3387
Sök

Inbrott i Golf II.

47 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
Då har man haft inbrott i bilen.
De skar bort hela sidorutan bak och sabbade varenda lås på hela bilen. Allt de kom över var dock min AUX-sladd, bra profit!

Självrisken ligger på ca: 3000:-, så min fråga är nu - tror ni att man kan fixa det billigare själv?
Hela rutan är intakt, det enda som skadades var gummilisten runt rutan.

Så det som behövs göras är att - försöka få tag i gummilisten (som jag förövrigt inte hittar på en enda skrot i hela halland) samt byta ut alla låsen.

Vad säger besiktningen om detta? Då jag har tid den 22/2.

7 398 Inlägg
20 februari 2012
nää de bryr sig inte om en trasig ruta bak wink å att du fåt inbrot,, men tycker du ska försöka hitta nya lås, å byta själv, jag hade bytta ALLA lås,, OM du har tur å kanske hittar ett riktigt rostvrak nånstans så du kan köpa hela bilen för typ 1000:-

47 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
Kan jag ju prova! Får helt enkelt hålla tummarna för att någon skrot får in en Golf.

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
20 februari 2012
kolla på vwgolf.se skriv en köpes annons det lär inte dröja förens någon har det du söker

Kör fort så hinner inget hända...

1 798 Inlägg
20 februari 2012
3000:- i självrisk på en stöldskada verkar lite högt, är du säker på detta?

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
20 februari 2012
Hilmer skrev:

Letar man upp den billigaste försäkringen man kan hitta så brukar det bli så smile

Kika VWgolf.se som någon sa tidigare. Delarna du söker har du innan dagen är slut, det kan jag nästan garantera wink

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

14 160 Inlägg
20 februari 2012
rickylicious skrev:
Hilmer skrev:

Letar man upp den billigaste försäkringen man kan hitta så brukar det bli så smile

Kika VWgolf.se som någon sa tidigare. Delarna du söker har du innan dagen är slut, det kan jag nästan garantera wink

jo det är inga svåra grejer och inte dyra heller

skulle tro att man får tag i allt som behövs för 150-300kr

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
20 februari 2012
Growe skrev:
rickylicious skrev:
Hilmer skrev:

Säg 500 med frakt så har vi tagit i lite i överkant smile Mk2 är ganska tacksam att laga för det finns mängder med delar.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

14 160 Inlägg
20 februari 2012
rickylicious skrev:
Growe skrev:
rickylicious skrev:

Säg 500 med frakt så har vi tagit i lite i överkant smile Mk2 är ganska tacksam att laga för det finns mängder med delar.

japp och riktigt riktigt lätta att meka med oxå

47 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
Growe skrev:
rickylicious skrev:
Growe skrev:

japp och riktigt riktigt lätta att meka med oxå

Jag ska kika in detta! Bugar och bockar!!

47 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
Hur ska man göra med låsen? Man vill ju gärna ha samma lås till dörrar/baklucka som till tändningslåset.

Sök