2672
Sök

Blinkerd Audi

22 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
Hejsan, har en Audi A3 1.8T - 00

Nu är det så att mina blinkers har "slutat" att fungera, men dem funkar 100% när man sätter på "varningstriangeln"

Men när jag skall använda spaken så blinkar den 1-2 gånger sen stängs det av. Har hört att det kan vara blinkersrelät. Hur byter man det? Vilket blinkersrelä skall jag ha?

1 335 Inlägg
21 februari 2012
Den brukar sitta under kåpan som e vid knäna. Försök att lyssna dig till vilken de e. Det står vilken typ av relä på ditt relä som sitter i nu. Man kan köpa dom lite här å var! Varningsblinkers går på ett annat relä så det är därför de funkar som de ska.

B5 #001

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 februari 2012
slirkan skrev:
Hejsan, har en Audi A3 1.8T - 00

Nu är det så att mina blinkers har "slutat" att fungera, men dem funkar 100% när man sätter på "varningstriangeln"

Men när jag skall använda spaken så blinkar den 1-2 gånger sen stängs det av. Har hört att det kan vara blinkersrelät. Hur byter man det? Vilket blinkersrelä skall jag ha?

Du har inte sk komfortblinkers i den då? Liten nätt touch på spaken och bilen blinkar två gånger.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

22 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
Tror det är samma blinkersrelä... Drog ut den nu och lyssnade när man satte på varninbgsblinkers så lät det där! När man ändra på spaken så lät det på samma ställe så antagar att det samma. Men vilken typ är der?

1 335 Inlägg
21 februari 2012
Det tror inte jag, de sitter typ brevid varandra. Ta ut o kolla nr på den.

B5 #001

22 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
Det sitter bara ett blinkersrelä bakom varningstriangeln. Vart Och när man ändrar på spaken så låter det i samma relä.. måste väl vara det de är fel på?

1 335 Inlägg
21 februari 2012
Ja om du verkligen är säker på det så är de ju så! Ta ut de å gå in med de på biltema eller nåt liknande så fixar dom fram ett nytt. De kan inte bli sämre smile

B5 #001

Sök