2633
Sök

Laga ytrost med "lack ark" av "klistermärke"?

853 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
Hej.

Jag har sett att vissa bilar har ibland en remsa, eller ett "klistermärke" ark med samma kulör som bilen påklistrad på lacken, kanske för att täcka rost osv.? Kan sitta i nått hörn, eller en skärm kant osv.

Vart får man tag i detta?

Har haft det på en 850 en gång och en Audi 80 om jag minns rätt.

Forummoderator
26 373 Inlägg
20 februari 2012
För att täcka rost..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

853 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
Mack skrev:
För att täcka rost..?

Jag vet varför de sitter där? Men jag antar att det är därför. Att man vill täcka en lagning man gjort eller nått.

Ubåtsingenjör
7 327 Inlägg
20 februari 2012
Johanness skrev:
Hej.

Jag har sett att vissa bilar har ibland en remsa, eller ett "klistermärke" ark med samma kulör som bilen påklistrad på lacken, kanske för att täcka rost osv.? Kan sitta i nått hörn, eller en skärm kant osv.

hade jag hittat det på en bil jag köpt så hade jag lämnat tillbaka bilen till förra ägaren och tvingat han med mindre lagliga metoder att betala tillbaka.

Laga skiten ordentiligt eller låt det vara

sry för ot

Forummoderator
26 373 Inlägg
20 februari 2012
Johanness skrev:
Mack skrev:
För att täcka rost..?

Jag vet varför de sitter där? Men jag antar att det är därför. Att man vill täcka en lagning man gjort eller nått.

Det hoppas jag för guds skull inte..haha..

853 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Johanness skrev:
Mack skrev:
För att täcka rost..?

Men det är vad jag tror. Vill gärna ha svar på om någon vet vart man kan få tag på klisterark med samma kulör som sin bil?

853 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
CHEEVA skrev:
Johanness skrev:
Hej.

hade jag hittat det på en bil jag köpt så hade jag lämnat tillbaka bilen till förra ägaren och tvingat han med mindre lagliga metoder att betala tillbaka.

Laga skiten ordentiligt eller låt det vara

sry för ot

Nu är det ju en väldigt gammal bil, inte min, utan en som det inte är värd att lägga ner tid på. Utan att man bara vill dölja det lite småsnyggt sådär.

Behöver egentligen inte förklara mig, vill bara  ha svar på om det finns och var det finns att få tag på. Vad jag ska ha det till hör egentligen inte hit.
Senast redigerat av Johanness (20 februari 2012)

Forummoderator
26 373 Inlägg
20 februari 2012
Johanness skrev:
Mack skrev:
Johanness skrev:

Men det är vad jag tror. Vill gärna ha svar på om någon vet vart man kan få tag på klisterark med samma kulör som sin bil?

Att få tag i sprayburkar eller bättringsfärg med sin egen lack, är inga problem.
Men klistermärken med samma färg som sin bil..jag undrar fortfarande vad det är du har sett?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 februari 2012
Att det skulle vara ett klistermärke har jag lite svårt att tro. Däremot är det många som maskerar en fin fyrkant och sedan lackar på med bättringsfärg. När maskeringstejpen tas bort blir det ruggigt "fina" kanter. Kan se ut som ett klistermärke... Fult som stryk är det iaf.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

853 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Johanness skrev:
Mack skrev:

Att få tag i sprayburkar eller bättringsfärg med sin egen lack, är inga problem.
Men klistermärken med samma färg som sin bil..jag undrar fortfarande vad det är du har sett?

Det är jag medveten om. Jag har sett det på flera bilar och har själv haft det på två av mina. Jag ska täcka ett par fula märken på en gammal Polo coupe från 70 talet, haha. Men verkar som ingen ens hört talas om det, så ta bort tråden.

32 Inlägg
20 februari 2012
Är du säker på att det är ett klistermärke? Har sett många rostlagade bilar där nån maskerat utan att vika upp maskeringstejpen så de blir en skarp linje runt det omlackade. Fulare än rost enligt mig.

Fri fart för ett fritt folk!
14 193 Inlägg
21 februari 2012
inte heller sätt något sånt

har endå jobbat på en bilackering så man borde stött på det om det finns

mycket märkligt stötte man på det kan jag säga smile

Kör fort så hinner inget hända...

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
21 februari 2012
Det är ett klistermärke som oftast sitter på hundbenet alltså innan hjulhuset bak, det sitter på många japanska bilar som mazda och toyota för att grussprutet inte ska blästra bort lacken där. Det är original och kan köpas hos handlaren.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

32 Inlägg
21 februari 2012
Sånna klistermärken är ju en genomskinlig folie.

Sök