Möttes ni också av detta meddelandet vid 12-tiden idag?!: ”
Ursäkta att vi är nere mitt under lunch-surfen, men vi är strax tillbaka!”
Resultatet verkar ha blivit att de nya bilder du laddar upp i ens gamla fotoalbum hamnar först istället för sist – mycket förvirrande för mig som användare, är det detta som ska gälla i fortsättningen?!
Nåväl –
ÖRNEN HAR LANDAT! (Var det inte dessa ord som gick ut i etern vid första månlandningen 1969?) Hur gick då detta till, undrar du säkert? – JO:
Arbetet fortskrider med lossning av kardanstång vid bakre knutkorset
Trär på en gummihandske för att förhindra oljeläckage – varför göra det svårare än nödvändigt
?
Nästa steg blir att lossa fyra muttrar som fäster momentomvandlaren i svänghjulet:
Vrider hyfsat enkelt runt motorn med en 7/8-hylsa på ett spärrhandtag…
…så att muttrarna hamnar mitt emot inspektionsluckan och kan lossas
Sedan lossas skyddskåpan mellan motor och låda samt startmotorn (till vänster på bilden)
Växellådan sitter mot motorn med 6st 5/8-bultar som också lossas
Nu är allt redo – eller?!
Nja – jag har glömt lossa ”oidentifierat oljerör”
Dessutom är oljepåfyllningsröret i vägen och hakar i avgassystemet på högersidan…
Lådan äntligen frigjord
!
(Men jag kan direkt dementera påståendet att växellådan
inte skulle vara särskilt tung –
den väger bly – åtminstone om man ska lyfta den i brösthöjd…)
I morgon ska lådan rengöras, och så väntar jag ju på paket från Mr. Mechanic –
SO STAY TUNED !!