4899
Sök

Fick tillbaka bilen med samma fel

34 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
Tja

här i veckan så lämnade farsan in sin bil på verkstad. det är en auktoriserad märkes verkstad.

han lämnade in den för oljud i bakvagnen och det blev dyrt. nu när jag körde bilen så märkte jag att det låter precis lika illa som innan.

dom bytte något stag och några bussningar.

jag tycker det är konstigt att dom inte märkte att det fortfarande låter illa (det låter ordentligt går inte att missa.)
testar dom inte bilen efter lagning?

vad är era kommentarer?

man blir ju inte på så gott humör när man inte får bilen lagad för det felet man lämnade in den för.

hej hopp kalle stropp

2 182 Inlägg
8 mars 2012
Bara å ringa å klaga, dem har inte fixat felet.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

34 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
det kommer jag göra vill bara dela med mig av denna upplevelse

hej hopp kalle stropp

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
8 mars 2012
Jag hade blivit helt j*vla tokig! Hatar sånt där. Hade mer eller mindre tvingat dom att lösa problemet och krävt pengarna tillbaka som man hade betalat. Sen betalat BARA för den delen som löser problemet, inget annat.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

7 435 Inlägg
8 mars 2012
tror de bara bytt sen inte testkört bilen utan bara ställt ut den på parkeringen,, gå tillbaka å vägra betala wink skäll å gnäll wink det hade jag gjort,, stod å diskuterade 45 min en gång innan de insåg att jag INTE skulle ge mig wink

Kokar ris
923 Inlägg
8 mars 2012
nä så ska det inte vara, jobbar själv på verkstad och gör man ett sånt fel så får man helt enkelt stå för det, bästa hade varit ifall du åkt tillbaka på en gång.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

1 772 Inlägg
8 mars 2012
Ni som säger "klaga", "vägra betala" och "gå dit och gnäll" Är det inte värt att gå dit och försöka vara lugn första gången, för både deras och eran skull? Hatar alla jävlar som ska liva om så fort det är nåt.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

1 168 Inlägg
8 mars 2012
Åk tillbaka och förklara läget, erbjud att ta med dom på en tur för att styrka dina ord och fråga hur dom vill göra.
Alt. är att lämna tillbaka pengarna, eller att ta in bilen igen för att försöka laga.

7 435 Inlägg
8 mars 2012
NordstromJ skrev:
Ni som säger "klaga", "vägra betala" och "gå dit och gnäll" Är det inte värt att gå dit och försöka vara lugn första gången, för både deras och eran skull? Hatar alla jävlar som ska liva om så fort det är nåt.

joo fel utryckt av mig

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
8 mars 2012
Ni här inne om någon borde väll veta att oljud och saker kan vara bland det svåraste att lokalisera och åtgärda.
Dom är inte mer än människor inne på verkstaden heller, och det är ju inte direkt som att dom har en oljuds-markerar-maskin...

Chill out, take it back, säg att det fortfarande låter och erbjud dej att demonstrera så att dom vet vad dom ens ska leta efter.

Dom kanske inte ens tyckte det lät konstigt? Och kände därför bara på bussningar osv och bytte dom som såg torra ut och glappade.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
9 mars 2012
Brukar inte funka att vara "snäll och trevlig" på en bilverkstad när dom har gjort fel. Då brukar man bara bli överkörd och dom säger nåt i stil med "det är inget fel på din bil" eller "vi fixade oljudet du inbillar dig".
Jag har provat den "trevliga" stilen flera gånger men det har ingen effekt.
Gäller inte bara bilverstäder, utom dom flesta butiker eller köpta tjänster.
Visar man inte var skåpet ska stå direkt försöker dom med massa skit.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Sök