4463
Sök

Hur få man ner laddtrycket!?

440 Inlägg
14 april 2012
skall använda båda uttåg på wg men använd inte pys sköt alls.. jag har likastor snura ladd vid 3,500v. finns många små saker du måste fixa i övrigt med ja. .

jim ..

119 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
crx_jim skrev:
skall använda båda uttåg på wg men använd inte pys sköt alls.. jag har likastor snura ladd vid 3,500v. finns många små saker du måste fixa i övrigt med ja. .

Okej men den ena ska komma ifrån turbo rätt?, men vart ska den andra komma ifrån då?. Hmm
Okeej aoo det är väl lite små fix nu som e kvar om det är det som e felet smile

244 Inlägg
15 april 2012
Tyckte mej läsa att din motorlampa tände sej vid ladd över 0,4. Det kan väl bero på(rätta mej om jag har fel) Sitter vevhusventilationen på trycksidan av turbon eller har du flyttat den? För annars får du ju övertryck i motorn å de e inte så bra tongue

Akta dig för män i vita rockar Mvh//Flakis

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 april 2012
har inte orkat läsa hela tråden..

men dom flesta t3t4 turbosarna av i alla fall kinesmodell har ofta för trångt wastegatehål så dom laddar även om du plockar bort wastegaten...

man brukar få porta upp turbon å byta wastegatetallrik i dom för å slippa skenladd.

329 Inlägg
15 april 2012
Xuri skrev:

men dom flesta t3t4 turbosarna av i alla fall kinesmodell har ofta för trångt wastegatehål så dom laddar även om du plockar bort wastegaten...

man brukar få porta upp turbon å byta wastegatetallrik i dom för å slippa skenladd.

Han har extern wastegate cool

One Man Clan
4 287 Inlägg
16 april 2012
Mattias_Vejdeland skrev:
Xuri skrev:

då   vill jag säga att wastegaten är för liten eller dåligt placerad.

får han för dåligt flöde genom wastegaten så går ju resterande via turbinen å skapar laddtryck.

119 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
mbadriver skrev:
Tyckte mej läsa att din motorlampa tände sej vid ladd över 0,4. Det kan väl bero på(rätta mej om jag har fel) Sitter vevhusventilationen på trycksidan av turbon eller har du flyttat den? För annars får du ju övertryck i motorn å de e inte så bra tongue

okej nej jag tror att den sitter vid sidan av turbo sad

mvh

119 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
Xuri skrev:

okeej jag har iaf fått ner laddtrycket smile. nu ligger han kanske på 0,4 bar smile

mvh

119 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
Mattias_Vejdeland skrev:
Xuri skrev:

då   vill jag säga att wastegaten är för liten eller dåligt placerad.

får han för dåligt flöde genom wastegaten så går ju resterande via turbinen å skapar laddtryck.

Okej jag ska se om jag kan porta upp turbo eller wastegaten smile

329 Inlägg
16 april 2012
Är det bara jag som tycker att det ser felkopplat ut på slangarna till wastegaten???

119 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
Mattias_Vejdeland skrev:
Är det bara jag som tycker att det ser felkopplat ut på slangarna till wastegaten???

Vad hur ska man koppla? smile skicka en bild eller skriv smile

329 Inlägg
16 april 2012
Trycksida på turbon -> T-kors -> nedre uttaget på wastegaten. slang 2 från T-kors -> boostcontrol -> övre uttaget på wastegaten..
Det är vad jag har hittat vid en snabb sökning.
Vad jag tycker mig se att du har kopplat nu (enligt dina bilder)
Trycksida på turbo -> T-kors -> övre uttaget på wastegaten. slang 2 från T-kors -> boostcontroll. slang från insuget till undre uttaget på wastegaten

Sök