3051
Sök

Angående: Gatebil satsar hårt på "nya" Mantorp Park 15-17 Juni!!!

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
17 juni 2012
250kr kanske det är värt. Tycker Snarare priserna på Motormässan på Elmia är Snordyra emot vad man får.

Ja visst 250kr för att titta på lite bilar kanske låter dyrt sådär. Men slår man ut det hela så har man kanske lagt ett par hundra på resan dit.  inträde och lite dyr mat. Men resten av månaden då? Sitter alla och äter på resturang eller sitter folk och äter ris varje dag?

Ja det är lite vad man prioritetar och vad man har för utgifter.
Jag vet de som har mindre inkomst än andra och ändå unnar sig lite nöje. Vad fan ska man med miljoner med på banken om man inte blir lycklig av det?

EDIT: Sen Undrar jag om man inte ibland får se mer 'Drifting' av folk ute på stan etc.  Tycker snarare det är roligare på något sätt. alla behöver inte vara PRO elller ha värstigbilen. Det kan vara rätt så underhållande att titta på en framhjulsdriven bil och lite handbromsanvändande.
Senast redigerat av Extrazz (17 juni 2012)

Team Radioactive
166 Inlägg
17 juni 2012
Det var riktigt kul ute på banan må jag säga, dock så vill jag nog inte ha dit mer bilar, var redan galet med kö för att få åka på banan vissa tider var det 1 timme i kön för att bli på släppt på banan.

Antalet besökare, ja det kändes mycket mycket färre mot föregående år, vad det beror på vet jag inte.

jag hade iaf roligt ! smile

Team Radioactive

Lackerare
587 Inlägg
17 juni 2012
reacha skrev:
Det var riktigt kul ute på banan må jag säga, dock så vill jag nog inte ha dit mer bilar, var redan galet med kö för att få åka på banan vissa tider var det 1 timme i kön för att bli på släppt på banan.

Antalet besökare, ja det kändes mycket mycket färre mot föregående år, vad det beror på vet jag inte.

jag hade iaf roligt ! smile

håller med fick typ vänta 40 min för att komma in mycket kö men lätt värt pengarna smile

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
17 juni 2012
Fick man inte vara kvar efter 18:00? Det missade jag totalt.. när och hur skulle man ha blivit informerad om detta? Och ni som säger att det var lite folk ni tror inte det hade med vädret att göra?
Sen vet jag att i Katrineholm så firades det studenter för fulla muggar. Kanske det gjordes på fler håll?

Jag är iaf nöjd med min visit i lördags även om jag nu såg 45min mer än jag tydligen fick.. smile

84 Inlägg
17 juni 2012
Helt underbar helg ! fredagen gick helt perfekt att åka på ! lördagen körde jag bara lite på morgonen, Synd bara att man inte kunde gasa så mkt som man ville(nybyggd motor under inkörning).. Men sjukt kul var det iaf ! smile
Senast redigerat av Xhion (17 juni 2012)

102 Inlägg
17 juni 2012
Synd att de va så mkt stölder i år. Blev av med grejer även fast vi stod i depån! Skittråkigt

Turbo lover
555 Inlägg
17 juni 2012
Inträdet är väl för billigt för att hålla tjuvarna borta wink

502 Inlägg
17 juni 2012
Turbovin skrev:
Inträdet är väl för billigt för att hålla tjuvarna borta wink

eller så va det för dyrt så folk ville få mer för pengarna roll

782 Inlägg
17 juni 2012
Har funderat lite själv på det där ,, har varit där som både publik och förare ,, tycker det skulle vara stängd depå ,, dels så underlättar det väldigt mycke tex när man ska från depå till bana , folk e ju helt iq befriade , flyttar sig inte ett jävla dugg när man kommer in med en het bil , och krypköra med en race koppling är ju sådär:) sen får man ju ha grejerna ifred !!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

1 532 Inlägg
17 juni 2012
bushmyra skrev:
Har funderat lite själv på det där ,, har varit där som både publik och förare ,, tycker det skulle vara stängd depå ,, dels så underlättar det väldigt mycke tex när man ska från depå till bana , folk e ju helt iq befriade , flyttar sig inte ett jävla dugg när man kommer in med en het bil , och krypköra med en race koppling är ju sådär:) sen får man ju ha grejerna ifred !!

Kan hålla me där då det springer barn o vuxna kors o tvärs. Baa ett mirakel att det inte händer nåt allvarligt.
Eller så skulle det va lite mer plats och utrymme för banåkarna.

169 Inlägg
17 juni 2012
conlerc skrev:
Synd att de va så mkt stölder i år. Blev av med grejer även fast vi stod i depån! Skittråkigt

rätt kul med folk som springer ut och in i ens tält som om de känner en och sätter sig på ens stolar och använder grillen big_smile Finns gott om roligt folk på dessa evenemang smile

Black Shadow Racing @ FaceBook
---------------------

169 Inlägg
17 juni 2012
bushmyra skrev:
folk e ju helt iq befriade , flyttar sig inte ett jävla dugg när man kommer in med en het bil ,

Sant! Verkar vara någon slags status sak att inte flytta på sig när det kommer en bil som vart på banan rullandes, Undra om man är cool när man inte aktar på sig big_smile

Black Shadow Racing @ FaceBook
---------------------

420 Inlägg
17 juni 2012
Antonicracing skrev:
Jimmylainen skrev:
Mannenmyten skrev:
Jag tänkte ge min syn på det hela. Eftersom vi lever i en marknadsekonomi så är det fri konkurrens, dvs prissättningen på varor och tjänster i landet är upp till säljaren. Gatebil har överlevt länge, vilket är ett tecken på att tillräckligt många är beredda att betala de priser arrangören satt för att få ta del av tjänsten (i det här fallet inträde/bankörning/utställningsplats osv) och för att Gatebil ska tjäna pengar de pengar de behöver på det hela för att hyra banan osv. Rent konkret, om du tycker priserna är för höga så är det fullt tillåtet för dig att erbjuda kunderna samma vara/tjänst för ett lägre pris om du vill det och tror du skulle tjäna på det. Är det en affärsidé du funderat på?

