ytnyttja sina 45 min å lasta istället för att sitta  och nöta sätet i bilen ? finns inget tråkigare än att sitta och vänta ut minuterna, sen är ju faktiskt rast "tid som föraren själv förfogar över"  jag kanske vill lasta på min fritid tongue

som du även sa, man har inte så mycket å välja på, spec nu med leverans tider som ska klaffa för vidare transport. det beror ju aldelens på vad man får för returgods, man håller ju körtiderna men oftast är det ju arbetstiden per dygn som spökar.

Jo precis de låter på många som att de är bara ta rast man ska ha! men så funkar de ju inte direkt ute i verkligheten!
sen är de inte varje dag man måste hålla på och "fiffla" med tiderna heller för de brukar ofta stämma!
Sen är jag väldigt noga med att inte köra över max körtiden på dagarna heller för de straffar sig bara i längden.
Och man kan ju även betona att de är olagligt att ha för mycket lampor eller att köra för fort oxå, Finns väldigt mycke som är olagligt men folk kanske inte tycker är så farligt.
Så fort man sätter sig i en lastbil och kör så blir man fan betraktad som yrkeskriminell. Så känns de många gånger när man blir stoppad iaf, men ha klarat mig ifrån att få nå böter när jag kört lastbil iaf.

ja fy fan vad nervös jag är varenda gång jag ska iväg och på hemvägen förbi armsjön i s-vall. även om jag gör allt jag kan för att försöka vara laglig med tiderna så är jag nervös för jag blir inte riktigt klok på den digitala färdskrivaren, annars med den analoga kan man ju kolla sedan om man inte missat något så att kortet är grönt, nu är man helt ovis, kanske kanske inte,

jag är rätt ny överhuvudtaget, men vissa säger att man måste slå på vila innan man tar ut kortet och på endel färdskrivare så stoppar man in kortet och får frågan vila tills nu ?
jag hoppas jag har gjort rätt för jag vill helst inte strula till det för mig, åkeriet, eller smurfarna. tongue

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
20 februari 2012
#30
volvonisse440 skrev:
BULLIS87 skrev:
discokapten skrev:

Är det du som tjänar på det eller är det din åkare?

Ja de beror väl på hur man ser på de hela,
hinner man inte last så är de någon utlänning som får lasset iställe. Och då ska man ragga upp ett nytt lass och de e inte så jävla lätt! sen kan de mycke väl bli så att man inte hinner lossa på fredagen och de e inte så jävla kul att inte komma hem över helgen, så vem som tjänar på de? Chefen tjänar pengar och jag hinner alltid hem över helgen! Och de e då jag nöjd över! sen när jag vet att jag ligger bra till kan jag sitta och äta i en timme om jag känner för de! och varje dag är inte lika stressig heller, men ibland måste man se till att få ihop dagen när man får en massa tattar lass!
Kör du lastbil själv?

håller med dig  fullständigt, varför inte ytnyttja sina 45 min å lasta istället för att sitta  och nöta sätet i bilen ? finns inget tråkigare än att sitta och vänta ut minuterna, sen är ju faktiskt rast "tid som föraren själv förfogar över"  jag kanske vill lasta på min fritid tongue

som du även sa, man har inte så mycket å välja på, spec nu med leverans tider som ska klaffa för vidare transport. det beror ju aldelens på vad man får för returgods, man håller ju körtiderna men oftast är det ju arbetstiden per dygn som spökar.

finns inget värre att sitta och vänta på att man ska få köra
man undrar jhu vad det gör för nytta av att sitta stilla i 45 och vänta på ingenting

eftersom jag kör buss så får man vända lite på allt och man börjar med att köra fram till platsen så man står 15minuter och väntar så slipper man dom där 45minuterna utan då räcker det med 30minuter

fast det är endå inte lätt att få 50pers att förstå varför man ska stå och röttna någonstans utan någon som helst logik

vet inte hur många gånger jag stått i stockholm och passagerarna varit lagom upprörda när man måste stå efter avgångstid och vänta pga att man fastnat i trafiken påvägen in i stockholm

Kör fort så hinner inget hända...

