3570
Sök

HJÄLP! Volvo v70 -00 Stereo Byte

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
28 mars 2012
Gryhed skrev:
Okej, är de bökigt o byta ?

F4S4N skrev:
http://brc.se/frontsatser/frontsats-volvo-9/

Där har du till bättre pris. Köpte min där smile

Jättelätt att byta. Tar max 30 min smile

Tänk på att du behöver ISO-kablage bara. Runt 100kr kostar det.

http://www.carstereohelp.com/stereoremovalVolvoS80.htm

Den länken som tujbo gav dig går igenom alla moment, fast det ser lite annorlunda ut bara smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

466 Inlägg
29 mars 2012
Ja där har du för 315kr.. hade för MIG ATT  JAG betalade typ samma. Tror ATT orginalsterion sitter med typ 2 st torkx under sterion .kommer inte ihåg så mkt men det måste ju finnas en guide på nätet

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
29 mars 2012
Beskrivning:

http://www.matthewsvolvosite.com/s60_ra … emoval.php

Dock så måste panelen runt växelspaken väck om det är en manuell!

86 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
Tackar smile Okej okej

F4S4N skrev:
Beskrivning:

http://www.matthewsvolvosite.com/s60_ra … emoval.php

Dock så måste panelen runt växelspaken väck om det är en manuell!

Kärlek Och Respekt

Stölle
199 Inlägg
31 mars 2012
Ska in på Volvo te veckan o beställa lite prylar till min V70 -02a, och tänkt slänga med en monteringsram också, då denna är lätt att modda för dubbel-din apparat. Men frågan är då, finns de nån möjlighet efter modd att få fast prylfacket bredvid radion igen? För ni som har bytt era apparater; sitter fästena för facket i själva ramen lr sitter det i "buren" som man måste flytta över? o ja, man måste såga i ramen från volvo för att kunna montera facket.

Jag anar ugglor som får kläder.

The Ultimate Climax Route
419 Inlägg
Stölle
199 Inlägg
31 mars 2012
Okej, så det är bara telefon som "följer med" stereon då lr hur man ska säga? Lr sitter den också i ramen ? För ja har sett en S60 som hade volvos utbytesram och telefon inmoddad. men då kanske den snubben har gjort nått eget fäste då. Annars får man väl helt enkelt skippa facket trots att det lär se mupp ut, men man lär väl sig o leva med det också.

The Ultimate Climax Route
419 Inlägg
31 mars 2012
Orginal sitter i ramen kolla på filmen så ser du.

klabbarpan
3 041 Inlägg
31 mars 2012
Det är som grand_voyager säger, den sitter i en egen ram. Innan du lossar något, lossa minus på batteriet, vänta fem min innan du delar något. Du har ett liten plastbit framför växelspaken (pen fack) lossa detta med ett fiskben alt liten skruvmejsel. Där bakom finner du 2 torx, du skall kunna få ut hela packetet. Mvh benna

Stölle
199 Inlägg
31 mars 2012
Mmm kikade på filmen o fick en liten glimt, beroende på hur nya ramen ser ut och hur det blir med nya radion så får man väl antingen klura ut nån bra lösning lr skita i facket. Har iaf sett en S60 o en V70 med telefon inmoddad i utbytesram, får väl försöka o höra med den snubben hur han gjorde om man inte kommer på nått själv.

6 851 Inlägg
31 mars 2012
nixon89 skrev:
Det är som grand_voyager säger, den sitter i en egen ram. Innan du lossar något, lossa minus på batteriet, vänta fem min innan du delar något. Du har ett liten plastbit framför växelspaken (pen fack) lossa detta med ett fiskben alt liten skruvmejsel. Där bakom finner du 2 torx, du skall kunna få ut hela packetet. Mvh benna

Varför ska han lossa den för och vänta 5min?

klabbarpan
3 041 Inlägg
31 mars 2012
Generellt vid arbete med elektroniken i volvo bilarna av vad jag fått berättat, massa konstiga felmeddelanden och felkoder lan uppstå...

Så kanske inte är fallet, men kan ju vara skönt att minimera den risken iaf..

6 851 Inlägg
31 mars 2012
nixon89 skrev:
Generellt vid arbete med elektroniken i volvo bilarna av vad jag fått berättat, massa konstiga felmeddelanden och felkoder lan uppstå...

Hmm ok. Har jag inte varit med om mer en vid ett tillfälle, men vet även varför den gången. Själv kan ja tycka det kay vara lite vågat att bryta strömen på cambus bilar..DÄR kan lite konstiga felmedelanden dyka upp. Kanske inte gäller volvo då, men många andra bilar iaf ;-)

klabbarpan
3 041 Inlägg
31 mars 2012
TT-Avant skrev:
nixon89 skrev:

Hmm ok. Har jag inte varit med om mer en vid ett tillfälle, men vet även varför den gången. Själv kan ja tycka det kay vara lite vågat att bryta strömen på cambus bilar..DÄR kan lite konstiga felmedelanden dyka upp. Kanske inte gäller volvo då, men många andra bilar iaf ;-)

Mjo det är sant, dock när jag eftermonterade mitt original steg i v70in så blev jag rådd av en volvo mek att bryta strömmen:-/  men det är ju klart som du säger angående canbusen:-/

6 851 Inlägg
31 mars 2012
Men nu vet ja varför du skrev så. Vart bara nyfiken då jag gör på annat sätt nuförtiden..och har funkat bra påalla bilar hittills :-D
Over out.

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
1 april 2012
Dj_Albert skrev:
Mmm kikade på filmen o fick en liten glimt, beroende på hur nya ramen ser ut och hur det blir med nya radion så får man väl antingen klura ut nån bra lösning lr skita i facket. Har iaf sett en S60 o en V70 med telefon inmoddad i utbytesram, får väl försöka o höra med den snubben hur han gjorde om man inte kommer på nått själv.

Du menar alltså att du använder telefonen? big_smile

Gör som jag gjort så har du telefonen på samma plats cool

Stölle
199 Inlägg
1 april 2012
Nej inte jag, har ingen tele, men antar att prylfacket o telen sitter fast på samma sätt, och prylfacket använder jag allt wink

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
1 april 2012
Dj_Albert skrev:
Nej inte jag, har ingen tele, men antar att prylfacket o telen sitter fast på samma sätt, och prylfacket använder jag allt wink

Finns ett prylfack på monteringsramen. Det sitter under enheten. Dock är det smalare men bredare smile

Stölle
199 Inlägg
1 april 2012
Inte på volvos originalram ..  kmr inte gå att montera heller, för ja ska kapa ribban o stoppa i dubbel-din apparat. Så därför funderingarna om prylfackets vara lr inte vara, men får se vad det blir av det när jag får hem ramen, ska in på volvo imorgon o beställa lite prylar.

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
1 april 2012
Dj_Albert skrev:
Inte på volvos originalram ..  kmr inte gå att montera heller, för ja ska kapa ribban o stoppa i dubbel-din apparat. Så därför funderingarna om prylfackets vara lr inte vara, men får se vad det blir av det när jag får hem ramen, ska in på volvo imorgon o beställa lite prylar.

Det finns ramar färdiga för dubbeldin..

Sök