Idag fick jag se att den eller de som bytt bakskärmarna som är nya,har lagts på de gamla,punktat och knackat ned skarven,lagt glasfiber-remsa och spacklat upp nästan hela "svanken",tyckte det såg konstigt ut mot bakluckan... Tur att jag fick med nya quarter panels så man kan göra det rätt!
Tack så mkt,ser att du har ett roligt projekt också:) Jag hade nog köpt muskelbil redan i slutet på 80-talet,om det fanns lika många väghållningskit som det gör idag:) Kommer att följa din bil med,bra med inspiration!
Såå,då va innerskärmen grundad med epoxi,den va ny men hade fullt med ytrost så därför blästrade jag den,grundfärgen som dom lägger på eftermarknadsprylar är nog inte den bästa.... Nu funderar jag på om man ska lacka innerskärmarna halvmatt svarta,eller samma som karossen:/ ...
Har du mer du ska ha blank svart kommer det att funka. Ang stripen , så tycker jag att du gör helt rätt i att följa huvstripen.. Kommer bli en tuff detalj.
Det är bara ränderna utanpå och i bilen som blir svarta med svart flake,allt annat blir grönt förutom vissa motordetaljer och chassiedelar som blir halvmatt svarta,inredningen blir ju helsvart med detaljer i krom och lackad kolfiber! Det ska bli riktigt roligt när man kan börja montera allt:-)
Ser ju fint ut det här, blev riktigt imponerad av "provlacken"
Men vad menas med Protouring riktigt? Så som jag uppfattar det är det att man tar en äldre bil, typ en Camaro som i detta fall, och vässar upp den med värre motor, bättre bromsar och "moderniserar" den, också har man en bil som man kan ägna sig åt lite småracing med men fortfarande köra "ordentligt" med, har jag rätt?
Tack så mkt:-) jag är bara en glad amatör på lackering men kul är det:-) Ja,du har förstått rätt om protouring,man ska kunna köra den på allmän väg till tävling och sen hem igen..:-) Är mkt populärt i USA med tävlingar som går på tillfälliga småbanor runt koner på asvalt!
Tack så mkt:-) jag är bara en glad amatör på lackering men kul är det:-) Ja,du har förstått rätt om protouring,man ska kunna köra den på allmän väg till tävling och sen hem igen..:-) Är mkt populärt i USA med tävlingar som går på tillfälliga småbanor runt koner på asvalt!
Låter ju skoj det där
Det står en Pontiac Firebird Generation 3 i byn som jag har gått och sneglat på i tre år, om man bara skulle ha haft lite pengar så tror jag det skulle ha blivit kul att bygga nått liknande av den
Tack så mkt!:-) Jag tog hem dom från Summit,men de blev dyrare än här i Sverige,ca 3500kr/st... Nu hade iofs inte Alven/ingvarsson 12" breda hemma men 10" tror jag kostar ca 2200kr/st...så framfälgarna kommer jag att köpa här hemma!
Idag har jag blästrat lite småsaker,ska lackas imorgon! Om ni undrar varför jag lägger ut bilder på minsta lilla detalj så är det för att jag vill ha det dokumenterat ifall man säljer den eller om det skulle hända ngt ,så är det bara att hänvisa till den här sidan...