2485
Sök

Olja i expansionskörlet v70 d5

41 Inlägg
19 februari 2012
Trådstartare
tycker de e jävligt skumt. men man kanske skulle kompprovat den?

429 Inlägg
19 februari 2012
jo visste är det skumt men det är bara att felsöka, det jag har sakt gör ju bara det enklarare för dig.
Man går göra utslutnings metoden, du vet inte om kylet är trasigt men provtrycks den så vet du det sen...

Men så här brukar det vara, har topplockspackningen gått så brukar det bli grädde i kylarvätskan, allså vattnet o oljan blandar sig som det inte går komma förbi så mycket mängder som olje o kylkanalerna inte är så nära varandra så det hinner blanda sig.

Men när oljakylet har gått som det har hänt på några d5or så blir det sånna mängder så det inte hinner blanda sig och då blir det fullt med ren olja i kylsystmet

41 Inlägg
19 februari 2012
Trådstartare
okej, blir nog å lämna in den, men skulle jag inte kunna ta å lämna den gamla oljekylaren på provtryckning först? å e de spricka i den "måste" de ju vara den som e kass igen? å e den kass igen får jag börja leta efter varför den går sönder

429 Inlägg
19 februari 2012
Har du kvar den gamla så kan du lämna in den för prov tryckning med, ser du ju om den är trasig eller inte med

41 Inlägg
19 februari 2012
Trådstartare
blir att jag gör så lämnar den gamla på provtryckning, å ser, e den kass borde den nya va kass å då måste jag komma på varför den nya med blir kass.

kan de ha nått å göra med kylan yte, kall oljekylare, å varm olja ?

tack så mycket för snabba svar

249 Inlägg
19 februari 2012
Testa med kylar cement:p

249 Inlägg
19 februari 2012
Men om jag förstår de rätt så fungerar de typ som på b230, 2 slangar dit en med vatten till och en retur? Ta bort dem 2 slangarna starta och se om den slänger ut olja där det igentligen bara ska cirkulera vatten

7 Inlägg
20 februari 2012
Jag har ett liknande problem med XC70 2007
efter avlägsnande stycken topplock hittade en konstig tätning i vatten kanaler
Jag skickade det till Volva att precisera ursprung tätningen.

när  lösa detta problem kommer att ge information
Senast redigerat av TumasChudy (20 februari 2012)

41 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
blir å lämna bilen på volvo i hopp om att de kan få rätt på de, kostar lite mer i timmen men förhoppningsvis ska de göra de lite snabbare eftersom de mestadels jobbar med volvobilar

249 Inlägg
20 februari 2012
Kalle smsa mig har fått rikt pris i timmen

41 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Då e toppen av utan att se minsta skada på varken toppen,blocket eller packningen. blir å lämna toppen på provtryckning i veckan

Sök