Första inlägget om nya bilen
Lite info:
Det är en Saab 9-5 Vector -08 SC 2.3T Biopower 220 Hk.
Jag är ägare nr 2. Tidigare har den gått 10500 mil som tjänstebil = alltid servad på verkstad
Svart läderinredning, alu-look rails, Bi-xenon
Tyvärr fanns det lite skador på bilen. Har gått emot på några ställen och något dörruppslag osv. Ska fixas i framtiden tänkte jag.
Jag började med att tvätta den ordentligt. Det behövdes. Tror inte att han som brukade bilen tog hand om den så jätteväl vilket gjort att det sitter väldigt mycket asfalts-/gummirester på lacken.
Här använder jag Turtlewax Prewash, funkade hur bra som helst:
Skiten rinner av
Sedan skaffade jag mig ett lock till utkastaren fram som saknats. Troligtvis har det blivit så när han kört emot något där framme, även repor i lacken precis där utkastaren sitter:
Nya xenonlampor behövdes också, den ena var helt slut och den andra blinkade...
Så här blev det med 2 nya i 6000K:
(Här ser ni även 17"arna som följde med)
Letar just nu efter dimljusarmatur vänster fram då den nuvarande är helt spräckt i glaset, men har inte lyckats hitta någon för rimlig peng än.
Gjorde även en service direkt när jag hämtat den, men hade inga tändstift och upptäckte även att en slang till vevhusventilationen hade gått, så det blev lite godis
Märkte att den blivit lite segstartad nu på senare, tittade under huven och där hittade jag ett Volvo-batteri. Det kan jag ju inte ha i en Saab.. Så efter nyår blev det ett nytt batteri också
Har även funderat på om man ska ta bort textemblemen bak, tänkte höra vad ni tycker?
3 alternativ: 1, Med alla emblem 2, med endast "Biopower" 3, utan emblem
Jag kan inte bestämma mig...
Nya skyltar har jag liggandes här hemma också, utan EU-märket, så de ska på inom kort också
Just nu funderar jag starkt på att beställa trim från GDM Performance då dom har januari-rea
hehe, vi får se vad som händer