har en volvo 740 gl som började bli svårstartad för ca 1vecka sedan. ena dagen gick den bra o andra var den svårstartad men nu startar den ej. den får bensin o går runt men vill ej starta. och där är inget fel på batteriet heller. vad kan det vara för fel tacksam för hjälp
har en volvo 740 gl som började bli svårstartad för ca 1vecka sedan. ena dagen gick den bra o andra var den svårstartad men nu startar den ej. den får bensin o går runt men vill ej starta. och där är inget fel på batteriet heller. vad kan det vara för fel tacksam för hjälp
har den gnista?
Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)
har kollat stifft,rotor,lmm o det ser ok ut. stifften va lite blöta o luktade bensin. har kollat gnista o det får den inte som jag kunde se. vad kan det vara för fel??
Hoppas det är okej att jag flikar in och snor tråden lite, har oxå en 88 årsm b230f som går igång en stund men går ungefär som den skulle ha dåligt med bensin, går så i ungefär en halv minut sen dör den och startar inte igen, Den får bensin fram till spridarna och jag har provat byta spridarna, även bytt tändstift och tändkablar, har provat bytt tändspole och lmm. tacksam för svar