Hejsan!
Det är så att jag har en volvo v40 2.0t som är lite smågrinig, den går igång när den är kall, bluddrar till lite... men när man sedan kört en sväng och stänger av den så är den riktigt svårstartad. När man trycker till på gasen så känns det som att den inte alltid reagerar. Kan detta bero på bränsletrycksregulatorn? någon som har liknande problem, har läst många trådar men där handlar det mest om att bilen är lättstartad när den är varm! så jag tänkte att jag startar en tråd istället
Sen är det även så att kylfläkten lever sitt egna liv, den varvar på ganska bra då o då när motorn är kall, och tempmätaren i kupén ligger bra ett tag för att sedan skjutas i höjd mot det röda, sen ner till normalt igen. Vart sitter tempgivaren som går till kupén? för det är väl den som säger till när fläkten ska gå igång?
Bör kanske även tillägga att utsläppslampan är tänd, vet dock inte om det handlar om att lambdan är kass eller om det är regulatorn som kan orsaka detta??? bilen går riktigt bra när den väl är igång förutom att den svarar lite smådåligt på gasen!
Tacksam för svar och idéer!
Senast redigerat av Roadrush (4 mars 2012)