3980
Sök

Värt att fixa upp eller ska jag skrota. Saab 900c

herr
321 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
Hej!
Måste ta ett beslut om hur jag ska göra med en bil jag har ståendes hemma. Det är en Saab 900c -87. 2-dörrars modellen. Den är egentligen i helt ok skick men en drivaxel behöver bytas. Yttre drivknuten låter som en stenkross. Den har även lite mindre rostblämmor men ej någon speciell rost på betydande delar.

Damen hemma tjatar på mig att hon vill bli av med den från gården. Lägger jag ner en förmiddag och en ny drivaxel och lite småplock är den i bra skick, har inte gått långt heller.

Så min fråga är, är det värt att lägga ner pengarna på den och sälja den eller kommer det bara bli slit i onödan, jag menar, är de ens värda mer än ett par tusenlappar nybesiktade?

1 365 Inlägg
12 april 2012
Nej det är inte värt det om du ska sälja bilen. hade du däremot tänkt att behålla den hade jag bytt utan att tveka.

Saab är riktigt riktigt låg valuta på blocket i dagsläget.

Det finns ju folk som hämtar bilen i befintligt skick och kanske ger en 1000 lapp. kan du då visa att det bara är drivaxeln som är trasig så kanske du kan få betalt

bjornt skrev:
Hej!
Måste ta ett beslut om hur jag ska göra med en bil jag har ståendes hemma. Det är en Saab 900c -87. 2-dörrars modellen. Den är egentligen i helt ok skick men en drivaxel behöver bytas. Yttre drivknuten låter som en stenkross. Den har även lite mindre rostblämmor men ej någon speciell rost på betydande delar.

Damen hemma tjatar på mig att hon vill bli av med den från gården. Lägger jag ner en förmiddag och en ny drivaxel och lite småplock är den i bra skick, har inte gått långt heller.

Så min fråga är, är det värt att lägga ner pengarna på den och sälja den eller kommer det bara bli slit i onödan, jag menar, är de ens värda mer än ett par tusenlappar nybesiktade?

Handledare
1 481 Inlägg
12 april 2012
Nybesiktade äldre körbara bilar brukar ligga runt 5000:- och uppåt oavsett märke.
Senast redigerat av saab_sonett (12 april 2012)

Forummoderator
26 351 Inlägg
12 april 2012
saab_sonett skrev:
Nybesiktade äldre körbara bilar brukar ligga runt 5000:- och uppåt oavsett märke.

Njae, beror nog lite på vad det är för bilar också.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Skaune
12 april 2012
Beror ju på hur man värdesätter sin tid, om man verkligen behöver tjäna de där kronorna, men fan en drivaxel, e liksom inte mycket jobb, kan du få några lusenlappar, ja fan ta dom o boka en sista minuten för den tiden du la på o byta drivaxlen! wink

Sök