2544
Sök

Tipps på turbo i 600hk klassen

294 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
#1
Ska vara v-bands fläns på avgashuset, sen är det bara att komma med förslag å så ska den sitta på en 5s-gte 2,2L 4cyl. motor

Toyota Mr-2 turbo-91 Se Projettråd Tryck här
Toyota Corolla-93 (vinterbilen)

7 274 Inlägg
13 mars 2012
#2
Någon precision turbo. PPF säljer dessa och brukar veta vad dom håller på med wink


294 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
#4
Kör på E85, ska bygga hela avgassystemet med v-bandsklammor å så är det grymt smidigt smile

Toyota Mr-2 turbo-91 Se Projettråd Tryck här
Toyota Corolla-93 (vinterbilen)

43 Inlägg
14 mars 2012
#5
Ska du ha v-band både in och ut på avgashuset?


Dr. Turbo
459 Inlägg
14 mars 2012
#6
Om du endast ska ha v-band ut och kan tumma nån/några hästar från 600 så är Borg Warner/Schwitzer S200 med 56mm kompressor (S256) väldigt rätt turbo för dig.
Du behöver nämligen ca 56-57mm kompressorinduser för att nå 600hk på E85


904 Inlägg
15 mars 2012
#7
Kör på en SC58 tyshe ja!

De ska va gött å leva

77 Inlägg
21 mars 2012
#8
Gör som Big Al säger och köp en turbo i den storleksklassen. En bra formel för vad turbon räcker till som funkar i dom flesta fall är inducer*inducer/6. Annars brukar man även säga att var 10 lb/hr flöde räcker till 100 hästar.
Senast redigerat av 3CSi (21 mars 2012)

294 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
#9
Det lutar åt en Borg Warner S362 med T3 fläns å A/R 0,70 smile nån som testat den?

Toyota Mr-2 turbo-91 Se Projettråd Tryck här
Toyota Corolla-93 (vinterbilen)

RS Racing
43 Inlägg
29 mars 2012
#10
Jag skulle definitivt köra på garrets nya serie GTX som dom har kommit med! Den slår de mesta...
GTX3076R god upp till 640hk! Kör på den, där kan du välja v-band både ut och in!

RS Racing

77 Inlägg
30 mars 2012
#11
hansen skrev:
Det lutar åt en Borg Warner S362 med T3 fläns å A/R 0,70 smile nån som testat den?

Jag har inte testat några direkt, men dom flesta säger ju att Borg Warner är bra. Garrett vet jag själv är väldigt bra och även Holset funkar bra till en billig peng.

2 230 Inlägg
30 mars 2012
#12
En TB60 kanske? vet inget om kvaliten men dom verkar ju funka bra och den är ju för effekter upp till 650hk och har V-band och kostar 5600kr nya ^^

så kan det vara då det inte blev som det skulle

293 Inlägg
30 mars 2012
#13
jag har kört min bw366 på min BMW m50 o den gav 550whp vid 1,2 bar sen 600whp+ vid 1,7bars ladd.

Hade jag varit dej så hade jag köpt bw!!
Precision e bara massa snack för att fiolk har hört att dom ska vara bra. Men fan bw serien e fan 10gg bättre!
Inga klumpiga agg utan relativt små som levererar grym effekt e det bevisat!

Jag har en 366 med t4 fläns som jag ska sälja om du vill köpa;)

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

904 Inlägg
30 mars 2012
#14
Är grymt många som åker precision agg men skitfint register, inklusive mig själv.

Borg Warner är troligen minst lika bra.

Vill man bygga en fin maskin så skall man satsa på en fin turbo. Inga Kina agg som Turbobandites agg

De ska va gött å leva

77 Inlägg
30 mars 2012
#15
Jag tror att dom enda Precision-aggregaten man märker någon direkt skillnad med är dom med billetimpeller och kullager. Tror inte att skillnaden är så stor annars förutom att dom blänker.

904 Inlägg
30 mars 2012
#16
De är bara å gå in på PPF forumet å läsa om väldigt många bilar där dom presterar grymt bra.
Min är glidlagrad.

De ska va gött å leva

293 Inlägg
30 mars 2012
#17
Undra varför alla på ppf prata bra om precision aggen där..dom e ju återförsäljare av dom aggregaten där. Skulle någon prata gott om nått annat så skulle man bli bannad där i från. Skulle killen som startade frågan här fråga samma sak där skulle svaret vara ristat i sten. Visst gör kanske precision bra agg men det finns bra mycket bättre grejer än det. Jag har sett fler exempel på bromsningar där det visat sig lite andra resultat. Bra marknadsföring kan det kallas för alla som hänger på ppf vet vad precision är för nått.
Ursäkta om jag låter anti till det du säger men alla har vi ju olika uppfattningar. Goda som dåliga:)

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

904 Inlägg
30 mars 2012
#18
Ppf är också återförsäljare för borg warner...

De ska va gött å leva

294 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
#19
zelica skrev:
jag har kört min bw366 på min BMW m50 o den gav 550whp vid 1,2 bar sen 600whp+ vid 1,7bars ladd.

Hade jag varit dej så hade jag köpt bw!!
Precision e bara massa snack för att fiolk har hört att dom ska vara bra. Men fan bw serien e fan 10gg bättre!
Inga klumpiga agg utan relativt små som levererar grym effekt e det bevisat!

Jag har en 366 med t4 fläns som jag ska sälja om du vill köpa;)

tror inte det verkar vara så stor skillnad mellan dessa agg men det ltar ju som sagt åt en bw smile hehe nja blir nog lite för stort på lilla mr2an smile

Toyota Mr-2 turbo-91 Se Projettråd Tryck här
Toyota Corolla-93 (vinterbilen)

904 Inlägg
31 mars 2012
#20
Ppf är också återförsäljare för borg warner...

De ska va gött å leva


Sök