3765
Sök

Opel manta startproblem

183 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
hon lever!!!!!!! big_smilebig_smilebig_smile så jävulskt lätt fel...... de var oxidering på säkringshållaren inte insprutet tongue

omega 3000 renovering

3 182 Inlägg
15 april 2012
skönt att det löste sig.

183 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
tack för hjälpen!! big_smile

omega 3000 renovering

183 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
ja måste bara fixa nå småsaker smile jag tog en liten tur haha hellvete va ovant att köra mantan då man tidigare kört celica och passat tdi wink men det enda som var nu då jag var och körde knackade den från motorn mest troligen tändningen........ sad och det läckte mycket glykol från kylaren de ät dom största felen annars äre bara lampor och sånt som måste fixas smile

omega 3000 renovering

3 182 Inlägg
15 april 2012
alex_152 skrev:
ja måste bara fixa nå småsaker smile jag tog en liten tur haha hellvete va ovant att köra mantan då man tidigare kört celica och passat tdi wink men det enda som var nu då jag var och körde knackade den från motorn mest troligen tändningen........ sad och det läckte mycket glykol från kylaren de ät dom största felen annars äre bara lampor och sånt som måste fixas smile

trevligt. vad har du för planer med bilen.

183 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
de enda jag tänkt är att sätta dit röda recarostolarna, 400 lysen och gsi front vill inte "förstöra" för att min är så pass ovanlig modell det är ju en opel manta b 2.0e inte gt/e eller gsi

omega 3000 renovering

Svetsare
1 188 Inlägg
15 april 2012
de e helt rätt inte förstöra en fin bil me massa plast :p

(Bara fantasin sätter gränserna)

3 182 Inlägg
15 april 2012
låter bra det, måste ha tag på en fin manta jag med, det va ett tag sen nu man hade en senast.

183 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
Tyfors skrev:
de e helt rätt inte förstöra en fin bil me massa plast :p

och särsilt då de tydligen är en ovanlig modell smile ne med 400 lysen med e30 angeleys, gsiframspoiler, röda recaro eller andra sportstolar. coilovers och sportfjädrar blir det ochså är väl de jag tänkt

omega 3000 renovering

Svetsare
1 188 Inlägg
16 april 2012
de kan bli riktigt bra smile sänk lite fram men mer bak :p

(Bara fantasin sätter gränserna)

183 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare

omega 3000 renovering

45 Inlägg
19 april 2012
Kul du fick snurr på Mantan.

Själv startade jag upp min Manta 2.0E härom dan. Det visade sig den var skattebefriad och behövde inte ens besiktas i år. Tur man har ordning på grejerna : )

183 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
bogart skrev:
Kul du fick snurr på Mantan.

Själv startade jag upp min Manta 2.0E härom dan. Det visade sig den var skattebefriad och behövde inte ens besiktas i år. Tur man har ordning på grejerna : )

ja de känns skönt! smile det är min ochså big_smile me njag måste ändå besikta den....

jag ska väl frächa upp min och byta den mot en nyare manta som jag kan "förstöra" känns inte värt på den jag har om de är en ovanlig modell

omega 3000 renovering

183 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
jag har bestämt att jag ska fixa upp min så den blir riktigt bra skick försöka få den mer originalskick (det fattas inte mycket för de).
så som det är nu ska jag nog renovera upp den fixa alla småfel som finns på den.
sen kanske sälja den vidare, och säljer den endast till någon som har tiden och viljan att fortsätta renoveringen på den i mål om att få den i riktig bra originalskick för det är ett mycket bra projekt för den som vill renovera en manta  till ny/originalskick.

omega 3000 renovering

45 Inlägg
25 maj 2012
Skulle verkligen vara kul om du såg till att få din Manta  -så original som möjligt alex_152.

Börja med de viktigaste bitarna så klart, sen kan du montera ATS-fälgarna samt ta bort Manta-plasten bak och flytta upp regplåten.

Har själv använt Mantan var dag ny och den morrar grymt åt de nyare "bilarna" : )

3 182 Inlägg
25 maj 2012
du kan nog få en hel del för din manta om du återställer den till original och gör den riktigt fin. riv ut motorn och slipa ner allt o lacka upp det.

45 Inlägg
25 maj 2012
Själv har jag ganska höga bud på min Manta, men vad får jag för slantarna? -kanske en rostig slutkörd tunnplåtad "lagombil"

183 Inlägg
25 maj 2012
Trådstartare
är extremt sugen på en s13 wink eller så har jag planer på en extrem ascona b eftersom jag inte vill förstöra en manta wink

omega 3000 renovering

Sök