Jag tror du underskattar antalet utgifter som arrangören måste få in pengar till. Men det är egentligen inte relevant. Gatebil får tjäna hur mycket pengar de vill, det finns ju efterfrågan på den tjänst de säljer. Skulle inte tillräckligt många kommit och betalat så skulle de gått i konkurs, så enkelt är det.

Men du har rätt i att säkert skulle fler deltagare komma om priserna sänktes. Men det skulle inte per automatik innebära en ekonomisk vinst för arrangören. Många deltagare som betalar lite eller få deltagare som betalar mycket - vinsten blir ju densamma i slutändan. Ditt argument här kanske är att "ju fler bilar desto bättre", men det vet jag inte om jag kan hålla med om. Kvalitet går före kvantitet för mig. Och idag så är det redan såvitt jag kan se proppfullt med fina och brutala bilar på evenemangen, även det ett tecken på att priserna är rimliga. Skulle ännu fler anmäla sig till evenemanget så skulle följden alltså bli att ett par av dessa grymmaste bilar kanske inte skulle få plats, om de inte anmält sig i tid. De mest angelägna Gatebil-entusiasterna (tack vare prissättningen) är de som får platserna, som det verkar se ut idag.

Du behöver inte skriva långa uppsatser varje gång du skriver ett inlägg.

Förövrigt är priserna alldeles för höga. Priset som är idag är inte värt med vad som finns på området och det blir färre personer som åker dit efter varje år, tycker det har minskat mycket.

Hur många har det minskat med varje år då?
Antar att du sitter med några uppgifter.

Gör mera folk att det blir ett bättre event?
Eller menar du mera bilar?

Snyggt försök att verka så dryg som möjligt.

Uppgifter? Nej. Jag baserar mig själv som källa att det har blivit sämre år efter år och mindre folk samt bilar.

Förövrigt kommer jag inte åka på dessa fyllefester något mera. Är nästan roligare att gå runt på en parkering och spana bilar än att möta dessa nötter som super som om det vore deras första fylla.
Senast redigerat av Jimmylainen (17 juni 2012)

Ödesutmanare
389 Inlägg
17 juni 2012
Varför detta gnäll om priserna?

800 kr för hela helgen (även Torsdagen), då ingår tex det här att se;

- Drifting, time attack, bankörning gatebilar
- Bilar som står utställda som man kan glo på! i lugn och ro.
- Få möjligheten att gå fram att prata med ägarna till bilarna för att tjöta lite och se va det har jag byggt osv, som tex med driftmonkey, radiopower, rockstar osvosv.
- Livemusik på scenen vid campingen, brudshow för de som vill de.
- Träffa nytt folk som man kan skratta, ha roligt och dela intresset för bilar med.

Och enligt mig, bara avnjuta den härliga atmosfären som är där!!

400 kr för att campa! Och man campar inte så ofta själv, är man 2 person så blir de vips... bara 200 kr/person
är man 4 personers så.... vips! 100 kr/person...

Mat kan man ta med sig hemifrån om man tycker det är för dyrt, upp med en engångsgrill eller gå över till macken, som inte lär vara billigare, men folk verkar handla flitigt där ändå..
Sedan att det blev så klent med folk... Såg ni hur vädret var på lördag fm??
Det spöregna, när polarna ringde och fråga hur vädret va och man sa "regn", så hoppar de ju av..

Sedan verkar inte folk tänka på allt runt omkring? Brandmän, ordningsvakter, "flaggviftarna", kommentator osvosv.. De är inte gratis att ha på plats!

Jag vill tacka de som står bakom och arrangerar Gatebil för en grym helg!
Jag skulle dyka upp om de nu så kostade 1500 :-för en helg, det är EN helg om året, om man inte åker till Norge dvs. Lägg undan 100 kr i månaden från och med nu då? så har ni 1200 till nästa år då det är igen..

Innan detta blir en hel bibel, så avslutar jag med att ännu en gång tacka arrangörerna!
Ursäkta alla särskrivningar, felstavning och annat, är på tok för trött för att ha koll på sånt. smile

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!

24 Inlägg
18 juni 2012
Det enda negativa var ju att det regnade mestadels av tiden, men annars var det toppen!
Bankörningen var kul att testa på, många schyssta bilar där också.

84 Inlägg
18 juni 2012
Tack till alla er som tog vägen till Mantorp! Kalas med så mycket grymma bilar på banan och utställningen!

Inte länge kvar til träffen på Rudskogen smile

Per-Turbo

287 Inlägg
18 juni 2012
Riktigt gött var det! var där nästan hela helgen kom på lördag morgon 02.30 men då fick vi inte komma in tongue haha

Ödesutmanare
389 Inlägg
19 juni 2012
Juste!

Jag och polarn blev intervjuade av 2 killar där!
Minns icke namn på dom, men de sa att filmen skulle läggas upp på Vimeo, och användaren var peter eller patrik någonting om jag inte minns helt fel!

Någon som vet?
Skulle va kul och få se om man blir med eller inte! :-)

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
19 juni 2012
malaguti_fabbe skrev:
Nån som vet vad som hände med Diesel-Merca-Kombin?

Han körde in i bilen framför... sad

Sök