Idag så kopplade jag in hydraliska handbromsen och så.. Fixade även så mina framblinkers äntligen funkar! Hatar att åka runt och inte kunna använda blinkersen.. Bytte även olja i motorn och så..
Blev tyvärr bara en bild då jag helt glömde bort att fota men kan ta nya imorgon..
Var även förbi och kollade in kompisens grymma bil! RonnieAVR på garaget..
Sen blev det även en liten film när vi hade varit och käkat, test av handbromsen så att säga.. Tyvärr så är styrväxeln trasig så hakar upp sig vid varje varv, fastnar liksom så man måste ta i lika mycket när man svänger som när man vill tillbaka.. Ingen känsla alls i styrningen.. Har en E36 styrservoväxel som ska dit så fort som möjligt!
Ja det funkade riktigt bra Bara styrningen kvar nu sen kan man börja leka på allvar!
Idag så hjälpte jag kompisen med hans bygge, gjorde avgassystemet.. Samt att vi var iväg och svarade om en kardan och så också..
Började med att skarva ihop 2st Simons dämpare då han ska köra med 3st med finns ju inte så jäkla gott om utrymme på E30 direkt..
Där ser man även start och mål..
Sen med slutröret som skulle användas och ändå få plats med ljuddämparna så var jag tvungen och göra en specialare och böka lite.. Såga upp och fläka ut sidorna och sen drä in slutröret och sen omsluta slutröret med ljuddämparen..
Blev väl sådär men tätt blev det iaf..
Och så här blev resten av bygget, bara punktat än så länge men ska helsvetsas imorgon där det ska svetsas.. Jag satte skarvar på 3 ställen så det inte ska bli så jobbigt och montera och lossa om man så vill..
Än så länge sitter avgaset upphängt på 3 ställen, bägge orginal i bak och en ny ibak som håller upp och håller den på plats..
Allt är enkelt att lossa men sitter riktigt bra när det är monterat..
Så hamnade slutröret..
Sticker inte ut utanför kofångaren..
Ser ut som den hänger för långt ner på bilden men det gör den inte..
Det var allt för mig idag.. Nu ska jag sova för timmarna sprang iväg och helt plötsligt var hon 02:30 Nej god natt!
Har varit lite tyst ett tag då jag har tagit en paus och njutit lite i solen och så
Men idag fick jag ett paket igen! Och ÄNTLIGEN så på fredag kl 14 ska jag hämta mina spacers!! Lagom tid då vi åker 06:00 lördagmorgon från Sthlm mot E-tuna! Men men ska inte vara några problem och hinna med hehe.. Förutsatt att dom faktiskt passar..
Men Nicklas avgas är klart iaf, enda som är kvar är att svetsa i där lambdasonderna ska sitta..
Blev inte allt för bra men det funkar..
Snart så Ska koppla sprutet snart sen är det uppstart då allt annat är färdigt..
Och när det var klart så åkte vi och köpte lite kött och annat gott och drog en grillning också!
Fuelcell med pump och filter och slangar färdigdraget..
Hälade även på syrran och hennes äldsta grabb är TOKIG i bilar redan nu så det kan inte bli bättre!
Ny växelspaksknopp!
Och till slut min vals så jag kan valsa mina skärmar om det nu kommer behövas.. Kan alltid vara bra och en ligga också för framtiden!
Så imorgon ska jag tona mina bakrutor igen så det inte syns så mycket med buren.. Jag ska valsa in kanten på skärmarna runt om så det är klart iaf.. Så får man se sen om det behövs valsas mera när däcken sitter med spacers och bilen är sänkt mera.. Ska även ta och göra rent bilen invändigt sen på fredag när den är sänkt så ska den få sig en behövlig tvätt
Idag har jag suttit bak i bilen och skrapat limrester från förra toningen.. Var ett riktigt mög och hålla på med!!
Och som vanligt när jag ska tona rutor ser det ut som ett litet barn har hållt på, jag kan verkligen inte göra det.. Speciellt inte när det sitter en bur i vägen och allt sånt.. Men men nu är bakrutorna tonade igen så det ser lite mer diskret ut om farbror blå skulle komma upp brevid..
Så imorgon har jag att göra! Ska hämta mina spacers sen montera dom och däcken och börja kolla hur mycket jag behöver valsa, om jag behöver valsa men jag tror det.. Sen ska bilen tvättas både utvändigt och invändigt.. Göras klar inför lördagen
Idag så var jag iväg och hämtade mina spacers!! Brassade hemåt och monterade av ena framhjulet och började justera coilovern så som jag ville ha det.. Ska muttra på hjulet igen och märker att dom längre hjulbultarna är med fel gänga!!!
Panikringde runt till massa företag då klockan var 15:40 och fredag dessutom samtidigt som jag skruvade ner coilisen igen eftersom att däcket inte går på när bilen är så låg.. Fick till slut tag på ABS Wheels nånting i Arlandastad.. Åkte dit fort som satan och köpte nya bultar med rätt gäng..
Hem igen och monterade allt.. Tog lite tid men gick bra tillslut.. Efter en längre provtur så märkte jag att bilen sätter sig onormalt mycket i bak vid gaspådrag och att den knappt rullar om man släpper gasen..
Tillbaka i garaget så lyfte jag upp bilen och känner på bakdäckerna, nästan stumma... Tror att det blev för mycket för mina hjullager i bak med 25mm spacer så dom värmenöp helt enkelt och värmde upp bakbromsarna så att dom nöp om runt skivan..
Nu är iaf bakdäcken på igen men utan spacers.. Får funka så ett tag tills jag kollar upp vad som strular... Vill inte kolla nu eftersom jag ska iväg på BMW träffen imorgon..
Och en sak till, är riktigt besviken på K-sport när det kommer till i bak, går ju inte och sänka ner den mer!! Tar liksom stopp fast det finns gängor kvar.. Lika på båda sidorna.. Som att nåt ligger och stoppar inne i benet.. Ville sänka iaf 3-4 cm till!!!
Men lite bilden iaf:
Så imorgon ringer klockan 05:30 ungefär och vi börjar rulla.. Ska åka och tvätta bilen också innan.. Ja vi ses i E-tuna imorgon!
Lycka till o ha så kul i gröndal - skitskoj bana där
Men dina 25mm spacers borde inte ha gjort ett skit med dina hjullager/bromsar anser jag, kan de ha varit nånting som spänts fast fel/för hårt ?
Ja den verkade riktigt rolig men jag körde ingenting då mina bromsar bara skulle klarat sig nåt varv.. Nej jag tror inte heller det är spacern som gör att bromsarna strular.. Blev så idag igen på väg hem.. Låter man det svalna en stund så försvinner det och håller sig borta.. Ska kolla upp vad det kan vara..
Funderar på om du har minimalt för långa bultar till spacerna.. så de drar inne i trumman till handbromsen ?
Det är inte ett enda spår på bultarna iaf? Men handbromswiren ligger som lite under bärarmarna och jag hissade hela bilen tyngd där i bak när dämparna skulle på igen så kan hända att jag klämde fast den mellan domkraften och bärarmen och när bärarmen vinklades så drogs allt åt?? Handbromsspaken tog nästan längst ner också så justerade lite vid spaken jämns med vägen och det verkade fungera, som en tillfällig lösning att ta sig hem iaf
Så kan hända att handbromsen låg i efter det och sen har det värmt upp allt så oken låg i till slut??
Var en sjukt trevlig dag i E-tuna på Bimmers of Sweden träffen! Finns mååååånga fina BMWs och titta på En annans är ju mer go and show så att säga haha
Men några bilder och tack så mycket Hardrox för bilderna!