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
20 februari 2012
#31
volvonisse440 skrev:
BULLIS87 skrev:
volvonisse440 skrev:

håller med dig  fullständigt, varför inte ytnyttja sina 45 min å lasta istället för att sitta  och nöta sätet i bilen ? finns inget tråkigare än att sitta och vänta ut minuterna, sen är ju faktiskt rast "tid som föraren själv förfogar över"  jag kanske vill lasta på min fritid tongue

som du även sa, man har inte så mycket å välja på, spec nu med leverans tider som ska klaffa för vidare transport. det beror ju aldelens på vad man får för returgods, man håller ju körtiderna men oftast är det ju arbetstiden per dygn som spökar.

Jo precis de låter på många som att de är bara ta rast man ska ha! men så funkar de ju inte direkt ute i verkligheten!
sen är de inte varje dag man måste hålla på och "fiffla" med tiderna heller för de brukar ofta stämma!
Sen är jag väldigt noga med att inte köra över max körtiden på dagarna heller för de straffar sig bara i längden.
Och man kan ju även betona att de är olagligt att ha för mycket lampor eller att köra för fort oxå, Finns väldigt mycke som är olagligt men folk kanske inte tycker är så farligt.
Så fort man sätter sig i en lastbil och kör så blir man fan betraktad som yrkeskriminell. Så känns de många gånger när man blir stoppad iaf, men ha klarat mig ifrån att få nå böter när jag kört lastbil iaf.

ja fy fan vad nervös jag är varenda gång jag ska iväg och på hemvägen förbi armsjön i s-vall. även om jag gör allt jag kan för att försöka vara laglig med tiderna så är jag nervös för jag blir inte riktigt klok på den digitala färdskrivaren, annars med den analoga kan man ju kolla sedan om man inte missat något så att kortet är grönt, nu är man helt ovis, kanske kanske inte,

jag är rätt ny överhuvudtaget, men vissa säger att man måste slå på vila innan man tar ut kortet och på endel färdskrivare så stoppar man in kortet och får frågan vila tills nu ?
jag hoppas jag har gjort rätt för jag vill helst inte strula till det för mig, åkeriet, eller smurfarna. tongue

Skrivaren sätter alltid kortet "på vila" när du tar ut det, du ska bara ange undantag när du stoppar i det (Alltså om du har kört bil med analog skrivare t ex.)

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

170 Inlägg
20 februari 2012
#32
Growe skrev:
volvonisse440 skrev:
BULLIS87 skrev:

Ja de beror väl på hur man ser på de hela,
hinner man inte last så är de någon utlänning som får lasset iställe. Och då ska man ragga upp ett nytt lass och de e inte så jävla lätt! sen kan de mycke väl bli så att man inte hinner lossa på fredagen och de e inte så jävla kul att inte komma hem över helgen, så vem som tjänar på de? Chefen tjänar pengar och jag hinner alltid hem över helgen! Och de e då jag nöjd över! sen när jag vet att jag ligger bra till kan jag sitta och äta i en timme om jag känner för de! och varje dag är inte lika stressig heller, men ibland måste man se till att få ihop dagen när man får en massa tattar lass!
Kör du lastbil själv?

håller med dig  fullständigt, varför inte ytnyttja sina 45 min å lasta istället för att sitta  och nöta sätet i bilen ? finns inget tråkigare än att sitta och vänta ut minuterna, sen är ju faktiskt rast "tid som föraren själv förfogar över"  jag kanske vill lasta på min fritid tongue

som du även sa, man har inte så mycket å välja på, spec nu med leverans tider som ska klaffa för vidare transport. det beror ju aldelens på vad man får för returgods, man håller ju körtiderna men oftast är det ju arbetstiden per dygn som spökar.

finns inget värre att sitta och vänta på att man ska få köra
man undrar jhu vad det gör för nytta av att sitta stilla i 45 och vänta på ingenting

eftersom jag kör buss så får man vända lite på allt och man börjar med att köra fram till platsen så man står 15minuter och väntar så slipper man dom där 45minuterna utan då räcker det med 30minuter

fast det är endå inte lätt att få 50pers att förstå varför man ska stå och röttna någonstans utan någon som helst logik

vet inte hur många gånger jag stått i stockholm och passagerarna varit lagom upprörda när man måste stå efter avgångstid och vänta pga att man fastnat i trafiken påvägen in i stockholm

Nä precis dem enda gångerna de e skönt att ha den där 45an är när man får sitta och äta!
Ja jag kan tänka mig att dem som ska åka med blir sura när dem måste vänta lite extra!



Sök