2300
Sök

Kicker EX baslåda?

31 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
#1
Tjenare!

Det är så här att jag har köpt ett kicker ex kit http://dbakuten.se/detail-item_id-319120 som jag skulle behöva hjälp med hur stor baslådan ska vara och hur allt ska kopplas.

Vill kunna spela djup bas och högt. Av det jag har hört så gör man baslådan lite större och därför tänkte jag fråga er, vad ni tror blir en lagom stor låda och vilken port man ska ha. Gärna en ritning.

Sen över till hur många ohm ska basen ha från slutsteget? hur tycker ni jag ska koppla det?

Om det hjälper något så ska allt in i en pickup. 6,5erna sitter i dörrarna och 6,9 ovanför baslådan som jag sätter bakom stolarna.

Kom gärna med byggtips då detta är mitt första ljudbygge!

//J Eriksson

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 mars 2012
#2
Ett tips! Ta kontakt med Björn på dBakuten, han kan garanterat hjälpa dig och bör göra det när du köpt grejerna av honom. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

31 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
#3
Finns han här på Garaget eller ska jag bara skicka ett mail till dbakuten?

Skulle även behöva en ny huvudenhet, Tips?

//J Eriksson

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 mars 2012
#4
Han finns här, du når honom på nicket dbakuten men jag skulle nog rekommendera att du mejlar eller ringer till honom, större chans att få tag på honom då.

Utan att veta din budget för ny huvudenhet så är det svårt att tipsa, men jag föreslår Kenwood KDC-6051 som kan det mesta och räcker långt, låter dessutom bra och kostar inte skjortan!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

31 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
#5
Okej men finns det ingen som skulle kunna komma med ett förslag av låda?

Helt perfekt! Den jag har funderat på smile

//J Eriksson


Sök