Så har jag då börjat arbetet att få bort det rödaktiga färgdammet som täcker stora delar av bilen:
Ljuset i lokalen är förträffligt, och här finns alla medel som behövs för att få snits på lacken
Jag börjar så smått på egen hand med att arbeta med att få alla glasytor rena
Jag går över alla ytorna med rakblad
Som synes har det fastnat MYCKET färgdamm på bilen
Detta syns kanske tydligast inifrån
När jag var nöjd med rutorna övergick jag till att demontera backspeglar och huvornament. Jag hade även tänkt skruva bort bokstäverna E D S E L på motorhuven, men det var bara ”L” som ville lossa – de andra satt som berget
(och man vill ju inte riskera att förstöra fästpinnarna, eller hur?)
Nåväl, killen som håller till här med rekonditionering fick ett ärende att uträtta så jag arbetade själv till dess min son Andreas dök upp efter sitt arbete.
Här arbetar Andreas med att få upp lystern på framskärmen.
Här syns det ganska tydligt att området till höger blivit polerat. Vi använde rubbing och sprutade vätska på, så att det nästan blev som en våtslipning
Vi avbröt arbetet efter ett par timmar. Vi har knappast arbetat effektivt utan mest fått prova oss fram eftersom vi som amatörer var själva i hallen.
Här ses att halva huven på förarsidan fortfarande är orörd. Mina glasögon och den obligatoriska kaffemuggen är på plats som vanligt
I morgon hinner jag själv inte arbeta på bilen, utan hoppas att någon/några andra kommit en bit på väg nästa gång jag får se bilen
-
SO STAY TUNED!