23 mars 2012
Trådstartare
Tjena. Jag har suttit och läst en hel del om dem här japanska bilarna och vill ha svar på lite frågor.
Det finns en möjlighet att jag köper en bil inom snar framtid och undrar vilken bil som är lättast att trimma till (cirka 400-500hk).
Har läst att det finns BPU till Supran som ger cirka 400-500hk utan att behöva öppna motorn. Kopplingen skall dock inte hålla länge som jag har förstått det. Dock så skall växellådan hålla för närmare 1000nm, stämmer detta?
Det jag vill ha svar på är hur bra, blocket / toppen / kolvar & stakar / turbo / växellåda & koppling / drivlina håller på följande bilar, samt vad det kan kosta att komma upp till cirka 400-500hk prismässigt.
Förväntar mig ett svar i stil med:
Supra
Bästa årsmodell: 95 twin turbo
Info: BPU kostar cirka 10 000, innehåller följande delar osv, delarna håller så här osv.
Drivhjul: Fyrhjulsdriven
Vikt: 1.600kg
Som jag har förstått det så skiljer det väldigt mycket från modell till modell (exempelvis skyline som har r33 och r34 osv) Utgå från bilar som kostar runt 80 000 - 100 000kr och som kostar mer eller mindre 20 000kr att trimma för att uppnå den effekten.
Är otroligt tacksam för svar.
Ps: Har verkligen försökt kolla runt och hitta info om alla dessa bilar men har inte riktigt fått svar på alla mina frågor.
Senast redigerat av itia (23 mars 2012)
jag hade en dröm