3851
Sök

Batteri på Audi 80 GTE laddas inte

Mr. AUDI !
642 Inlägg
26 april 2012
ta serienr på din generator o sök på bildelsbasen efter en beggad, flytta över den nya kolen! voila, går max på 500:-
Finns även firmor som ranoverar för en billig peng, jag lämnar in o renoverar i sthlm för 350:- då e rullar o allt bytt smile

Four Rings To Rule Them All!

21 761 Inlägg
26 april 2012
Eftersom batterilampan även lyser fastän kabeln på generatorns D+ är bortkopplad så innebär det att den kabeln har kontakt med jord någonstans, en sån sak gör att generatorn inte kan ladda. Byts generatorn ut så hjälper det ju inte så mycket eftersom kabeln till batterilampan fortfarande är felaktig.

Jag anser att man måste utesluta den biten först, sedan kan en annan generator sätts dit. Mitt senaste råd är ett "sista" test för att se om generatorn verkligen är dålig eller inte. smile

Punchslap
7 maj 2012
Trådstartare
Nu har det såklart varit någon som stängt motorhuven(var ett tag sen iofs, har inte orkat skriva i forumet bara) på MIN bil av någon anledning. så nu får jag inte upp huven eftersom vajern som öppnar huven gått av. Vad gör jag nu?
Senast redigerat av Punchslap (7 maj 2012)

21 761 Inlägg
7 maj 2012
Går det att komma åt huvlåset underifrån?

Punchslap
7 maj 2012
Trådstartare
Nej, tror inte det.

Punchslap
31 juli 2012
Trådstartare
Fick tag på en generator och bytte, så nu funkar det. enligt en bilelektriker var det diodfel i den gamla generatorn. Tänkte att jag skulle öppna den gamla generatorn och kolla lite, men först måste jag veta om det är lik eller växelströmsgenerator. Någon som vet?

Sök